{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}

Spar penge på din forsikring

Kommentarer på:  Hvad er dette ?
  • #1   9. feb 2022 Remote ledning?

  • #2   9. feb 2022 Okay, mange tak

  • #4   10. feb 2022 #1
    NEJ... Det er ikke en fucking remote ledning... lad være med at svare når du ikke kender svaret...


  • #5   10. feb 2022 peter k
    Den ledning er ikke en remote ledning... Har aldrig været det, men blev markedsført som remoteledning fordi man Normalt i en bil ikke har brug for en Ground Loop isolator... Husk at phonokabler til bilen faktisk kommer fra Hjemmestereo... og der blev visse high-end kabler lavet med denne isolator... men i bilen er den en kilde til støj..

    Så nej det er ikke en remoteledning... Og bør bestemt ikke bruges til dette...

    Det er virkelig synd at smarte sælgere har kunnet bilde folk ind at den skulle bruges som remote... Men ok derefter kan man jo tjene lidt penge på at sælge diverse støjfiltre til at fjerne den støj der kommer fordi man har rådgivet kunden forkert...


  • #6   11. feb 2022 Slap af bassemand. Kan du se spørgsmålstegnet? Det var et forsigtigt bud. Men jeg skal da nok henvise til dig fremover, da du tydeligvis er eksperten på det område. kan jeg få dit privat nr, så jeg kan ringe en anden gang? Skulle nødig få sagt noget forkert uden lige at have clearet med dig.

  • #7   11. feb 2022 #6
    Problemet med at du svarer uden at kende svaret er at du risikerer han tror på det du skriver... Hvilket man kan se var tilfældet her hvor han skriver mange tak til dit forkerte svar... Er du ikke sikker i din sag, så lad være med at svare... Jeg svarer heller ikke på spørgsmål omkring turbo'er, da jeg ikke ved en skid om dem...


  • #8   12. feb 2022 Nu kan man jo skille ledningerne ad og lægge den over i den anden side af bilen, hvis man er bekymret for støj på linien. Har dog aldrig selv haft problemer med at bruge den ledning som remote.

  • #9   12. feb 2022 #8
    Hvad du har haft problemer med eller ej, er sagen irrelevant... Og du er velkommen til at finde bare 1 person der skiller ledningen ad... bare 1...
    Det er ikke en remote ledning, længere er den ikke...


  • #10   12. feb 2022 Hvad er det for et kabel TS spørger til Cody? Og hvad skal man så bruge den til? Og hvad skal man bruge som Remote i stedet for?

  • #11   13. feb 2022 #10

    Se svar #5
    Den ledning er et levn fra stuehifi... Hvor der i nogle kabler var et tyndt Ground loop Isolator kabel... Det er interessant nok til dæmpning af støj... Det fungerer det ikke til i en bil dog, tværtimod. Så smarte sælgere begyndte at kalde det et remote turn on cable, og vupti, så gjorde producenten det også. Det er jo ren idioti. Her går vi og siger at strøm og phono skal holdes så langt fra hinanden som muligt, så så placerer man et "remote" kabel sammen med phono.. remote kablet er et strømkabel, og det kan derfor give støj... Som remote bruger man noget 0,75mm2 ledning, som f.eks. det du finder her: https://www.hilmars-audio.dk/shop/meter-1976c1.html
    Her vælger jeg at linke til en anden shop en min da selvpromovering er lidt noget gris...

    Hvorfor øge risikoen for støj bare for at spare 25 kr?


  • #13   13. feb 2022 #12

    Fordi problemet ikke er volt... du får støj med 230v AC fordi det netop er AC spænding...
    Og så tænker man nok at ved 12V DC så er kurven jo flad og derfor burde der reelt set ikke være støj... Men nej... din 12V i bilen starter som AC fra din generator, og passerer gennem en ensretter... og derfor er din DC kurve ikke flad som man ellers forventer, og indeholder en masse Højfrekvent støj, det vi kender som generatorstøj... Alle strømkabler skaber et induktionsfelt omkring sig hvor denne støj kan afsættes i andre kabler deriblandt phonokabler... Og ja kablerne er skærmede, men ikke så godt at, hvis du placerer støjkilden direkte klods op ad at så kan det skærme støjen væk... Desuden finder du oftest den der "remote" (Ground loop) ledning i kabler af tvivlsom kvalitet hvor skærmen ikke altid er fantastisk... dette øger derfor risikoen for generatorstøj... Jeg siger Øger risikoen, jeg siger ikke du er 100% sikker på at få støj... men hvorfor tage chancen for at spare 25 kr?


  • #14   14. feb 2022 Tak for svar. Jeg har i mine unge dage altid brugt den medfølgende og så blot skilt ledningerne ad. Og ført phono for sig selv. Det har aldrig givet problemer smiley

  • #15   16. feb 2022 #14

    Hvis du vælger at skille ledningen ad så den lille tynde er for sig selv, og derefter trækker den sammen med strømmen, så er alt godt, fordi så fjerner du jo reelt set risikoen væk fra phonokablet... Så det er fint nok... Det er stadig blot en ledning... Men afhængig af placering og montering ændres den funktion... Den man ofte ser sat sammen med phonokablet (Primært af lavere kvalitet) er teknisk set ikke en remote ledning, og bør ikke bruges til dette... Så snart du skiller kablet ad kan ledningen jo så bruges som remote hvis den så trækkes rigtigt, så det lyder til at du har gjort...


Kommentér på:
Hvad er dette ?

Annonce