{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}

Spar penge på din forsikring

Kommentarer på:  Headunit og nye højtalere.
  • #1   22. maj 2022 Kan se at det kun lige skal bruges til at lytte til radioavisen på P1 med... Så til prisen er det fint hvis du bare er ude efter nogenlunde det samme som bilen er født med...

    Synes du bør tage kontakt til en rigtig bilstereo forhandler og ikke kigge på grej hos en tilfældig elektronikforhandler... TN-Bilstereo, TL Customs, Streetaudio.dk ligger alle i Jylland, og er alle rigtigt dygtige når det kommer til lyd i bilen...

    PS: De der 4x100 watt der reklameres med på den Sony radio er rated i PMPO... Eler max, Og det er da kun hvis lynet slår ned i den at den kan yde den efekt i 0,00004 sekund...


  • #2   23. maj 2022 #1
    Mit mål er udelukkende alm køremusik med moderat høj volumen. Og så en lille opgradering i bilens lydsystem. Har netop bestilt nævnte radio fordi den skulle være mere kraftfuld end andre. Kan den ikke sagtens trække de 4 højtaler?


  • #3   23. maj 2022 Jeg går ud fra de originale højttalere er i stykker? Fordi ellers er det du kigger på ikke en opgradering... Kun en erstatning... Og er din bil født med et komponentsæt originalt, er det en nedgradering... Radioen er sgu ikke kraftigere end andre... Det er et fint marketing gimmick man har fundet på, som da også snyder kunder der ikke vil lytte til folk der ved noget om tingene...

    Jeg siger held og lykke med det... Det virker ikke som om du er interesseret i at lytte til andre, men vil bare bekræftes i det du selv tror, uanset hvor forkert det måtte være... Så god vind.


  • Søren
    Søren Tilmeldt:
    mar 2009

    Følgere: 4 Svar: 197
    #4   23. maj 2022 Kalle
    Lyt til hvad Cody skriver, han er en af de helt store i bil stereo vi har herhjemme, og har normalt godt styr på hans udtalelser, og plejer ikke at have et farvet syn på ret meget (Du ser ham ikke reklamere for sin egen forretning fx)


  • #5   23. maj 2022 Jeg tror vi misforstår lidt hinanden Cody. 1 af 4 orginale dør-højtalere i min 16 år gamle Colt er gået kaput. Derudover er der ikke Bluetooth i radioen. Så ønsker noget der erstatter disse ting og en lille forbedring vil ikke være af vejen. Så tænker ikke jeg skal i en butik og bruge en masse penge på en radio og 4 højtalere til en gammel bil der kører ca 5000 km om året. Selvfølgelig hvis nogle kan skræddersy noget lækkert til 2500 er jeg da på. Men er det realistisk?

  • #6   26. maj 2022 Det virker som et fint hverdags Setup. Sony har ikke haft Sony i mange år men det jeg har haft har fungeret. Højtaler mæssigt er det en religion. Og er sikker på sony er arkurat lige så gennemsnitlig som alt andet inden prisklasse og til en lille bil der skal køre under 14km om dagen så det alt rigeligt..


  • #7   26. maj 2022 Super - jeg satser på at det kan spille Poul Krebs i hverdagen og Danser med Drenge i weekenden smiley

  • #8   26. maj 2022 Vi går ikke fejl af hinanden... Eftersom din ene højttaler er kaput, Så kan jeg godt se hvorfor du vælger hvad der end er billigst uden at tænke på om det lyder godt...

    Jeg finder det bare lidt synd at du vil placere Coax foran i bilen hvor de ikke hører til... Det giver dig en lydscene der vil ligge ved dine fødder, og det lyder sjældent ret godt... uanset hvor kort du kører så spilder du lidt dine penge der... se her: https://hilmars-audio.dk/shop/axton-ae652c-6-11955p.html Til foran i bilen... det er under 200 kr mere men vil komme til at lyde ca 100 gange bedre... Og jeg ved at en Colt fra 2006 har seperat diskant i dørsiden... Så hvorfor ikke udnytte muligheden... Det giver et ekstremt løft i lyden i forhold til den utroligt dårlige løsning du ellers har valgt...


  • #9   26. maj 2022 #6

    Du burde seriøst skamme dig... At tale folk efter munden i stedet for at vise dem en meget bedre løsning... Nu risikerer han at bruge penge på noget som alle med bare en smule forstand på lyd, ved vil give et dårligt resultat...
    Jeg bliver så pissed når jeg ser folk rådgive andre på trods af de ingen kompetencer har og INGEN viden har på emnet... du burde ikke rådgive folk om bilstereo... man risikerer at folk faktisk lytter til din inkompetence...


  • #10   26. maj 2022 til TS.
    Jeg beklager mit vredesudbrud... jeg står ved det, og mener det. men beklager det var på din tråd...

    Men tænk dig om, og husk at der er stor forskel på et billigt køb, og et fornuftigt køb...Nogle gange er "billigt" virkelig ikke andet end "billigt".
    Gå hellere efter det hvor du får mest for pengene og ikke bare det hvor Du får noget billigt lort..


  • #11   26. maj 2022 Cody, det er helt okay. Jeg har ingen vidende på lyd området, så råd er kun fantastiske.
    Jeg vil følge dit råd med forhøjtalerne. Har du et forslag til dem i bagdørene eller vil dem jeg selv fandt fungere? Vil gerne have samme fabrikat...


  • #13   26. maj 2022 Jeg mener faktisk at dine højttalere i bilen "kun" er 5,25" dvs. et sæt som disse ville passe godt: https://hilmars-audio.dk/shop/spectron-sp-rx25-5-11989p.html
    Axton laver faktisk ikke et sæt Coax i den størrelse... Men Spectron er faktisk fra samme producent... Bemærk at du faktisk ender meget tæt på samme pris som før, men jeg vil mene du ender med et bedre resultat..

    Et alternativt komponentsæt til foran i bilen er f.eks. dette fra Phoenix Gold: https://hilmars-audio.dk/shop/phoenix-gold-z5cs-7174p.html
    Se prisen... du ender med billigere højttalere, men et bedre resultat... Det er hvad der sker hvis man lige gider lytte til folk der ved hvad de taler om... (ja der klappede jeg mig selv helt skamløst på skulderen der... )

    husk nu at du skal bruge monteringsringe: https://hilmars-audio.dk/shop/hoejtt-ram-mitsubishi-4117p.html


  • #14   26. maj 2022 Jeg påtænker at tage det orginale gitter af i dørene og fylde det ud med ny højtaler. (Der skal skæres bag ved men ikke noget der bliver synligt. Så højtaler kan være 17 cm i diameter. De nuværende højtalere er ca 10 cm i diameter.
    Klap dig endelig på skulderen - det er helt sikkert fortjent. smiley


Kommentér på:
Headunit og nye højtalere.

Annonce