{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
504 visninger | Oprettet:

Montering af forstærker hjælp! {{forumTopicSubject}}

Mine phonokabler, hvor der sidder en tynd ledning klistret på hele vejen, den lille ledning der har jeg sat i RMT i forstækeren, mener jeg det var, som jeg vidst nok er kommet frem til er det en remote ledninge, men hvor i anlæget skal den side?

Blev også lidt forviret af et andet indlæg, der sagde det lille tynde kabel var et stel kabel fra forstærker til HU'
en?

Handyhand

Få billig hjælp fra private

Beskriv din opgave og modtag gratis bud fra lokale med Handyhand.

Seneste udførte opgaver

• Nyt amatur 900 kr.
  • Hjælp til opsætning af en svævehylde og 3 små svævehylder, samt et klapbord i køkken 1.250 kr.
  • Reparation ag opvaskemaskine 1.500 kr.
  • Ophæng af køkkenskab fra Ikea, spejl og håndtag til skuffer 1.500 kr.
  • Opsætning af 3 lamper + rep. af tændknap på lampe 900 kr.

Opret en opgave

Kommentarer på:  Montering af forstærker hjælp!
  • #1   4. maj 2007 det lille kabel i phonoledningerne er, som du selv er inde på, en "remoteswitch" til forstærkeren således at denne slukker når du slukker HU. der sidder en (normalt) blå ledning til formålet i ledningerne fra HU smiley

uden denne slukker forstærkeren ikke når du slukker bilen smiley

• #2   4. maj 2007 Den skal du IKKE bruge som remote...

Før en separat remote sammen med strømkablerne, ellers får du generator støj!

• #3   4. maj 2007 remote ledningen skal sættes sammen med den ledning fra anlget som også bruges til at aktivere den elektriske op og nedkørende antænne.

• #4   4. maj 2007 Faktisk er den lille ledning ment som et "stelkabel" som man kan give stel i hver ende af phonokablet hvis der er en anelse generatorstøj. Jeg bruger det ikke selv men den kan være brugbar i 5% af tilfældene smiley

Husk at der løber 12v igennem remotekablet - så det giver et magnetfelt og dermed støj i phonokablet hvis du bruger den som remote...

• #5   4. maj 2007 Takker, prøver jeg, for som det sidder til nu er der rigtig meget støj! -lige før det overdøver musikken =)

Men tak indtil nu, hopper lige ud og forsøger mig lidt frem så =)

• #6   4. maj 2007 ole N -->> nogle radio'er kører jo kun antennen op når man hører radio.. Så tænder hans forstærker jo ikke når han vil høre cd smiley

• #7   4. maj 2007 ok, super =) - Jeg siger mange tak, opretter jo nok en ny tråd om 10 min når jeg stadigvæk ikek kan finde ud af det smiley

• #8   4. maj 2007 Torben B -->> det viste jeg så ikke men tak for oplysningen, man lærer da noget nyt hele tiden.

• #9   4. maj 2007 Smølfen-->

Anede godtnok ikke det med generatorstøjen og synes ikke jeg oplever dette smiley

Men kan godt følge fordelen ved at montere det seperat smiley

• Lasse P
    Lasse P Tilmeldt:
    apr 2005

Følger: 1 Emner: 13 Svar: 158
    #10   4. maj 2007 Og der er et andet problem med hensyn til det med at sætte det til antenne udgangen, eftersom der på nogen radioer kun er spænding på den i 30 sekunder eller lign.

Men den ledning der kører inde i phonokablet er selve skærmen, som man kan tilslutte stel for at mindske støjen.

Kommentér på:
Montering af forstærker hjælp!

Annonce