{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
907 visninger | Oprettet:

David
David
Tilmeldt:
4. nov 2013
Følger: 1 Emner: 2 Svar: 5

Android auto {{forumTopicSubject}}

Hej. Jeg har en RCD 310 monteret i min bil med bluetoth. Er træt af at jeg kun kan skifte sange fra telefon med bluetoth, da multirat ikke kan skifte sange med denne radio. Jeg har ikke bakkamera. Jeg søger ny radio med android auto, bluetoth osv.
Jeg har kigget lidt på en radio via FB, hvor sælger salg af Salg af carplay & android Auto har givet et tilbud på radio med android auto wifi osv.
Jeg har også set nærmere på en XTron via ice shop og til sidst også set på Rcd330 via ebay. Jeg vil gerne have en radio med god lyd, og vil blive ked af, at købe en ny radio/anlæg, hvor lyden ikke er bedre end min nuværende RCD310 med bluetoth. Håber i kan komme med nogle anbefalinger, og måske erfaringer fra vedlagte radioer.


Spar penge på din forsikring

Kommentarer på:  Android auto
  • #1   29. sep 2022 Jeg har haft flere Xtrons modeller og der er fin lyd i.

    Og det gode ved dem er du behøver ikke Android Auto, for det er en standalone android enhed, den kan det hele selv og behøver ikke din telefon til andet en wifi-hotspot.

    Den eneste forskel på Xtrons enheder og dem man finder på Amazon/Ebay/Alixexpress er softwaren fra Xtrons er typisk bedre, dog fåes flere and enhederne med flere RAM og større CPU på de andre sider.
    Du kan også selv købe direkte fra Xtrons.co.uk , de har super support, såfremt man får brug for det.


  • #2   29. sep 2022 Ville kigge efter en RCD 310 eller RCD360

    https://www.navitronicstyling.dk/products/rcd330-plus Fås ofte på markedsplads eller Ali til langt under.
    Det er en smagssag om man er til at Android kører direkte på infotainment eller gennem telefon. Ville foretrække gennem telefon selv.


  • David
    David Tilmeldt:
    nov 2013

    Følger: 1 Emner: 2 Svar: 5
    #3   29. sep 2022 Mange tak for jeres svar. Jeg har også tænkt på at købe evt. Fra UK, men mere tolden der holder mig tilbage.
    Jeg har også kigget på RCD360 men er det ikke meget af det samme som RCD 330.
    Har hørt at radio signal fm, ikke er så godt på Rcd 360, men XTrons skulle være bedre og med DAb med i pakken. Og med xtrons skulle man kunne skifte logo og der er canbus adapter med til så gateway kan snakke sammen. Man kan vist ikke skifte logo til fx SEat ved opstart på RCD 360. Har også overvejet en discover media, men syntes de er dyre og ofte skal der tilkøbes ting til denne fx android auto eller andet. Men til gengæld viser den vist info af musik og navi på MFA. Håber jeg får flere guldkorn smiley


  • #4   30. sep 2022 Det gode ved en android enhed, er man kan lave den som man vil have den, og installere de apps man nu gerne vil bruge.
    Min egen enhed jeg har PT, har også Android Auto i, dog bruger jeg det ikke, for hvorfor skulle min telefon køre noget enheden kan selv ? smiley
    Giver ingen mening give så mange penge for noget, kun for at bruge det som en skærm og lade sin telefon gøre alt?

    Jeg bruger Macrodroid på min telefon, det er et lille program, der automatisk slår wifi-wifi hotspot til/fra, alt efter hvad BT enhed den kobler på, og modsat når den kobler fra BT.
    Så skal jeg aldrig manuelt slå det til og fra når jeg sætter mig i bilen for at få net på enheden, og er fri for at købe et extra kort.
    https://play.google.com/store/search?q=macrodroid&c=apps&hl=da

    Startskærm bruger jeg PT AGMA Car Launcher, den kan man lave som man vil, med de logoer man vil, og have den genvej til de apps man nu gerne vil
    Den understytter spotify/google maps navi o.s.v, som viser navn/logo på hvad der spilles i den runde i midten, eller hvis det er map, hvornår man skal dreje næste gang.
    https://play.google.com/store/apps/details?id=altergames.carlauncher&hl=da

    Du kan lave boot logoer om i menuen til alt du har lyst til, og koble knapper i rattet til er bare sætte et stik i, også er der en menu til at programmere dem i, så du kan få dem til at gøre det du vil.


  • David
    David Tilmeldt:
    nov 2013

    Følger: 1 Emner: 2 Svar: 5
    #5   30. sep 2022 R.B. tak for grundig forklaring smiley må jeg spørge hvilken radio du har(mærke)?

  • #6   1. okt 2022 David
    Min er samme modeller som Xtrons, dog købte jeg min på Alixpress, fordi der kan du få dem med større processor og RAM (dog tager det lang tid at få dem hjem)
    Har en Suzuki Swift 10-> PT, og der har Xtrons kun den helt lille model 2g/32g
    ( https://xtrons.co.uk/suzuki-swift-ertiga-android-11-octa-core-2gb-ddr4-ram-32gb-rom-pep91szk )
    Hvor min er 8G /128g for samme pris.
    Men har også haft monteret flere forskellige biler, som VAG og de fleste radioer er næsten ens.
    Tror jeg har haft 7-8 Xtrons enheder i diverse biler.
    Man kan genkende producenten af de radioer på det store hvide stik du ser her (extension stik)
    ( https://img.joomcdn.net/d66896338244e2130b9b9c69018d72aa57e113ed_original.jpeg )

    De har også det bil specifikke stik til strøm og hvad der nu kommer igennem der, det der er kun en extension bay.

    Og har ikke haft noget fra deres side der ikke har fungeret ordenligt, det er som sagt kun softwaren der kan være en anelse anderledes.

    Faktisk en anden god ting ved dem er, du kan køre splitscreen, så er skærmen stor nok, kan man have spotify på den ene side, og maps/fartkontrol smiley på den anden, eller hvad man nu har lyst til.
    Det kan jeg på min Swift, jeg kunne også i min Smart men der var skærmen lidt for lille til det, men muligheden var der.


  • David
    David Tilmeldt:
    nov 2013

    Følger: 1 Emner: 2 Svar: 5
    #7   1. okt 2022 Lyder godt. Fungere det fint nok med bluetoth ved 2 gb ram?. Jeg skal bruge den primært til bluetoth og ratstyring . Så er denne vel fin nok til prisen
    https://ice-shop.dk/products/xtrons-psf71mtva smiley


  • #8   2. okt 2022 Jaja, det er ganske fint smiley

  • David
    David Tilmeldt:
    nov 2013

    Følger: 1 Emner: 2 Svar: 5
    #9   2. okt 2022 Samme anlæg koster 1500 på ebay fra xtrons i Tyskland smiley
    Så må hellere købe der. Har i erfaringer med køb fra England og Told ?


Kommentér på:
Android auto

Annonce