{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
672 visninger | Oprettet:

Pug 107 Org Headunit {{forumTopicSubject}}

Har lige nogen spørgsmål ang org Headunit i en Peugeot 107

(1) hvor mange watt har den ?

(2) hvor mange højtaler kan tilsluttes til den, 2 eller 4?

Kan man også godt tilslutte en bas til den eller skal der installeres en anden radio før det muligt?

Og så lige som ekstra, så vil jeg også gerne lige høre om man kan købe hvilken som helst Headunit og smide i samt ramme, altså både alle alm radio og 1din og 2 din?

Tak på forhånd smiley


Spar penge på din forsikring

Kommentarer på:  Pug 107 Org Headunit
  • Kompressor Knud
    Kompressor Knud Hjælpe-administrator
    Tilmeldt:
    aug 2003

    Følger: 4 Følgere: 65 Biler: 1 Emner: 216 Svar: 5.866
    #1   22. jan 2022 1. Meget få watt
    2. Den burde have til 4 højtalere
    3. Du kan sagtens få bass i, du skal enten købe en forstærker eller aktiv sub med high level indgange ( det er dine højtaler kabler der tilsluttes) Eller købe en high/low converter som så laver dine højtaler udgange om til RCA/phono udgange så du kan tilslutte hvilken som helst forstærker. En converter må du bare ikke købe noget billigt skrammel fra biltema eller svansen. Den må du ikke spare på.

    4. Hvis du kan få en ramme til formålet, så ja så kan du smide den radio i som du vil. Kig evt på carsound eller lign, om de har en modelbestemt ramme til netop din bil.

    https://soundplanet.dk/83-high-low-konverter

    https://www.hilmars-audio.dk/shop/high-low-adaptor-39c1.html

    https://www.carsound.dk/1din-radiokit-citroen-c1-peugeot-107-sort


  • #2   22. jan 2022 Mange tak for det gode svar Knud smiley

    Ved du hvor man kan få en 2din ramme også? smiley


  • #4   22. jan 2022 Kunne måske godt være noget

    Min er fra 09 smiley


  • #6   23. jan 2022 Torpedo, mange tak smiley

  • #7   23. jan 2022 Kan godt være jeg spøger dum

    Men er rammen nok til at radio kan side ordenligt, da jeg ved at med nogen headunit‘s så følger der sådan en metal monteringramme med også (ikke sikker på hvad den hedder) og sagde er den at jeg måske kan få en pioneer 1din gratis MEN der følger intet med ud over selve radioen, så som ramme, skruer osv!

    Uploader lige 2 billeder smiley


  • #8   23. jan 2022 Billede 1

    Rammen, som jeg spøger om er nok til montering?


    profilbillede
  • #9   23. jan 2022 Billede 2

    Metalrammen, som jeg er usikker på om også er nødvendig at montere?

    Beklager den dårlige billede kvalitet smiley


    profilbillede
  • #12   23. jan 2022 Fandt opslaget men kunne nu ikke bruge det til så meget... smiley

  • #14   23. jan 2022 Carlo

    Ja det var da øv! Kan du huske hvad den hedder, så kan det da være den kan findes på eBay igen?

    Og det du siger er så at jeg ikke behøver fx den metal ramme der, jeg kan sagtens have en nøgen radio eller hvad man skal sige og smide i så længe jeg har den ramme der som er på billede 1?

    Og har du link til lige præcis den video du snakker om? smiley


  • #15   23. jan 2022 Nogen der enligt ved om den org radio som sider i modellen er en 2 eller 4 ohms radio? smiley

  • #17   23. jan 2022 Carlo

    Svare du lige på resten?...


