{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
688 visninger | Oprettet:

lidt råd og hjælp til anlæg i bilen {{forumTopicSubject}}

Hej bilgalleri folk, jeg har set mig ret godt på følgene højtalere

"Hertz Dieci DSK 170.3" højtalere, det er et par 6,5" component sæt

og et par "Hertz Dieci DCX 690.3" 6x9

men jeg vil egentlig høre hvad jeres forslag evt. kunne være, hvis det IKKE skulle være dem som jeg har listet.

prisen må godt være lidt højere eller lavere, men helst gerne i samme prisklasse som dem jeg har der.

Lidt info om bilen, så SKAL det være "Slimfit" da der kun kan være maks 45mm i dybden i fordøren. men fyr løs og lad mig se hvad i bringer på bordet

mit andet lille ønske ville være en ny/større sub i bilen, men jeg står lidt på en skillevej her, for jeg ved ikke om jeg vil have 2x12/2x10 eller bare skal fortsætte med en enkelt 12" som jeg har

Hvis det skal bruges så ligger min musiksmag meget fordelt, men for det meste når jeg køre alene høre jeg mest i stilen med techno/house

Skriv endeligt hvis der er nogle spørgsmål smiley

Handyhand

Få billig hjælp fra private

Beskriv din opgave og modtag gratis bud fra lokale med Handyhand.

Seneste udførte opgaver

• Skifte toilet 1.200 kr.
  • Jord græs oprydning 2.500 kr.
  • skifte vandhane i bryggers 500 kr.
  • Sort and organize it equipment and cables 1.000 kr.
  • Udbedring af tilkalder stophane og montering af vaskemaskine 750 kr.

Opret en opgave

Kommentarer på:  lidt råd og hjælp til anlæg i bilen
  • Kompressor Knud
    Kompressor Knud Hjælpe-administrator

Følger: 4 Følgere: 64 Biler: 1 Emner: 217 Svar: 5.892
    #1   2. nov 2020 Jeg ville droppe baghøjtalere, du står jo heller ikke med ryggen til en koncert...? En enkelt 12" kan sagtens klare jobbet, det kommer jo an på hvor meget tryk du vil have i bilen?? Tænk over at jo mere power forstærker skal have jo mere power skal du levere fra dit batteri....Så det kan blive nødvendigt at finde plads til flere batteri...

• #2   2. nov 2020 baghøjtalerne er ikke til mig, men mere rettet til dem bagi, de er skruet så meget ned at jeg næsten ikke kan høre dem foran, og selvom de sidder så tæt på dem der sidder bagi, så siger dem der har siddet bagi at det giver en lille "surround" følelse, så de bliver ikke fjernet,

hvad angår subben så er den jeg har lige nu en alpine 250 RMS watt, og kunne godt tænke mig lidt mere tryk, men er lidt i tvivl om hvad for noget det skal være, har kigget lidt på den her hertz
    https://www.carsound.dk/produkt.aspid=26664&pk=27&produkt=Hertz_Energy_EBX_300.5

ellers ville jeg begive mig ud i at bygge en kasse selv og købe den her https://www.carsound.dk/produkt.asp?id=30269&pk=27&produkt=Alpine_R-W12D2

• #3   2. nov 2020 Har selv lige købt denne her sub og den er for vild https://www.carsound.dk/produkt.asp?id=26513&pk=27&produkt=DD_Audio_LE-M08
    Den spiller som en 12" dobbelt svingspol sub

• #4   2. nov 2020 Har en kammerat med samme sub, tror vist hans er en 10er,men den går ikke helt ned i dybden som jeg vil have den

• #5   2. nov 2020 Når okay syntes 8"eren går fint i dybden smiley

• Kompressor Knud
    Kompressor Knud Hjælpe-administrator

Følger: 4 Følgere: 64 Biler: 1 Emner: 217 Svar: 5.892
    #6   2. nov 2020 Hvor langt den går ned i dybde, afhænger af den kasse den sidder i....Jeg foretrækker et trykkabinet, da der er mest styr over bassen i den. Skal det virkelig larme skal det være portet...Men portet bralder mere og lyder ikke så godt...Men spørg Cody herinde eller tonny, de ved hvad de snakker om...

• #7   2. nov 2020 Hej Nichlas.
    Hurtig Disclaimer: Jeg er forhandler så min mening er naturligvis farvet af det.

jeg forhandler Tilfældigvis Hertz også.

Hvilken bil præcist er det du har hvor der kun er 45mm i indbygningsdybden? (Altid nemmere at skrive mærke, model, og årgang) Fordi det hertz sæt du har kig på har en indbygningsdybde på 51 mm... Så ville teknisk set være for dyb. Jeg har Sjældent set under 60 mm indbygningsdybde i de fleste biler.

