{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}

Spar penge på din forsikring

Kommentarer på:  Erfaringer med soundigital?
  • #1   27. nov 2020 Den leverer faktisk næsten 6,5k ved 14,4 volt og 1 ohm ifølge foreskrifter

    Med hensyn til dit spørgsmål ville jeg godt kunne tro den kunne klare de 5k, eller ihvertfald godt derop af, man kan i grove træk sige 1kr per rms watt, om det er helt gældende stadig ved jeg dog ikke helt, men 5k watt til 5,7k lyder rimeligt.

    Af ren nysgerrighed, Er du ved at lave noget spl eller hvad siden du skal bruge så kraftig en forstærker?


  • #2   27. nov 2020 Tilføjelse: for guds skyld hvis du køber den, så husk den kun har 1 phono input og det andet er output

  • #3   27. nov 2020 Soundigital fra Brazilien er det der hedder en Fullbridge Klasse D forstærker, hvilket betyder at den internt har fuld spænding... Altså den har fuld spænding over dens interne rails... (jeg kan ikke finde en god oversættelse til dansk)

    Dette gør at den kan levere meget mere effekt på et mindre printkort i forhold til en half-bridge forstærker, som f.eks. de store Koreansk byggede forstærkere fra f.eks. B2, DD audio, og lign... MEN... der er nemlig et stort men... Det gør forstærkere helt vanvittigt følsom overfor spændingsfald... Hvor en halfbridge sagtens kan overleve at spille ned til 10 volt... og som oftest kan kobles til subwoofere i helt ned til halv ohm af hvad de ellers normalt er stabile i... Der vil en fullbridge forstærker til 12V være tæt på at brænde af allerede ved 11.5 Volt... Og at koble en subwoofer til i lavere ohm end forstærkeren er stabil ved er komplet no go... De Brazilianske forstærkere har mindre beskyttelse og brænder derfor bare af i forhold til de mere "normale" halfbridge forstærkere der er en del bedre sikret...

    Soundigital er et af mange forskellige mærker fra Brazilien som faktisk er et af de eneste lande hvor man laver Fullbridge forstærkere til bilstereo... Derfor omtales Det ofte som Brazil og Korea forstærkere når man taler om forskellen...

    Så med mindre du har 100% styr på din strømbank og risikoen for spændingsfald er næsten ikke eksisterende, så er Soundigital, Taramps, Stetsom, Banda osv ikke forstærkere jeg ville anbefale... Er der til gengæld 100% styr på det, og Lydkvalitet på ingen måde er vigtigt, og der bare skal tryk på... Så finder du ikke rigtig noget der leverer effekt som de Brazilianske forstærkere uden det også fylder hele bagagerummet.


Kommentér på:
Erfaringer med soundigital?

Annonce