{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
840 visninger | Oprettet:

Flemming S
Flemming S
Følgere: 1 Emner: 2 Svar: 3

Skifte original radio til touchscreen på Opel Zafira 2014 {{forumTopicSubject}}

Hej

Jeg har købt en Zafira Tourer fra 2014.

Den radio som sidder i, er en radio med cd afspiller med en masse knapper, samt en lille orange skærm på toppen af instrumentbrættet.

Er det muligt at købe en touchskærm, evt 7-8 tommer hvor alle de funktioner man finder i nyere biler bliver kompatible med min Zafira?
Tænker på de forskellige instillinger til lyd, kompatibilitet med rattets knapper, streame musik fra sin telefon og se sang/kunstner informationer osv?

Hvis det er muligt, har i måske et bud på hvad det koster?

Pris på hardwaren og pris på montering ved en mekaniker?

På forhånd tak

Handyhand

Få billig hjælp fra private

Beskriv din opgave og modtag gratis bud fra lokale med Handyhand.

Seneste udførte opgaver

• Nedtagning af 9x lamper 1.000 kr.
  • Fjerning af kalk i bruser 800 kr.
  • Opsætning af køkkenlåge som er faldet ned 1.000 kr.
  • Reparation af vaskemaskine 900 kr.
  • Eftersyn af knallert/scooter (Gilera Stalker 2006) 680 kr.
  • Skifte toilet 1.200 kr.

Opret en opgave

Kommentarer på:  Skifte original radio til touchscreen på Opel Zafira 2014
  • Søren
    Søren Tilmeldt:
    mar 2009

Følgere: 4 Svar: 195
    #1   2. jun 2022 Det meste vil du kunne få til at kunne virke som normalt, men den orange skærm vil du næppe få til at virke som nu, da det kører igennem hardware som sidder i org radio (I hvert fald som jeg har forstået på de biler jeg har skiftet på)
    Ang ratbetjening der køber man en adaptor, så virker det uden problemer som org.
    Der findes flere forhandlere i DK, personligt handler jeg mest ved hilmars, da det bare er lettest for mig.

https://hilmars-audio.dk/shop/zafira-tourer-c-1671c1.html
    Der kan du se hvad de har til din model, men skriv til ham, han plejer at være rimelig god til at hjælpe med at finde tingene som du skal bruge..
    Ang monteringsprisen, så burde det ikke tage lang tid at klare, slet ikke når man køber dele der bare skal klikkes sammen. Men alt i alt så løber prisen derop af, især hvis du skal have en fornuftig headunit.

• #2   5. jun 2022 Der skal bruges en nye radioramme, da det ikke er standard 2 din den zafira kører med. Og for at flytte nogle knapper ned under radio i stedet for at de sidder over...
    Så skal der bruges en canbus adabtor... Og ja den koster i sig selv mellem 999,- og 1899,- afhængig af hvilke funktioner du ønsker bibeholdt.

nu har jeg Soundplanet.dk men det ligger ved skælskør, Så det er måske lidt dumt at køre herover for montering, men ellers har du TL Customs I silkeborg, Og jeg mener at TN bilstereo ligger i Odder. Det er ihvertfald 2 ganske dygtige folk jeg godt tør anbefale.. (De kan findes på facebook, og en søgning på google) Vi forhandler alle de samme ting du også finder hos Hilmars....

• Flemming S
    Flemming S Tilmeldt:
    apr 2021

Følgere: 1 Emner: 2 Svar: 3
    #3   7. jun 2022 Mange tak for svar. Jeg vil prøve at orientere mig på de sider i har henvist til og se om det lander på en pris, der giver mening for mig smiley

Kommentér på:
Skifte original radio til touchscreen på Opel Zafira 2014

Annonce