{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
1.090 visninger | Oprettet:

Kan ikke få dansk stemme? {{forumTopicSubject}}

Jeg har en ny 2020 Renault Captur og kan ikke få den til at oplæse mine indgående beskeder på dansk.

Telefonen er på dansk og Easylink systemet er på dansk. Men trods det, så oplæser den alle sms på engelsk.

Det er ikke muligt at forstå hvad damen siger.. Danske ord sagt på engelsk... ?????

Er der nogen som kan hjælpe her?

Jeg mener at jeg en enkelt gang fik den oplæst på dansk.. Men det var så vidt jeg husker, en messenger besked og ikke sms

Jeg har prøvet at skifte til andet sprog og tilbage til DK igen. Jeg har resat mit bil system til fabriksny osv...

Det er underligt at jeg kan kommunikere med bilen via Android auto på dansk.. Bede den sende SMS på flydende dansk som den selv gentager hvor alt lyder fint. Så sender jeg sms til mig selv... Og når den læsse denne op, bliver den pludseligt engelsk.

Håber nogen kan hjælpe. Jeg har spurgt i Renault gruppe på Facebook uden held.

Jeg ved ikke om det er et Android auto eller Renault Easylink problem?


Spar penge på din forsikring

Kommentarer på:  Kan ikke få dansk stemme?
  • #2   13. jun 2020 Nu kender jeg ikke til Android systemerne men vi har en Megane fra 2019 og i Apple CarPlay er alt på dansk og Renault R-Link er også dansk og kan sagtens læse sms beskeder på dansk.

    Har du evt forhørt dig hos Renault ??!


  • #3   13. jun 2020 evt, send mig beskederne, så skal jeg nok oversætte dem for dig, og sende dem som lydfil, det bliver cirka 250.- pr sms.

    ps. kan få min aupair til at læse dem op, men så bliver det stadig på engelsk.


  • #4   13. jun 2020 Så må det være en bug i Android Auto..

    Jeg ved ikke hvordan jeg skriver til Renault?


  • #6   13. jun 2020 Det er ikke et problem fra Renaults side... det er den nyeste opdatering af Android Auto der har det problem... jeg har præcist samme problem i min Honda Civic...

  • Peter B.
    Peter B. Tilmeldt:
    maj 2009

    Følger: 1 Svar: 13
    #7   13. jun 2020 Det er hverken et problem med Android Auto eller bilmærket. Derimod er det google appen der er skyld i fejlen. Rul Google appen tilbage til denne version. 10.85.13.21.arm64 via apkmirror så læser hun dansk igen. Undlad at opdatere google appen. Gør du det, så læser hun igen smser på engelsk.

  • #8   14. jun 2020 Har nu hentet den Google app version Men får ikke lov til at installere den.

    ?


  • #9   14. jun 2020 Jeg har via selve Google app kunne afinstallere opdateringer. Dermed er den nu nede på version 10.87.8. 21

    Den vil stadig ikke installere den version hentet fra Apkmirror


  • #10   14. jun 2020 Du skal afinstallere det helt før du kan lægge den ældre version ind igen...


  • Peter B.
    Peter B. Tilmeldt:
    maj 2009

    Følger: 1 Svar: 13
    #11   14. jun 2020 Du skal give tilladelse til at telefonen må hente programmer fra ukendt udgiver... Det plejer telefonen at gøre opmærksom på...

  • #12   14. jun 2020 Jeg har ikke mulighed for at afinstallere da det er en system app

  • Peter B.
    Peter B. Tilmeldt:
    maj 2009

    Følger: 1 Svar: 13
    #13   14. jun 2020 Du skal heller ikke afinstallere den. Det du skal gøre er at afinstallere alle opdateringerne af google i play butikken. Der kan du under google vælge afinstaller, det eneste den gør er at rulle tilbage til den version som telefonen kom med. Derefter burde du kunne installere den version du har hentet...

  • #15   14. jun 2020 Er rullet tilbage til den version som telefonen er født med.. Men den vil ikke installere den version jeg har hentet på Apkmirror, da denne er ældre end den version der er i telefonen.
    (10.97.8.21)


  • Peter B.
    Peter B. Tilmeldt:
    maj 2009

    Følger: 1 Svar: 13
    #16   14. jun 2020 Gør som denne person skriver, så burde det altså virke, har lige selv afprøvet på min telefon, og det virker som det skal med dansk oplæsning.

    profilbillede
  • #17   14. jun 2020 #14.
    Jeg har fulgt dit råd.. Men da min telefon er født med en nyere Google app version end den jeg har hentet på Apkmirror, så virker det ikke..
    smiley


  • #18   14. jun 2020 Okay... Samme problem..

    Min Google app version er
    10.97.8.21

    Så derfor kan jeg ikke få lov til at installere 10.92.....


Kommentér på:
Kan ikke få dansk stemme?

Annonce