  • Kompressor Knud
    Kompressor Knud Hjælpe-administrator
    Tilmeldt:
    aug 2003

    Følger: 4 Følgere: 65 Biler: 1 Emner: 216 Svar: 5.866
    #19   23. jan 2022 Selvfølgelig skal du bruge metalrammen, det er den som radio låser fast i...Ellers rasler den rundt og sidder ikke fast. Den kan også falde helt ind i instrumentbordet hvis der er plads nok bagved


  • #20   23. jan 2022 Knud

    Jeg tænkte også den nok var uundværlig men ville lige være helt sikker men tak


  • #22   23. jan 2022 Carlo vis du nu prøvede at læse hvad jeg skriver nu igen for anden gang! Så vil du bl.a. se at jeg nævner at det fordi jeg kan få en men der er ikke metal ramme med den, så det var for at høre om den kunne bruges uden eller jeg alligevel skulle ud og have fat i en hvilket jeg har fået styr på nu..

  • #24   23. jan 2022 Mange tak carloRIUS, jeg kunne ikke have gjort det uden dig ;)??

  • #25   23. jan 2022 Men tilbage til det seriøse...

    Der er stadig ingen der ved om den org radio til modellen er en 2 eller 4 ohms radio? Gætter selv på 4 men kan ikke finde det nogen steder når jeg googler det smiley


  • Kompressor Knud
    Kompressor Knud Hjælpe-administrator
    Tilmeldt:
    aug 2003

    Følger: 4 Følgere: 65 Biler: 1 Emner: 216 Svar: 5.866
    #26   23. jan 2022 2 eller 4 ohms? Ohm er modstanden på en given højtaler.....De fleste stue højtalere er på 8 ohm og de fleste til bil er på 4 ohm, subwoofere kan være alt lige fra 8 til 1 ohm?? Så jeg tror lidt at du forveksler ohm med noget helt andet. Og det man skal tænke på med ohm, er om ens forstærker kan håndtere de helt lave værdier som 2 og 1 ohm....Alle radioer og forstærkere kan håndtere 4 og 8 ohm....Jeg tror lidt at du tænker om den har udgange til 2 eller 4 højtalere??

  • #27   23. jan 2022 Tak igen Knud men nej mente det faktisk som jeg skrev men der var fordi jeg fandt et andet Forum hvor det blev nævnt og så tænkte jeg at der jo måtte være noget om snakken men det passer så ikke kan jeg forstå, men så nu ved jeg det.

    Ved du hvordan man ved om ens radio/forstærker kan klare 1 - 2 ohm? smiley

    Og har du nogen råd til hvor mange watt en radio som minimum skal have eller er det fuldstændig ligemeget, som sagt ønsker jeg bare musik til hygge og ikke til en festival smiley

    Og du ved tilfældigvis ikke hvad folk hentyder til hvad angår at højtaler åbenbart ikke spiller så højt igen vis man bruger stue højtaler!?


  • #28   23. jan 2022 Mangler kun svar på

    Ved du hvordan man ved om ens radio/forstærker kan klare 1 - 2 ohm? smiley

    Og har du nogen råd til hvor mange watt en radio/headunit som minimum skal have eller er det fuldstændig ligemeget, som sagt ønsker jeg bare musik til hygge og ikke til en festival smiley


  • #29   23. jan 2022 En bilradio fungerer bedst med højtalere på 4 Ohm, stuehøjtalere er oftest på 8 Ohm, hvis du smed en stuehøjtaler i din bil, vil der ikke ske noget, den vil bare ikke spille særligt højt.

  • #30   23. jan 2022 Okay mange tak for svar smiley

  • Kompressor Knud
    Kompressor Knud Hjælpe-administrator
    Tilmeldt:
    aug 2003

    Følger: 4 Følgere: 65 Biler: 1 Emner: 216 Svar: 5.866
    #31   24. jan 2022 Uanset hvilken radio man vælger, så vil det altid være en fordel at montere en forstærker til højtalerne.

  • #32   24. jan 2022 Knud

    Ja det giver mening! i så fald, hvor mange watt vil du mene en forstærker så skal have som minimum eller er er det ligemeget?