Hvis du skal have bare en smule balance i lyden, så nytter det ikke at vælge en eller 2 store SPL subs til din bil da DSK enhederne fra Hertz ikke spiller sindsygt højt jo... og det lyder nu bedst når det hele passer sammen...

Hvilke(n) forstærkere har du til at trække anlægget nu? Når du skifter højttalere så kræver de ofte lidt mere power for at komme til sin ret... og de der 12-15 watt RMS din radio kan levere (Hvis du er heldig) det er altså bare ikke ret meget...
    Hvilken subwoofer har du nu? Det er lidt tåbeligt at anbefale en ny subwoofer hvis den viser sig at være mindre eller ikke nær så kraftig som den du allerede har... Så ganske vigtig Info...

• #8   2. nov 2020 @cody

Det er den toyota jeg har, og der har jeg også skrevet alt info jeg har på mine ting med links og det hele

Ang. dybden, så er det info jeg har fået fra carsound da jeg startede med at skulle bygge noget i, ham jeg fik fat i sagde at almendelige højtalere ikke ville passe og jeg skulle kigge efter noget slimfit til det

Kan du evt smide et link til jeres/din hjemmeside

Ved du hader xzound, men hvis jeg skulle ud i at skifte til en større bass, var tanken at smide min ground zero forstærker i sammen og så bruge den til sub og xzound til højtalere

• #9   3. nov 2020 Av kan godt se problemet...

Slimfit højttalere, er desværre ofte i en lidt højere prisklasse... det kan du desværre ikke undgå... regn med små 1200 for et sæt... Så har du Kove audio KC 61T og Audio System R165 Flat... Som er 2 meget lækre sæt til prisen dog... Begge med en indbygningsdybde på under 45 mm...

At "opgradere" til hertz til en pris på 799,- i forhold til Autotek sættet der er 200 kr billigere giver ikke meget mening... fordi Forskellen vil være minimal... Hvorfor du bruger den Xzound forstærker når du har en langt langt bedre Ground Zero forstærker, den må du godt lige forklare, fordi det giver altså ikke rigtig mening... Du kan drive hele anlægget på GZ forstærkeren, i stedet for at den ligger på en hylde og du så maltrakterer dine højttalere (og ører) med det forvrængede signal fra Xzound...

Jeg ville nøjes med at skifte front højttalerne... og lade 6x9" enhederne være... evt. til efter jul, hvor der måske kommer tilbud osv. Så skulle du gerne have pengene til at skifte fronten...
    Smid Xzound i en container og brug GZ forstærkeren... den leverer et meget renere signal... Og med hensyn til sub, så er det ikke svært at opgradere den, men det afhænger også lidt af hvor meget du vil bruge på den... (Og igen, begrænset lidt af effekten på gz forstærkeren...

(Det er en 5 kanals forstærker du har fra GZ... hvorfor vil du spilde den på kun at drive subwoofer?)

• #10   3. nov 2020 Problemet er med min gz forstærker er at jeg lånte den ud for noget tid siden til en tidligere ven, og da jeg fik den tilbage igen virkede kanal 1/2 ikke og men da kanal 5 virker som normalt ville jeg beholde den til at spille en sub, og den xzound fik jeg gratis så derfor bruger jeg den.

Jeg vil gerne have fat i en helt ny forstærker og det skal helst være 5 kanal så jeg ikke har 2 liggende, så måske jeg skulle droppe helt højtalere og i stedet starte med en ny forstærker og vente med højtalere til efter jul og jeg kan få det på tilbud måske?

Der har jeg faktisk kigget lidt på den her, da den efter hvad de siger spiller 4x120 rms +800 rms
    https://www.hilmars-audio.dk/shop/massive-audio-nx5-3984p.html og er faktisk rimelig billigt vs effekt i mine øjne

I forhold til højttalerne er det ikke så meget en "opgradering" jeg søger, men vil gerne have samme mærke da jeg har forstået det spiller bedst og der så jeg hertz var en billig kvalitet

Audio system havde min var købt i autohifi og fået installeret af dem, 4 højtalere + forstærker for Ca 5k, og det skrattede helt vildt hvis man bare skruede lidt op, så det mærke stoler jeg ikke rigtigt på

• #11   3. nov 2020 "vil gerne have samme mærke da jeg har forstået det spiller bedst"
    Hvem har fortalt dig det? Vedkommende burde aldrig have lov at have med bilstereo at gøre da det er rent vrøvl der intet har med virkeligheden at gøre...

Du stoler ikke på Audio System pga din kammerat fik det monteret af en amatør der ikke burde røre ved den slags? Det giver ikke mening... Jeg har monteret en del Audio System og kørte selv med det i flere år, og vandt op til flere konkurrencer med Audio System... Så jeg kender det og stoler 100% på det...

Den massive forstærker ville faktisk være rigtig fin, og er en lidt mere fornuftig opgradering end at skifte højttalere lige nu...

