{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}

Spar penge på din forsikring

Kommentarer på:  hjælp til Delfiltre
  • #1   3. aug 2019 prøv at skrive til cody her inde han plejer at have godt styr på det . ellers når han ser det så svare han nok. smiley
    du Kan finde ham i det indlæg her.
    https://www.bilgalleri.dk/forum/bilstereo/1695357-kan_jeg_saetten_et_andet_anlaeg_i


  • #2   3. aug 2019 okay tak

  • #3   3. aug 2019 prøv at Google manualen den burde være til at finde.

  • #4   3. aug 2019 har prøvet uden held

  • #5   3. aug 2019 Hvad heder modellen helt nøjagtig

  • #6   3. aug 2019 hifonics atlas atl 6.2c

  • #7   4. aug 2019 1: Forstår ikke helt hvorfor du vil biampe gennem delefilter... i stuen giver det mening da de færreste bruger penge på aktive filtre der... men i din bil har forstærkeren ofte allerede indbyggede filtre... Hvis du har 4 kanaler til at trække det komponentsæt hvorfor så ikke bare dele aktivt istedet... = intet filter der stjæler en smule af effekten...

    2: har brug for et bedre billede for at kunne se hvad der står på filteret...


  • #8   4. aug 2019 ville bare bi ampe det fordi jeg kan og kan lige ligge et andet billede op imorgen

  • #9   4. aug 2019 Ok... det er dog stadig lidt spildt at biampe på passivt filter i en bil, når du bare kan fjerne filteret, dele aktivt, og få bedre udnyttelse af din forstærker...

  • #10   5. aug 2019 ja ved jeg godt men syntes bare det er lidt synd at ikke at bruge Delfiltrene nu når jeg har dem, og har rigeligt med power til at kunne trække det hele med filter på ??

  • #11   5. aug 2019 Det kommer jo an på om man har en radio eller forstærker der kan dele det aktivt. Hvis ikke man har det kan det være en fin løsning at køre di-amp. Så kan du justere diskanterne i forhold til mellemtonen. alt efter hvilken radio du har kan man tidsforskyde hver enkelt højtaler.

    Hvis man er nervøs for at køre aktivt og måske brænde noget af så er delfilterne jo også en ekstra sikkerhed


  • #12   5. aug 2019 præcis !!

  • #13   6. aug 2019 man kan dele aktivt på næsten alle moderne forstærkere... såeh...

  • #14   7. aug 2019 Der er nu rigtig mange forstærkere der ikke kan dele så langt op til for eksempel diskant ved 3000 Hz

  • #15   7. aug 2019 også derfor jeg ville gøre det igennem filter så er jeg sikker på der ikke sker skade på mine enheder

  • #16   7. aug 2019 #15

    Det er også helt fair... Såmænd forståeligt nok... der er også en lidt større risiko for at lave fejl hvis man begynder at lave aktiv deling men ikke har styr på ting som enhedernes frekvensrespons...

    nu har man ikke lige filteret i hænderne , og der mangler lidt en forklaring på om jumper off eller on er hvor inputs kobles sammen eller ej... Og så lidt flere billeder gerne fra 2-3 vinkler... (Stadig oppefra dog) Så man kan se mere præcist hvordan filteret ser ud med hensyn til jumperne...

    Og hvis det endelig er så har du en Custom audio butik i hillerød, der har en stor ekspertise inden for bilstereo... (Muligt de måske ikke bare vil hjælpe gratis da det jo ikke er et af deres egne produkter, og det er jo kun fair nok)


  • #17   9. aug 2019 De røde ting du efterspørger er "jumpere", som fungerer som kortslutninger, så man kan til- eller frakoble forskellige dele af kredsløbet.

    Den ene røde der sidder til højre, placerer man i én af fire positioner for at vælge diskant attenurering - hvis man synes der er for meget.

    Til højre ligner det der sidder to funktioner. Øverst, hvor der står L1 og L2, antager jeg man vælger LC filter til wooferen (mellemtonen) for at skyde dens delefrekvens.

    De to nederst (JP2 og JP3) ligner at være + og - kortslutninger mellem Woofer og Tweeter input, så man kun bruger én forstærker-kanal til både top og bund.

    Uden at have set diagrammet eller siddet med det i hånden, vil jeg med ret stor sikkerhed sige at hvis du fjerner de to jumpere ud fra JP2 og JP3, kan du Bi-Wire filteret smiley


  • #18   9. aug 2019 Som en lille sidebemærkning... Du skal nok ikke køre RMS-test i de filtre alt for lang tid, for de kan ikke holde til særligt meget smiley

  • #19   10. aug 2019 det er heller ikke til konkurrence brug så det skal nok holde, og tak for den gode forklaring

  • #20   10. aug 2019 #19

    Hvad har konkurrencebrug med sagen at gøre?


  • #21   10. aug 2019 RMS test = konkurrence i mit hovede ????

  • #22   11. aug 2019 Så ved du ikke hvad en konkurrence er...

    Med rms-test ved jeg knap nok hvad han mener... men tror det er at spille op til forstærkeren clipper... Og det er ikke en god idé... Heller ikke ved konkurrencer altid...

    Jeg hader bare det tåbelige argument "jamen det skal ikke bruges til konkurrencebrug" Nej og netop derfor skal det være ordentligt.. Ved SPL konkurrencer tages der mange flere tåbelige chancer... at køre uden sikringer f.eks. eller presse grejet helt til fail... Ved SQ konkurrencer er det andre ekstreme ting man ser folk gøre... bare på en anden måde...

    Men til hverdags anlæg er det rigtig vigtigt man laver tingene ordentligt... Sikre det rigtigt, Sørge for ordentligt kabling, og sørge for ikke at vælge det billigste lort, da du jo skal høre på det til hverdag...


  • #23   12. aug 2019 Jeg har ikke tænkt mig at spænde mine hjul med det moment fabrikken siger, jeg spænder det 50nm mindre. Jeg skal jo ikke køre race eller noget.


Kommentér på:
hjælp til Delfiltre

Annonce