{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
4.968 visninger | Oprettet:

Sikringsstørrelse - beregning {{forumTopicSubject}}

Hey bg.

Hvordan er det nu lige at man beregner hvor stor en sikring der skal til på strømkablet. Kablet jeg skal bruge den til er et 50kvd kabel der skal gå fra batteriet i motorrummet og hen til et batteri i bagagerummet.

Har engang set en tabel på nettet, men kan ikke finde den igen.

Handyhand

Få billig hjælp fra private

Beskriv din opgave og modtag gratis bud fra lokale med Handyhand.

Seneste udførte opgaver

• Nedtagning af 9x lamper 1.000 kr.
  • Fjerning af kalk i bruser 800 kr.
  • Opsætning af køkkenlåge som er faldet ned 1.000 kr.
  • Reparation af vaskemaskine 900 kr.
  • Eftersyn af knallert/scooter (Gilera Stalker 2006) 680 kr.
  • Skifte toilet 1.200 kr.

Opret en opgave

Kommentarer på:  Sikringsstørrelse - beregning
  • #1   20. apr 2007 Glemte lige at sige at kablet bliver omkring 4m langt.

• #2   20. apr 2007 Hvor mange amp. skal det trække?

• #3   20. apr 2007 indtil videre har jeg forstærkere til lige omkring 170A... Men det er vel underordnet når det er forbindelsen mellem to batterier. Der ryger en sikring mere på ved batteriet i bagagerummet.

Men jeg skal have fundet den sikring der skal sidde mellem de 2 batterier.

• #4   20. apr 2007 Dit batteri kan stadig afgive en hvis mængde ampere, så hvor amp er dit batteri på?

• #5   20. apr 2007 Det ekstra batteri har følgende specifikationer.

Spænding 12 Volt
    Startstrøm CCA 875 Amp
    Startstrøm (HCA) 1700 Amp

• #6   20. apr 2007 Shit... Hvad skal det trække???

• #7   20. apr 2007 modstanden pr. meter for 50kv ledning er 0,00038 ohm ved 20 grader

• #8   20. apr 2007 Jeg kan kun finde frem til en sikring på maks 50A.

Men du skal nok have en sikring på, der tilsvare det som din generator kan lade med, og hvor meget forbrug den skal afgive.

• #9   20. apr 2007 hehe... mit anlæg.... det er bare fordi jeg er begyndt at døje med at jeg ikke kan holde stille og spille op til træf rundt omkring. Så skal have et batteri der kan holde strøm i nogle timer...

• #10   20. apr 2007 Jeg takker for hjælpen... jeg må lige høre min elektronik lærer på onsdag...

• #11   21. apr 2007 Din sikring skal være på det dit forbrug på ekstra batteriet maks kommer op på = dit behov.

Der er to ting i det.

Ladning til batteriet = din generator hvor meget er den på?

Dit forbrug = din forstærker = 170A

Da din generator næppe er på over 170 A er det så din forstærkers forbrug som bestemmer den sikring som skal sidde mellem dit ekstra batteri og dit Bil batteri.

Fordi selvom du selvfølgelig trækker strømmen fra dit ekstra batteri så vil du i tilfældet hvor batteriet er ved at være dødt trække mere og mere strøm fra dit bil batteri.

Egentlig trækker du nok 50/50 og de vil så blive flade samtidig, men i praksis så hvis dit ekstra batteri er fladt og du tilslutter det til dit andet batteri vil du trække alle de ampere som dit bilbatteri kan give i start strøm
    så der er mange ting i det.

Hvis du går ud fra dit normale forbrug, så skal din sikring være på de 170A plus lidt ekstra, så den ikke går når du spiller på max styrke
    så regn med en på 180A.

Men husk hvis dit ekstra batteri er fladt og du tilslutter det dit andet bilbatteri som er opladt, så vil dit bilbatteri prøve at udligne foreskællen mellem de 2 batterier.

Et helt afladet batteri kan man se som en kortslutning så derfor trækker det mange ampere i staten af opladningen alle dem det kan få og der er det kun dit bilbatteri der sætter grænsen for hvor meget det kan afgive og er det en start strøm på eks. 500A så vil din sikring jo springe.

• #12   23. apr 2007 Jeg takker endnu en gang for svarene...

Kommentér på:
Sikringsstørrelse - beregning

Annonce