423 visninger
|
Oprettet:
Sub, Forstærker & Højtaler {{forumTopicSubject}}
Godaften Folkens.
Jeg skal ud og invisterer i en Sub, forstærker og & højtaler. Jeg har ikke meget forstand på det, så havde håbet i kunne hjælpe mig lidt. Eventuelt med nogle links.
Jeg er også interesseret i noget brugt, men det skal være til en fair pris, og det skal ikke være noget som er slidt helt op.
Måske skal jeg bare have 6x9 højtaler, men ved ik ?
Det skal ligge i en Polo GTI fra 2001, hvis nu der var nogle mål der skulle bruges.
nov 2006
Følger: 26 Følgere: 28 Biler: 4 Emner: 116 Svar: 857
Hvis du vælger at købe en subwoofer, så lad være med at købe 3-vej 6x9" højtalere til hattehylden. Vælg istedet hellere nogle gode 2-vejs 6,5" højtalere. Det giver et meget bedre lydbillede.
Højtalere foran i bilen har også rigtig meget at sige, langt mere end højtalere i hattehylden
just my 50 cent.
apr 2004
Følger: 7 Følgere: 6 Biler: 3 Emner: 39 Svar: 118
apr 2004
sep 2005
Følger: 9 Følgere: 7 Biler: 2 Emner: 54 Svar: 2.462
Men hvad havde du tænkt dig at bruge på det?
mar 2003
Følger: 11 Følgere: 10 Biler: 2 Emner: 24 Svar: 1.588
Alles ører er forskellige og du kan være ganske sikker på at mange folk herinde anbefaler det de selv har trods der findes 100 bedere alternativer. Så ud og studer markedet og find det der passer bedst til dit budget og dine øre så garanterer jeg næsten du får et godt resultat
apr 2004
Jamen det lidt svært at sige, så billigt som muligt jo, men vil alligevel have noget der spiller godt, men til en nogenlunde pris. Ikke Xzound og sådan.
apr 2004
sep 2005
Følger: 9 Følgere: 7 Biler: 2 Emner: 54 Svar: 2.462
mar 2003
Følger: 11 Følgere: 10 Biler: 2 Emner: 24 Svar: 1.588
men rigtigt nok at man ofte må smide lidt mere i en butik end over nettet, men personlig giver jeg nu gerne lidt for den ekstra service man får sådan et sted
apr 2004
mar 2007
Følger: 7 Følgere: 5 Biler: 3 Emner: 19 Svar: 836
I den forbindelse kan jeg klart anbefale Alpine type R, der ca. koster 1500kr og virkelig giver en klar lyd med god fylde. Jeg fik dem dog til 999kr i Bil-Ting Silkeborg for nyligt, men ved ikke om de stadig har det tilbud.
maj 2006
Følger: 2 Følgere: 5 Emner: 8 Svar: 2.394
Du synes de spiller godt, men du vil ikke ha xzound.. jeg er tilbøjelig til at sige at xzound spiller bedre end dem du har..
Igen, såfremt de er lig en almindelig 6N2....
Hvilket mærker du vælger vil jeg ik blande mig i, men ta da for guds skyld ud og lyt til det inden du køber... Er da ikke noget værre end at kaste 10K ud af vinduet på noget man ikke er tilfreds med...
Skulle jeg nævne et par mærker der var en lytter værd ville det nok være noget ala: Hertz, Audio System, Focal, MB Quarts, Rainbow, Morell og DLS...
Der er lidt for enhver pengepung, og når du har fundet det/de sæt højtalere du vil ha, kan du begynde at spekulere i hvilke forstærkere der skal trække dem
Held og lykke med skidtet...
Sub, Forstærker & Højtaler