• #12   3. nov 2020 jeg har hørt det helt tilbage til dengang jeg lavede anlæg i min første bil, og det var bare en fyr der hjalp mig, tror bare han fortalte videre hvad han havde lært dengang måske, vi får jo vores "erfaringer" fra klogere folk, og nogle gange siger de nok ting for at sælge noget mere eller fordi som du siger, de ikke helt ved hvad de snakker om desværre

med hensyn til audio system så var det skam ikke for at snakke dårligt om dem overhovedet, det kom nok forkert ud, det var ikke meningen smiley men hvis du foreslår dem så vil jeg da helt sikkert tage det til overvejelse og prøve, for syntes deres design er ret "sleek"

men som jeg så kan forstå, så lige nu skulle jeg hellere opgradere til sådan en størrelse forstærker og så vente med højtalere/sub til efter jul?

• #13   3. nov 2020 Ps kunne du sende et link til din/jeres hjemmeside?

• #14   3. nov 2020 Jeg har forhandlet audio system i over 6 år og tror jeg har haft en forstærker der er stået af men skiftet på garantien.
    folk plejer at være rigtigt godt tilfreds med audio system og jeg synes man får meget for pengene.
    selv om jeg forhandler ca. 15 mærker så har jeg selv haft audio system i 3 ud af de 4 sidste biler jeg har haft

• #15   3. nov 2020 nåh, jeg er sku tilbage igen (desværre?)

jeg gik heldighvis ind inden jeg bestilte den forstærker og kiggede forskellige reviews, da jeg syntes det var for billigt til at være så godt som de skriver og jeg kan se alle der er både glade for den og sure har stortset samme mening omkring den, og det er at den bliver meget hurtigt varm, og største delen af dem skriver at den har en tindens til at gå i protection fordi den bliver for varm..

så jeg må nok lede lidt mere efter en forstærker, det kan nok godt være jeg ender ud i at skal have 2 forstærkere alligevel så jeg kører sub og højtalere separat

• #16   3. nov 2020 @tonny
    har du et link til en side jeg kan kigge på, den jeg bruger mest er carsound, men jeg kunne godt bruge nogle flere sider så jeg har lidt mere at vælge imellem smiley

• #17   3. nov 2020 Jeg har ikke nogen hjemme med produkter. Kan bedere lide at bruge lidt til sammen med folk for at finde frem til det der bedst muligt opfylder folks ønsker inden for det budget de har.
    Men du kan finde TL Custom på Facebook

på hilmarsaudio.dk kan du se audio system og mange andre spændende mærker.

• #18   3. nov 2020 er igang med at finde ting på hilmars og ligenu har jeg fundet frem til det her, som består af følgene:
    front component sæt: https://www.hilmars-audio.dk/shop/audio-system-r-5482p.html

baghøjtalere: https://www.hilmars-audio.dk/shop/audio-system-co-5474p.html

sub: https://www.hilmars-audio.dk/shop/audio-system-m-8987p.html

forstærker (1ch)( 4ch):
    https://www.hilmars-audio.dk/shop/audio-system-m-6665p.html
    https://www.hilmars-audio.dk/shop/audio-system-m-5341p.html

grunden til det er audio system det hele er fordi jeg måske er lidt "freak" på det punkt, men kan skide godt lide hvis det hele er samme mærke, det giver en slags "satisfaction"

men er det noget værd at invistere i, er trods alt kun lærling, og det koster alligevel 8k for det hele

• #19   3. nov 2020 Det er rigtigt lækkert det du har kigget på. Jeg er ret sikker på du bliver glad for det

• #20   3. nov 2020 så tror jeg sku det bliver det, jeg skal bare lige have samlet penge sammen, for så mange penge har jeg skam ikke lige på stående fod.

jeg kiggede også på deres pakkeløsninger, men der manglede 6x9 og en forstærker så jeg har skrevet en mail til dem om for at høre om de vil/kan lave et tilbud på det hele samlet, så jeg krydser fingre smiley

Jeg vil sige mange tak for hjælpen til både @tonny og @cody, det var en fornøjelse og lærerigt.
    kan jeg i fremtiden evt smide en af jer en pb hvis jeg har spørgsmål, så jeg ikke behøver at lave et nyt forum for småting ?

• #21   3. nov 2020 Du er altid velkommen til at spørge

• #22   4. nov 2020 Du bad om link... http://soundplanet.dk/

Normalt foretrækker jeg ikke at linke til egen shop da det er lidt klammo når forhandlere gør det, men du bad jo selv om det.. Jeg opdaterer løbende siden, så hvis noget mangler i dag, så findes det muligvis i morgen. smiley

Du er altid velkommen til at skrive... Om det er via Email eller her, Eller du kan sågar ringe... Det har ikke den store betydning... email og nr kan findes på hjemmesiden...

Kommentér på:
lidt råd og hjælp til anlæg i bilen

Annonce