1.738 visninger
|
Oprettet:
Seat mii - nyt anlæg (på bar bund) {{forumTopicSubject}}
Hej bg.
Jeg har mig en seat mii, og jeg bliver desværre så skuffet når jeg tænder for musikken, da det ikke ligefrem er kvalitets højtaler.
Jeg er derfor på udkig efter noget andet, jeg ved bare ikke helt hvad der skal skiftes for at få en lækker lyd.
Er det nok at skifte højtaler, eller skal der også en forstærker til?
Jeg er ikke udefter sådan et "brian" anlæg med en mega sub som fylder bagagerummet , da jeg skal bruge det plads den har.
Samtidig vil jeg gerne holde prisen fair.
Nogle ideer ?
feb 2012
Følger: 8 Følgere: 2 Emner: 9 Svar: 130
https://autohaus-krammer-shop.de/navigation-radio/268/original-vw-up-plug-play-soundsystem-120w-sinus-1s0051419
Ved ikke om det virker i en Seat også.
jun 2009
Følger: 76 Følgere: 123 Biler: 1 Emner: 8 Svar: 13.347
Det er jo kun en forstærker og bass.. .Nogle bedre højttalere ville da også være påkrævet hvis han skal opnå en bedre lyd i bilen..
til TS: man kan godt nøjes med at skifte højttalere, men det bliver sgu en fesen omgang, uden i det mindste bare en lille forstærker (de 4x10 watt din radio kan levere vil give en meget forpustet lyd ret hurtigt)... Samtidig så er det som at sætte højttalere i en sodavandsdåse... Jeg ville klart anbefale en lyddæmpning af bilen... det giver også en bedre kørekomfort med mindre vejstøj osv... MEN, prisen stiger jo så markant...
Måske kan du dog nøjes med en dæmpning af bilen da det faktisk kan hæve kvaliteten af den lyd du får fra standard anlægget. (ikke med meget dog)
jan 2005
Følger: 1 Emner: 8 Svar: 28
jun 2009
Det kan du sagtens selv gøre... Hvis du ikke har gjort det før, skal du måske lige have en hurtig instruktion... Men ellers kan du godt selv gøre det... Jeg vil blot sige du skal være påpasselig med hvilke produkter du bruger... For mange SER ud som om de er gode eller er det samme som de lidt dyrere mærker, men man ender ofte med at have en klump ubrugeligt snask i bilen som det pludselig koster kassen at få renset ud og lavet ordentligt igen...
jan 2005
jun 2009
Lille disclaimer: Jeg er forhandler selv, Så min mening er selvfølgelig farvet af det... Så jeg skal gerne være den første til at sige at min mening og anbefaling jo ikke er objektiv... (Det er ingen forhandlers)
Jeg bruger selv helst produkter fra Audio System, Silent Coat, Stinger og Steg...
Stinger er virkelig godt, men er også ret dyrt, så det er måske ikke det jeg først ville anbefale... I ren pris pr kvm, så er det Audio System jeg vil anbefale...
Der er dog også en all in 1 løsning fra Emphaser, Som også kan være en god løsning... Det giver både resonans og støjdæmpning i 1 arbejdsgang, det koster en smule mere, men kan ende med at være billigere da du ikke behøver skulle købe noget yderligere...
jan 2005
Jeg endte med at kigge på dette plug and play, og ville høre hvad tankerne er .
https://customaudio.dk/shop/match-plug-play-3805p.html
okt 2010
Følger: 30 Følgere: 37 Biler: 2 Emner: 137 Svar: 15.839
Så jeg ville klart smide noget dæmpning i bilen
Jeg har selv brugt STP fordi der var billigt tilsalg af en privat. Men om det er STP, silent cat. Audio system osv er ligemeget. Jeg ville godt holde mig fra Biltema og Thansen da de smelter i varme.
En lille forstærker kunne være fint. Men ville starte med dæmpning og se om det gav nok og så udvide der fra.
Er ikke så stor fan af det du linker til. Men det da en mulighed.
jan 2005
Jeg har ikke tænkt mig at udvide mere end en gang, og nej, holder mig fra biltema og thansen. Det er også derfor jeg har linket det jeg har.
Du skriver du ikke er stor fan af det jeg har linket, er der en grund?
jan 2005
Jeg har absolut ingen problemer med støj når jeg køre. Jeg vil bare gerne have en bedre lyd.
okt 2010
Nå du dæmper bilen korrekt giver du dine højtalere nogle kabinetter at spilde i så lydtryk ikke bliver til vibrationer. Det lidt svært at forklare på skrift. Men har selv været mistroisk før. Men nu er det det første jeg gør nå jeg få en bil er at dæmpe bilen
okt 2010
Spørg evt Hilmarsaudio eller Cody om deres alternativ til den Plug'n'play
okt 2010
Han kan naturligvis lave den præcise løsning der passer til dit behov.
jan 2005
Ang. lyddæmpningen er jeg slet ikke imponeret, det koster godt nok mange penge at få den lille bitte smule bedre, jeg sidder i en bil der absolut ingen bas har, som i slet ikke. og så anbefaler i at jeg skal lyddæmpe? enten må jeg være super dum og slet ikke forstå det, ellers så snakker i LUKSUS af LUKSUS?
