Støj på antennen {{forumTopicSubject}}
Hej BG
Jeg har monteret et bakkamera system med kablede kameraer tilsluttet en skærm i min forrude.
Det er en helt ny Citroen Jumper.
Strømledningerne fra batteri op til ledningerne på skærmen er 2,5mm2 og monteret direkte på batteriet (både + / -).
Når jeg hører radio, især P3, og skærmen er tændt skal der ikke meget til før der kommer "sne" på lyden i radioen.
Slukker jeg for skærmen er der ca. det halve "sne" på lyden og tager jeg helt strømmen fra til skærmen så forsvinder alt "sne" fra lyden i radioen.
Hvis jeg flytter på ledningen op til skærmen ændrer "sne" lyden sig også - jeg ved at antennekablet ligger langs toppen af forruden og det gør ledningen til skærmen også.
Tænker at det er ledningen til skærmen der ikke er skærmet på nogen måde og derfor giver "sne" i radioen.
Kan man få noget tape eller andet man kan vikle kablet i så det ikke støjer ?
Mvh
Kim
mar 2014
Følger: 11 Følgere: 21 Biler: 1 Emner: 10 Svar: 138
jul 2008
Følgere: 21 Biler: 2 Emner: 161 Svar: 6.465
Følger: 4 Følgere: 64 Biler: 1 Emner: 217 Svar: 5.892
jul 2008
Følgere: 21 Biler: 2 Emner: 161 Svar: 6.465
det hjalp ikke med en kort stel ledning direkte på karossen - der var slet ingen forskel.
jeg endte ud i at købe en ferritmagnet og ved at lave et loop på ledningen og derved lægge den dobbelt gennem magneten fik jeg dæmpet støjen en hel del - omkring 45%
derefter smed jeg 2 dioder/ensrettere (1n5408 diode) på strømledningerne til skærmen og det gav pote.
med opsætningen af dioder og magnet er støjen reduceret med 95%.
hvis jeg slukker skærmen på powerknappen, f.eks. ved længere tids kørsel på motorvej o.l., så forsvinder støjen 99%.
så det er jeg fint tilfreds med når nu det ikke kan være anderledes.
Støj på antennen