{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
6.000 visninger | Oprettet:

Strømtyv {{forumTopicSubject}}

Hej. Jeg har købt mig sådan en Grundig GX-42DAB BT USB AUX RDS DAB+ hos Thansen til min Opel Zafira fra 2000, men jeg er ved at være meget træt af at skulle indstille den for hver gang jeg starter bilen og at den ikke kan huske radio kanalerne. Så er der en der kan forklare mig. Jeg har fået at vide at jeg kan lave en "strømtyv" men hvordan? Jeg har vedlagt at diagram på radioen hvis det kunne hjælpe ??

På forhånd tak
Jonas

Handyhand

Få billig hjælp fra private

Beskriv din opgave og modtag gratis bud fra lokale med Handyhand.

Seneste udførte opgaver

• Afhentning af fliser 500 kr.
  • Opsætning fjernsyn på væg 500 kr.
  • Frithængende emhætte installation 3.000 kr.
  • Skift af radiatorventil 1.600 kr.
  • Grave 205 kr.
  • Opsætning af loftlampe, ophæng af 2 billeder, ophængning af lille TV, opsætning af spejl 600 kr.

Opret en opgave

Kommentarer på:  Strømtyv
  • #1   11. aug 2020 Det er fordi den gule ledning ikke får konstant strøm. det kan være det er så simpelt som at bytte om på den gule og den røde ledning. men det kan også være fordi bilen er med canbus styring af radioen. så må i gang med et multimeter. den gule ledning er konstant strøm og den røde er tændings +
    Hvis ikke der er bægge dele i stikket skal du enten have en canbus interface eller stjæle Strømmen fra sikringsboksen.

• #2   11. aug 2020 du har den gule ledning, den skal på konstant plus fra batteri, også har du den røde som skal på en tændingsledning, dvs. at den kun skal have strøm når du har nøglen i tændingen, mange eftermonterede radioer har et samle led på både gul og rød ledning, prøv evt. og byt om på de 2 ledninger, eller mål med et multimeter eller prøve lampe så kan du nemt se hvad der sker smiley

hvis du laver den lus, som jeg forstår det, så vil du have konstant strøm på anlægget, også vil du dræne dit batteri

• #3   11. aug 2020 1 var lige hurtigere end mig:D

• #4   11. aug 2020 Det var da godt i begge var enige smiley Men det aller vigtigste er at jeg er enig med jer smiley

Kommentér på:
Strømtyv

Annonce