At få bilen lydisoleret koster 6000-10.000 kr. hos en forhander. og først derefter skal jeg smide penge efter et anlæg. ?
Hvis dette er tilfældet, så må jeg nok droppe helt at gøre noget, og køre med mine airpods da de i det mindste spiller bedre end anlæget.
okt 2010
jan 2005
Jeg har absolut ingen ide om hvordan det skal gøres, er det "bare" at følge en guide på YouTube? .
Jeg havde fået forståelsen at det skulle gøres i hele bilen nemlig.
Tak for dit mere uddybede svar , hjalp meget på forståelsen .
jun 2009
Det vil også betyde, at hvis du bare købte nye højttalere, så ville du reelt set kun få ca 60% ud af dem i en bil der ikke er dæmpet, i forhold til en bil der er blevet dæmpet...
Her er det endda kun resonans dæmpning vi snakker om... Skal vi ud i luksus udgaven, så taler vi om komplet dæmpning af hele bilen, med først resonans dæmpning, bagefter et lag isolering, der både fjerner luftbåren støj og giver bedre indeklima, og til sidst en sound-absorber hvor højtalere sidder for at fjerne stående bølger i "kabinettet"...
Men det er slet ikke så omfattende en omgang vi overhovedet foreslår her...
jan 2005
Men jeg forstår stadigvæk ikke at det er det første i anbefaler mig når jeg gerne vil have en god lyd.
Jeg ville kunne forstå hvis det er noget der skulle gøres samtidig med at få skiftet til et lækkert dyrt anlæg.
Jeg kan med 100% garanti forsikre dig at jeg ikke ville blive tilfreds med lyden bare ved at lyddæmpe bilen.
Jeg vil gerne have et nyt anlæg i min bil.. nej nej, stop. Du skal bare lyddæmpe,.. ??! What nej .. jeg ved nok slet ikke så meget som i gør, men jeg ved da, at jeg ALDRIG vil blive tilfreds med det standard anlæg der sidder i!! .
Og jeg troede vi havde fast slået at skifte højtaler ville ikke hjælpe, men at jeg burde få mig noget forstærker og en sub!
Så til sagens igen. .. jeg vil gerne have et nyt anlæg i min bil, hvad kan i anbefale af nyt anlæg, og ikke alt muligt andet .
jan 2005
Måske kan du dog nøjes med en dæmpning af bilen da det faktisk kan hæve kvaliteten af den lyd du får fra standard anlægget. (ikke med meget dog)
Hvorfor anbefale mig det ?
Jeg vil gerne have bedre anlæg.
Nej lyddæmp den, det hjælper ikke meget??!
Hvis i seriøst mener at en lyddæmpning er det der skal til, for st få en god lyd. Så tvivler jeg stærkt på jeres dømmekraft.
Du ville sq da heller ikke smide en gammelradio fra 90'erne i en lækker foret kasse der hjemme og så tænke, nu er lyden god ?!
feb 2012
Følger: 8 Følgere: 2 Emner: 9 Svar: 130
Men som andre skriver, brug evt. et par hundrede kroner på lyddæmpning i døren, de er godt givet ud.
Hvis du tør købe Match sættet brugt, så skriv evt. en besked. Mit ligger ubrugt hen for tiden.
okt 2010
Jeg opgraderede i min 406 med radio og lyddæmpning. Jeg var tilfreds i LANG tid og opgraderede egentligt kun fordi jeg havde en fed forstærker i forvejen og at der var et fedt sæt højtalere til salg.
Jeg ville aldrig montere nye højtalere uden at dæmpe og du finder aldrig ud af hvor meget det giver hvis ikke du dæmper og prøver der før du opgrader højtalerne...
Der er mange gode muligheder og er sikker på Hilmar nok skal sammensætte et godt setup til dig.
jan 2005
Jeg tænker også at jeg ville prøve som du skriver i dørene, men at det skulle være nok til at jeg bliver tilfreds,
Et nummer som, James Blake - limit to your love.. tror ikke at standard anlægget vil kunne ramme de toner bare ved at jeg lyddæmper ?, eller tager jeg helt fejl ?
okt 2010
Men prøv med Tyga - rack city. L.O.C - fillatio.
Banks - Goddess. Outcast - the way you move.
Rockwell - somebody watching me.
shinedown - kill your conscience.
Eller andre numre som har en fed bund.
Hvis det skal gå dybt. Så tager det plads og krafter
jan 2005
jan 2005
Det er pointless at teste med sange jeg ikke høre alligevel
okt 2010
Det nummer du foreslår går dybt og er i et frekvens område hvor dørhøjtalere ikke gå helt ned.
Mit gamle setup med en Rainbow GL-S12 i porter kabinet på omkring 80liter tror jeg der var den kunne godt gå der ned. Men der var også bundet en B2 mono blok efter den.
