{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
674 visninger | Oprettet:

Connection af iPhone 7+ til citroen c4 {{forumTopicSubject}}

Hej har lige et spørgsmål til de "kloge"
Står med et problem med en c4 fra 2012 og en iPhone 7+

Problemet ligger i at den ikke kan holde forbindelsen mellem tlf og bil.
Man kan godt connecte men under et minut efter så mister enten bil eller tlf forbindelsen, og det kan man se i displayet i bilen da der er et (batteri) symbol og signal styrke forsvinder.
Men på tlf står den stadig som forbundet, og trykker man derefter på forbindelsen på telefonen så kommer forbindelsen igen men forsvinder igen.
Man kan også slukke bilen og tage nøglen ud og starte igen og det hele forbinder igen, men forsvinder igen.

Når den er forbundet så kan man via ratbetjening sagtens søge i telefonens telefonbog, og lave opkald, og den holder forbindelsen til det nummer man har ringet op, men når man så afslutter opkaldet så ryger forbindelsen mellem bil og telefon igen.
Bilen har ikke knapfunktionen til Apple carplay, men det er heller ikke relevant, da det eneste tlf skulle bruges til er håndfri til opkald, og ikke andet.
Tidligere telefon var en ældre model med trykknapper og det fungerede og det er prøvet med Sony og Samsung Android telefoner og intet problem der.

Der påstås fra flere steder at det er fordi at apple og citroen ikke har lavet aftaler før i 2015 og derfor skulle det ikke kunne lade sig gøre.
Dette undre mig dog, da det hele jo fungere kortvarigt og hver gang bilen bliver startet, når det er æblet der bliver forbundet.
Bilen har være et forbi citroen, og de gav fortabt, med næsten samme begrundelse.

Min tvivl om rigtigheden kommer bare fordi der er flere videoer på Youtube, hvor folk viser samme fremgangs måde som vi prøver, og det virker for dem, selv om bilmodellerne de viser det på, også er før 2012, og hvordan kan det være rigtigt hvis de først har lavet aftaler i 2015 mellem citroen og Apple.

Så er det at jeg tænker at kan det være noget timeout eller andet enten i tlf eller bil man kan justere eller regulere på som jeg overser.
Det skal lige siges at jeg IKKE er iPhone mand, eller for den sags til citroen.
Nogen der har noget brugbart info.?


Spar penge på din forsikring

Kommentarer på:  Connection af iPhone 7+ til citroen c4
  • #2   25. mar 2020 At det ikke kan lade sig gøre, men de kan ikke svare på hvorfor man overhovedet kan connecte og bruge funktionerne i bilen via tlf, hvis der jo ikke er en aftale mellem dem og Apple før i 2015.
    Og det er det jeg syntes er for slapt, med ved også udmærket at fordi man er værkfører ved citroen behøver man jo ikke vide alt, og sjældent ser man jo at fagfolk har lyst til at træde uden for boksen.


  • Michael V
    Michael V Tilmeldt:
    sep 2017

    Svar: 116
    #3   30. mar 2020 Bluetooth er en standard, og burde virke med alle telefoner. Det kan være at ældre bluetooth systemer i bilerne ikke lever op til nutidens standard, men en 2012 modul burde gøre det.

    Apple Carplay fandtes slet ikke i 2012, så det har ingen relevans i denne sammenhæng


    et generelt godt råd er at bruge udelukkelse metoden....

    1. prøv med en anden telefon såvel Apple som Android,

    Virker med en anden telefon, er det nok din iphone 7+ der er problemet

    2. slet nogle af de gamle BT parringer du har på telefonen, så telefonen ikke har mange gemte parringer.

    3. Find sikrings diagrammet på bilen og tag sikringen til radio og BT telefonmodul for at ''nulstille'' radio/BT modul...nogle gange gør det underværker



Kommentér på:
Connection af iPhone 7+ til citroen c4

Annonce