{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
711 visninger | Oprettet:

Tryk {{forumTopicSubject}}

Hey står med 2 vibe slick 12 tommer på 1200w stk og en 3600w forstærker med 1800 rms watt. Og lige meget hvad jeg gør af indstillinger på forstærkeren så syntes jeg ik rigtigt jeg får ordentligt tryk i kabinen. Så mit spørgsmål er hvordan jeg bedst indstiller forstærkeren. Ved at bassen kan levere en fin dybde og ved at den d klasse forstærker kan give noget godt power. Alle spørgsmål med hvorfor osv vil jeg helt være uden da det er spild af min Tid smiley (btw kører 35mm2 strøm kabel så den burde få rigeligt strøm)


Spar penge på din forsikring

Kommentarer på:  Tryk
  • #1   13. feb 2020 Hej
    Start en 30kW kompressor op og stik en 2" slange ind gennem en af sideruderne, så får du tryk til den helt store guldmedajle
    MVH KP


  • Bjerggaards
    Bjerggaards Hjælpe-administrator
    Tilmeldt:
    apr 2006

    Følger: 22 Følgere: 60 Biler: 7 Emner: 1 Svar: 13.589
    #2   13. feb 2020 Hvilken forstærker er der tale om?

  • #3   13. feb 2020 edge eda1500.1 mener jeg den hedder har sat den samme forstærker i en kammerats bil og der ku jeg få rigeligt tryk og det var en enkelt 12" der sad i

  • #4   13. feb 2020 Startede med at montere forstærkeren og bassen og indstille det så det gav okay tryk, men så monhetede jeg endnu en forstærker og 6x9'er og ville indstillet det forfra og kan bare ik ramme det samme igen (kiggede ik på forstærkeren da jeg indstillede det)

  • #5   14. feb 2020 Er der tryk på bagsædet? Den forstærker du montere de er det endnu en til subben for så har du nok monteret enhederne i modfase.

  • #6   14. feb 2020 Dine subs sidder i et portet kabinet, og du har 2 porte i din hattehylde smiley


  • #7   14. feb 2020 prøv at vende kabinettet så den spiller ud mod bagklappen. Så har bassen noget at lode op mod. Det virker i mange biler. Men det er selvfølgelig ikke sikkert det gør i din

  • #8   14. feb 2020 Har prøvet at vende den ud imod så den står oprejst og det gir ik nogle forskel og grundet de bass rør i hattehylden er pga der intet tryk er med hattehylden. Satte den i uden bass rør med hattehylden og der kom ingenting også lavede jeg bass rørene også kom der en smugle mere tryk. Og basserne vender skråt op mod bagklappen så de skyder ud af

  • #9   14. feb 2020 Der er ik så pokkers mange muligheder i det bagagerum da bilen ik har så stort et bagagerum og den allerede er godt fyldt op ift pladsen smiley

  • #10   14. feb 2020 Og du har ingen ide om hvad du laver og det virker ikke til at du lytter, for du svare vært fald ikke på spørgsmål men kun beklager dig over ting.

    Den forstærker du monterede, hvad bruger du den til. Køre du hver sin forstærket til hver sub enhed eller hvordan?
    Har du kontroleret at dine enheder ikke spiller mod fase (+&- monteret spejlvendt på en enhed).
    Har du prøvet at sætte dig om på bagsædet og se om der er tryk der. For så er det måske nok at lege med phase eller DSP. Der ud over kan din.



  • #11   14. feb 2020 Jo forstod bare ik så meget af hvad du skrev smiley og nej har en monoblok til at trække begge og virker ik til at de spiller imod fase, og ja der er lidt mere tryk bag enhederne så det er nok phase jeg skal kigge på smiley

  • #13   14. feb 2020 Hvor er du fra Patrick?

  • #14   14. feb 2020 Det en pioneer mvh a210bt 2 din radio, har trukket 1 Phone fra sub udgangen til sub forstærkeren og en fra rear speaker output til de 6x9'er der sidder der i. Så et Phone kabel til hver forstærker smiley og er fra Viborg men kan godt køre til byerne i nærheden smiley

  • #17   14. feb 2020 Det en mono blok der driver bassen og ja har fået skruet op og gain og en smugle for low pass. Og der er bygget bass huller i hatte hylden så den har noget luft at flytte men må prøve og pille det fra og sætte det til igen når jeg kommer hjem smiley

  • #19   14. feb 2020 Umiddelbart tænker jeg du har brug for et lille kursus i hvad de forskellige ting er og gør smiley
    lyder til du ikke er helt sikker smiley

    Jeg kan godt give dig det på Djursland, men Tonny er lidt tættere på dig i Silkeborg, tænker også han gerne vil hjælpe for en skilling smiley


  • #20   14. feb 2020 Jeg bruger android og har nogle lunde styr på det, dog fra hvad jeg har erfaret mig igennem tiden, dog er jeg jo ik perfektionist inde for det men ku godt overvejes, kommer dog an på hvor meget en "skilling" er

  • #22   14. feb 2020 Du kan smide mig en PB hvis det er...

    Men i bund og grund handler det meget om at vide hvad de forskellige funktioner på forstærkeren egentlig gør, jeg har set mange der mente de viste hvad de lavede, lave nogle helt tossede opsætninger af forstærkere smiley
    Og umiddelbart tænker jeg at enten har du noget der spiller i modfase eller også er det indstillet forkert smiley


  • #23   14. feb 2020 Havde du nu bare søgt på "Tryk" i forummet, så havde du alle svar på dit problem, og det ville være fikset på 5 min

  • #24   14. feb 2020 Phase, Ohms lov og "gain knappen er ikke en volume knap" er en god ting at kende til når man arbejder med bilstereo.

  • #26   17. feb 2020 Du er meget velkommen til at komme forbi TL Custom i Silkeborg. Så kigger vi på det.

  • #27   19. feb 2020 Sim Piodre skriver. Pil den ene enhed fra og se om du har et faseproblem. I så fald - problem løst.

    Ellers, check lige dine delefiltre i headunit og på forstærker står i LF og ikke står for lavt.

    Jeg håber at det bare er "huller" du har sat i din hattehylde og ikke "rør". Hvis du har sat rør i, begynder dit bagagerum at agere båndpas-kabinet og så kan toningen gøre lige så meget skade som gavn.


Kommentér på:
Tryk

Annonce