{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
639 visninger | Oprettet:

Alexander M
Alexander M
Tilmeldt:
14. dec 2015
Følger: 9 Emner: 8 Svar: 36

Forstærker slukker efter 1 sekund {{forumTopicSubject}}

Hej Drenge.

Har smidt et lille anlæg i en af mine vens bil (lige som jeg plejer) en renault clio disel fra 2006.

Det spillede fint den første måned, lige indtil den gik ind og ud af protektion mode med dages mellemrum.

Det er kun en lille x-sound 1 år gammel 180w RMS ved 4ohm brokoblet.
Trækker en lille 10" Renegade 250 RMS 4ohm.

Vi prøvede at sætte den i min bil hvor den virker som den skal, og da vi satte min forstærker i hans bil havde den samme symptomer (skiftede også bass)
Da vi satte min forstærker i tænder den i et split sekund og slukker igen

Vi har lavet ny stel (maling sandet af) og ingen forskel
Remote virker fint 13.6v. og selv hvis vi laver en "remote" fra + var der ikke ingen forskel.
Mellem +- er der 12.7v når den er slukket, når vi så giver den et remote signal viser den 0v mellem +- og 13.6v mellem remote og -

Nogen gode ideer?


Spar penge på din forsikring

Kommentarer på:  Forstærker slukker efter 1 sekund
  • #1   25. jun 2020 Det lyder som om der er et højtalerkabel der kortslutter et sted eller evt. et phonokabel.

    Prøv at tage dem fra en efter en og se hvornår den stopper med at lave fejl.


  • #2   25. jun 2020 kortslutning i ledning til bassen
    så den gå i protect mode


  • Alexander M
    Alexander M Tilmeldt:
    dec 2015

    Følger: 9 Emner: 8 Svar: 36
    #3   25. jun 2020 Vi har prøvet uden ledninger til bassen og uden phono kabler, det gjorde ingen forskel

  • kasper S
    kasper S Tilmeldt:
    jan 2016

    Følger: 13 Følgere: 1 Svar: 11
    #4   25. jun 2020 Har oplevet noget lignende, der var det en stel-forbindelse der ikke var optimal

  • #5   25. jun 2020 Hej
    Fejlmontering - mål impedansen fra forstærkerens afgangs klemmer.
    MVH KP


  • Alexander M
    Alexander M Tilmeldt:
    dec 2015

    Følger: 9 Emner: 8 Svar: 36
    #6   25. jun 2020 Karsten det er desværre ikke der den er gal da selv når vi afmontere alle kabler undtaget +- og remote vil det stadig ikke virke.

    Den virker jo fint i en anden bil, så at vi skulle "fejl montere" det 8 gange efterhånden er lidt at strække den


  • Alexander M
    Alexander M Tilmeldt:
    dec 2015

    Følger: 9 Emner: 8 Svar: 36
    #7   25. jun 2020 Kasper vi har nu forsøgt at tage stel fra 3 steder, alle steder hvor vi har fjernet malingen selvfølgelig.

  • kasper S
    kasper S Tilmeldt:
    jan 2016

    Følger: 13 Følgere: 1 Svar: 11
    #8   25. jun 2020 I mit tilfælde var det selve ledningen der var knækket indvendig så den kunne give stel til at den kunne lyse men ikke stabilt nok til det ville fungere optimalt

    Hvad med remote-kablet?


  • Alexander M
    Alexander M Tilmeldt:
    dec 2015

    Følger: 9 Emner: 8 Svar: 36
    #9   25. jun 2020 Problemet er at den forstærker kan har går i protektion mode. Min forstærker slukker inden for 0,1 sekund i hans bil. (Min er noget mere kraftigere end hans)

    Vi har jo prøvet at tage stel til forstærkeren 3-4 forskellige steder og med et andet kabel

    Remote er fin, selvom vi tager remote fra + på forstærkeren så gør den stadig det samme 0v når den får signal og kan først måle 12v mellem +- når remote slukker. (Btw 13,6v mellem remote og - når bilen tænder)


  • #10   25. jun 2020 hvad med plus kablet, lyder som om at der er noget galt med det

  • Alexander M
    Alexander M Tilmeldt:
    dec 2015

    Følger: 9 Emner: 8 Svar: 36
    #11   25. jun 2020 Hmm vi kan prøve at skifte + kabel men hvis der er hul på den ville sikringen jo havde gået.

  • #12   25. jun 2020 kan være selve + ledningen er dårlig inden i.

    og bare fordi man måler 12 volts spænding er der ikke sikker der kan kommer strøm/ampere nok gennem.


  • Alexander M
    Alexander M Tilmeldt:
    dec 2015

    Følger: 9 Emner: 8 Svar: 36
    #13   25. jun 2020 lol elektriker her som burde vide det xD jeg prøver med et andet plus kabel i morgen

  • Alexander M
    Alexander M Tilmeldt:
    dec 2015

    Følger: 9 Emner: 8 Svar: 36
    #14   26. jun 2020 FIKSET!!!!

    Vi skiftede plus kablet og nu virker det perfekt igen.


  • #15   26. jun 2020 super.

    at få løst problemet


Kommentér på:
Forstærker slukker efter 1 sekund

Annonce