    Og vis vi snakker om 4 højtaler eller 4 højtaler og en sub, hvor mange kanaler skal forstærkeren så være på? (4) vel?

    Har slet ikke forstand på det derfor alle de mærkelige spørgsmål smiley


  • Kompressor Knud
    Kompressor Knud Hjælpe-administrator
    Tilmeldt:
    aug 2003

    Følger: 4 Følgere: 65 Biler: 1 Emner: 216 Svar: 5.866
    #33   24. jan 2022 Jamen 1 kanal til hver højtaler. Så skal du kun have i hver dør foran så er en 2 kanals nok, skal du have 4 højtalere så en 4 kanals. Skal du have 4 højtalere og en sub, så skal du have 5 kanaler. Jeg bruger selv en 1 kanals monoblok til sub, den er nemlig lavet til KUN at drive en subwoofer. Og så bruger jeg en 2 kanals til højtalere i dørene foran. Jeg bruger ikke baghøjtalere. Watt er som sådan ikke så vigtigt, det vigtigste er at du køber ordentlig kvalitet og får det monteret og justeret rigtigt. Soundplanet.dk har noget rigtigt fedt grej i super kvalitet, og ejeren er herinde og hedder cody, han har virkelig tyr på det med bil stereo. Hilmars audio er også et godt sted. Det bedste du kan gøre er at finde ud af dit budget og så kontakte en af dem og se hvad de vil anbefale dig. Køber du for billige ting, bliver du bare ked af det og skuffet. Og må starte helt forfra igen med bedre grej for at få god lyd. Så når du helt ærligt siger at du ikke aner noget om det, så er det bedste råd jeg kan give dig, at kontakte en af de professionelle som virkelig har styr på hvad der virker til dit budget.

  • #34   25. jan 2022 Knud

    Okay tak igen for den gode info

    Skal lige være sikker (cody) er ejer af hjemmesiden Soundpanelet.dk ik? smiley

    Kom også til at tænkte på vis man vil, kan man så godt bruge 1 kanals monoblok til til fx 1 højtaler, ikke sub men alm højtaler? Ved godt man ikke gøre det men kan man det og så stadig få lyd og høre lyden rigtigt eller vil der kun komme en brummen/bas lyd af den selvom man brugte en højtaler til denne monoblok? smiley grunden til jeg spøger er enligt fordi jeg har en ven som har en stor limited edition jbl højtaler på 250watt vist og han har vist også en jbl mono blok til at ligge som han ikke har fået brugt endnu og som lige kan være i sæderummet på hans scooter og han vil smide den der i, så vi sad og læste mit opslag sammen og så ville han lige vide om det kunne lade sig gøre eller han skal ligemeget hvad købe en alm forstærker i stedet? smiley


  • Kompressor Knud
    Kompressor Knud Hjælpe-administrator
    Tilmeldt:
    aug 2003

    Følger: 4 Følgere: 65 Biler: 1 Emner: 216 Svar: 5.866
    #35   25. jan 2022 En monoblok er jo lavet til kun at spille bass, så der ville jeg da helt sikkert finde en 2 kanals og bruge.

    https://soundplanet.dk/

    https://www.hilmars-audio.dk/shop/frontpage.html


  • #36   25. jan 2022 Så med andre ord kan man ikke få samme lyd ud af en enkelt højtaler via en mono som man kan med en alm forstærker! ??

    Og igen det var Cody ejeren hed af Soundpanelet.dk IK? Er nemlig lidt usikker på om det er det du mente da du skrev din første besked ang det smiley


  • Kompressor Knud
    Kompressor Knud Hjælpe-administrator
    Tilmeldt:
    aug 2003

    Følger: 4 Følgere: 65 Biler: 1 Emner: 216 Svar: 5.866
    #37   25. jan 2022 ja

Kommentér på:
Pug 107 Org Headunit

Annonce