Hvis det er den type musik du høre med meget dyb bass så jeg overbevist om at du skal dæmpe dine døre og bruge resten på en god sub og forstærker for at komme der ned.
Du kan ikke sammenligne med earbuds eller hovedtelefoner. De er bygget op omkring nogle helt andre principper. Det kan lyde som det er sindsygt højt i dine øre men lægger du dem på bordet mens du lytter skal du satmer høre godt efter for at kunne høre noget. Det er som at sammenlignet en Bugatti med en lastbil ud fra at de begge bruger en 4takts motor.
6000kr er en fin start men ofte er det ikke ret meget nå man snakker bilstereo. Alene de første 1500-2000kr gå let til kabler og andre smådele. Så kommer forstærker og enheder der hele løber let op over 6000kr.
i en bil som din ville jeg måske overveje noget brugt. Og virkelig sætte sig ind i specs og kasser.
jan 2005
Jeg skal have noget plug and play, kan ikke selv installere andet . Og det match sæt til 6000 virker ret fint tænker jeg.
Hvis jeg skal smide mere end det. Så må jeg sq nok droppe det. For så er det ikke pengene værd
Jeg tænker at lyddæmpe dørene , og evt prøve at følge en guide og selv gøre det, og så få det match anlæg, helst brugt hvis det er muligt .
Hvis det ikke burde kunne gøre det, så må jeg nok bare undvære musik i bilen .
jan 2005
jun 2009
Jeg er dobbelt Danmarksmester inden for bilstereo... Med top 3 placeringer ved både EM og VM... Men Du tvivler på min dømmekraft? Det synes jeg er komisk.. Jeg er også bilstereo forhandler og kunne tjene penge på bare at sælge folk de højttalere de absolut vil have uden at give dem korrekt rådgivning først... Hvorfor mon jeg anbefaler en dæmpning af bilen? Måske fordi 23 års erfaring fortæller mig at det virker?
Men måske du kan forklare mig hvordan det at tilføje en subwoofer gør lyden i bilen bedre: "Og jeg troede vi havde fast slået at skifte højtaler ville ikke hjælpe, men at jeg burde få mig noget forstærker og en sub!" ?? Fordi det kan jeg ikke lige se meningen i... Det giver kun lidt mere bass... Og ikke ret meget endda... og 6000kr? Jeg kan forbedre lyden i din bil markant for under 5000,-
Men lad endelig være med at lytte til folk der tilbyder den bedste løsning.. tal endeligt nedladende til folk der ved vanvittigt meget mere om emnet end du selv gør, det er sådan man får den rette hjælp...
Du stiller ikke selv nogle kriterier for hvad det er med lyden du er utilfreds med, blot at du ikke er tilfreds, og så forsøger vi at hjælpe, endda med de letteste, mest effektive, og billigste løsninger, hvorefter du betvivler hvorvidt vi ved hvad vi taler om... Du nævne heller ikke hvor du er fra, så man evt. kunne anbefale den nærmeste kompetente forhandler (for det er ikke dem alle man kan påstå er i den kategori) eftersom du ikke kan lide eller måske ikke kan forstå den rådgivning du får her...
Ps: Pokalerne på billedet har jeg ikke vundet i bagedysten...
PPS: HVIS du virkelig vil forbedre lyden i din, og evt. lige kan droppe attituden og faktisk forstå det man prøver at forklare dig, ud fra de ekstremt sparsomme info du selv er kommet med, så er du velkommen til at sende en PB, så vil jeg gerne hjælpe dig videre... Men hvis du stadig selv tror du ved bedre og hellere vil bruge flere penge end nødvendigt, så fortsæt bare ud af den vej du er på vej ud af nu.
jun 2009
jan 2005
Først vil jeg sige, at grunden til at jeg skrev som jeg skrev, er fordi du selv skriver at det ikke hjælper meget, det skriver du ordret .. og derfor bliver jeg mistroisk.
At der skulle være en dårlig eller negativ attitude, det beklager jeg hvis du har fået det indtryk, som jeg skriver er jeg meget glad for de svar i giver, og det var ikke sarkastisk ment.
Jeg har faktisk skrevet en mail til dig igennem dit firma, da jeg meget gerne ville høre dit forslag, evt med montage og valg at materialer.
Er fra Sjælland og ville faktisk nemt kunne køre forbi dig.
Jeg er stadigvæk meget interesseret i hvad du ville kunne hjælpe mig med, og håber da du svare mig på den mail
Som sø-propel forklarede mig, da jeg havde misforstået det, skulle lyddæmpningen kun være ved højtalerne, og ikke hele bilen, hvilket giver meget bedre mening. Specielt da jeg kunne se en fuld lyddæmpning af bilen ville koste omkring 10.000.
okt 2010
Cody kan let virke arrogant og fjendsk på nettet men han er rimelig tilforladelig i virkeligheden.
Hilmer har mange ting på lager og er også en ganske filnk fyr der ligesom Cody gå op i bilstereo.
Så at Cody havde fået et nyt forstærker mærke (for mig) Banda, de virker ret interessant
Seat mii - nyt anlæg (på bar bund)