{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
1.567 visninger | Oprettet:

Subwoofer til under sæddet {{forumTopicSubject}}

Hey, er på udkig efter en subwoofer kasse til under sædet i firmabilen

Dimensioner, h 18 b 50 d 50

Har forstærker så så helst det var en passiv men en aktiv kan også gå an

Har kigget som en sindsyg men kan kun finde nogen som er en tand for store eller alt for små

Budget = 1500-2000

Nogen som kan hjælpe? Har ik rodet med bilstereo i 10år og har checket alle de danske bilstereo butikker jeg kan huske / google mig til


Spar penge på din forsikring

Kommentarer på:  Subwoofer til under sæddet
  • #1   25. jun 2019 https://www.carsound.dk/produkt.asp?id=26665
    https://www.carsound.dk/produkt.asp?id=26666

    Har selv den første, som jeg havde monteret i min kassevogn under passagersædet, den spiller udemærket.


  • #2   26. jun 2019 Hvorfor en sub til under sædet? Har du nogensinde hørt sådan en før? Det er desværre ikke meget pip der er i sådan en...

    Vil sige at kan du undvære plads til en rigtig subwoofer så er det en langt langt bedre løsning...


  • #3   26. jun 2019 Jeg tænker hans firma bil måske er en varevogn hvor der er lukket om bag til.

    Der vil en sub under sædet være en fin løsning og med de mål du skriver er der plads til en ok sub. Men det kan godt være du selv er nød til at bygge kabinettet


  • #4   26. jun 2019 #1

    tak, tror godt jeg har kigget på dem, havde håbet der måske var nogle der udnyttede pladsen lidt bedre, men hvis der ikke er andet og jeg ikke selv bygger noget så er det da et fint alternativ

    #2

    kassevogn desværre, har en rockford fosgate p2 kasse med 2 10" stående men der næppe plads til den under sædet xd

    ved godt at det ikke kommer til at give særlig meget bund, men nu har jeg sat 2x 5" mellemtoner i dørene og 2x komponent sæt + 2x 6x9 op i loftet så der er gevaldigt brug for noget sub, mega træls at have lækker mid og high og så ingen bund smiley

    #3

    præcis

    havde håbet at jeg kunne tage den nemme løsning og købe en færdig kasse med enhed, men hvis eneste mulighed for at udnytte pladsen bare nogenlunde fornuftigt er at bygge selv så vil jeg da kraftigt overveje det

    jeg har dog ingen erfaring med dette, hvad ville fremgangsmetoden være her?







  • #5   26. jun 2019 Du skal finde ud af hvor mange litter din sub kræver. Og så bygge en kasse der passer i størrelse under sædet og på de litter subben skal have.
    Du skal selvfølgelig finde en sub der ikke kræver mere plads end du har


  • #6   26. jun 2019 3: var kun et spørgsmål... Netop i en varevogn er det meget forståeligt der ikke er pladsen osv..

    4: Den eneste Flade sub jeg nok nogensinde kommer til at kunne anbefale er denne: https://www.pioneershop.dk/produkter/112-aktiv-subwoofer/7484-pioneer-ts-wx70da-aktiv-subwoofer/
    Den er godt bygget op. lyder godt og sidst jeg monterede en var på bagvæggen bag sæderne i en sprinter.. Det blev temmelig godt..


  • #7   27. jun 2019 smag og behag er forskellig. Min bror havde den Pioneer i en Leon og den var jeg bestemt ikke imponeret over.

    Den bedste flade sub der er laver er efter min mening en phase linear. Men de bliver desværre ikke laver mere.

    med de mål du skriver burde du kunne få plads til en 10" eller to 8" i lukket kabinet. Eller en enkelt 8" i portet kabinet


  • #8   27. jun 2019 #5

    tak, har læst lidt op på det og har ca 40 liter at lege med, nok til en fornuftig enhed, surt mine p2 har 19 cm monteringsdybde ellers var det bare at smide en af dem i en kasse

    6#

    fint forslag men der er desværre ikke plads bag sæddet, kun under hvor jeg er begrænset af de 18x50x50

    rockford fosgade har den her p3 10" shallow i kasse på 35x50x13, den har jeg set mig lun på, den forhandles bare ikke i nogen danske butikker smiley

    https://rockfordfosgate.com/products/details/p3s-1x10/


  • #9   27. jun 2019 Når du regner litter ud skal du huske at tage højde for pladetykkelse også så du har ca. 30 l - det enheden fylder også.

    Jeg ved ikke om bilextra stadig har rockford eller kan du få audison prima i kabinet der passer der under og dem kan du købe mange steder i DK


  • #10   27. jun 2019 #9

    ja der kan man bare se, det havde jeg ikke tænkt over smiley derfor jeg helst gerne vil købe en så jeg slipper for besværet og får en kasse der er nogenlunde ordenlig bygget


    bilxtra har den rockford kasse, 300 w rms og den udnytter den plads jeg har ganske fornuftigt når den ligger ned, tror sku jeg snupper den, det bliver nok ikke meget bedre med mindre man bygger selv

    mange tak for hjælpen til alle smiley


  • #11   27. jun 2019 #7

    har intet med smag og behag at gøre... En Leon er en større personbil... jeg sagde jeg havde monteret den i en varevogn hvor kabinen er noget mere begrænset... har intet med smag at gøre men rummet den spiller i... almen fysik...

    Og så er phase linear ENHEDEN helt sikkert en fin enhed... men husk nu, det bliver ikke til en subwoofer før den faktisk sidder i et kabinet... smiley


  • #12   28. jun 2019 selv om den Pioneer er i en lille kabine som en varevogn tvivler jeg på jeg bliver fan af den. Og skal ikke når jeg tænker på hvad man ellers kan få af flade basser til den pris

  • #13   29. jun 2019 Bevares den er heller ikke fantastisk... men stadig den eneste flade aktive sub der faktisk har givet et nogenlunde godt resultat... Alle de der "kan ligge under sædet subs" er efter min mening ikke ret meget værd...

  • #14   24. aug 2019 jeg endte med en rf p10" shallow i et lille kabinet der passede under sæddet

    i forhold til størrelsen må jeg sku sige at jeg er ok tilfreds, bassen kan mærkes over hele kroppen og den slår rimelig godt

    kom til at sende 400 watt til den et par dage og det tog den som en champ

    kan klart anbefales


Kommentér på:
Subwoofer til under sæddet

Annonce