{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
534 visninger | Oprettet:

ekstra sub/bas {{forumTopicSubject}}

Hej BG, så er det blevet min tur til at spørge jer til råds

Jeg har anlæg i min bil med en 12" sub som spiller rigtigt godt og det hele, intet problem der, men jeg føler dog at når jeg spiller nogle sange er det som om at bassen er lidt mangelfuld, og min tanke er at det nok er fordi de spiller på en lidt højere hz end min kasse er bygget til, så mit endelige spørgsmål lyder på dette

Burde jeg ignorere det og bare undgå de sange eller kan man på en måde supplere det med måske noget 10" eller 8"?

Det omhandler minimalt af sange problemet er ved, mest hardcore/hardstyle genre, så er dog ikke sikker på om jeg i virkeligheden har lyst til at ofre Ca 3k på sub+forstærker til det når lysten til den slags musik kun er i perioder og mange sange i den genre spiller utrolig godt på det jeg har nu, men det er lidt som om nogle sange halter lidt på bass fronten, om det så er mit setup eller de enkelte sange der bare er lavet dårligt ved jeg ikke

Håber i kan hjælpe mig lidt til råds efter lidt hygge læsning smiley

Handyhand

Få billig hjælp fra private

Beskriv din opgave og modtag gratis bud fra lokale med Handyhand.

Seneste udførte opgaver

• Opsætning og tilslutning af loftlampe. Lampen er af glas og derfor lidt tung. . 600 kr.
  • Indstil vaskemaskine i vatter 350 kr.
  • Skifte pære på billygte 250 kr.
  • Rengøring af overflader og vægge 1.000 kr.
  • Opsætning af fire gardiner fra Jysk 700 kr.
  • IKEA møbelmontage. Kommode og opbevaringsskab 2.000 kr.

Opret en opgave

Kommentarer på:  ekstra sub/bas
  • #1   18. jan Et godt eksempel på en sang jeg syntes virker mangelfuld eller uden bass som den måske burde er: d-devils judgement day

Den der woop woop bass er der, men når den "slår" virker det lidt tørt hvis i forstår

• Vlad S
    Vlad S Tilmeldt:
    apr 2024

Emner: 1 Svar: 17
    #2   18. jan Nogle genre musik har ikke det dybe bas subwoofer spiller ved. Jeg lytter meget il rock og der kan bassen være hit or miss. Nogle sange hvor der er gang i trommerne så spiller bassen men har man mest guitar så spiller den knap så meget. I sidste ende så spiller bassen stadig og laver en "backstage" effekt.

Jeg ville opgradere højtallerne i døren. Jeg fortrækker separat diskant men det styrer du vel selv. Skal det være noget der kan bevæge noget luft så skal du nok have forstærker til dem, men du kan vidst få nogle 50 watts der kan køre direkte fra radioen

• #3   18. jan Jeg har allerede separat i front, de skal nok snart have en opgradering, dog tvivler jeg på det er det, da der intet problem er andre steder, det er bare den der mellem dybe bass effekt der mangler i nogle af sangene, og det er ret ens med rock som du nævner, dog høre jeg ikke det helt store derfra så det lægger jeg ikke så Meget mærke til

Bilen der er tale om er den på min profil smiley

• Vlad S
    Vlad S Tilmeldt:
    apr 2024

#4   18. jan Kender ikke lige til kassen du kører med, men prøv og se om du har noget low pass filter i gang som du kan skrue højere op. Det kommer ikke til at have så meget smæk på, men så spiller det i det mindste. Hvis det ikke er nok så hedder det jo bare ednu en subwoofer

• #5   18. jan Jeg vil helst ikke skrue mere på tingen som de er, da de er helt fine, min bass går fra 18-50hz Ca, så det er formentlig en 8" der skal håndtere 60-80hz så den tager det tomrum der er mellem sub og mellemtone

• Vlad S
    Vlad S Tilmeldt:
    apr 2024

#6   18. jan 18-50 er også i den lave ende. Du burde kunne skrue den op til de 80hz. Kører min mellem 20-80 hvor kassen er portet til omkring 40-50. Det er måske der problemet er. Det er jo så simpelt som at skrue på filteret. Går det ikke så skruer du den bare tilbage

• #7   18. jan Det er fordi dengang jeg købte den hørte jeg meget tung bass musik, det kunne godt være jeg skulle overveje at prøve og se om man lige skulle skrue et nøk op, kassen er lavet til Ca 40hz,

• Vlad S
    Vlad S Tilmeldt:
    apr 2024

#8   18. jan Prøv. Det bliver ikke så kraftigt som det er ved 40 hz, men det skal nok sige noget. Hvor mange ohm kører du subwooferen på?

• #9   19. jan 1 ohm og Ca 1200 Wrms, men jeg må prøve her en af dagene og se om det så ændre noget, ellers må jeg nok bide i det sure æble og gøre op med mig selv om jeg vil ofre en sub og forstærker mere

• #10   21. jan Har du dæmpet dine døre?
    Har du forstærker op dine højtalere?
    Har du de rette mellembass enheder?

• #11   21. jan Jeg har alt fra diskant til sub, jeg har fundet ud af hvad der var galt, min kæreste havde skruet ned på den lille kontroller til bassen og så havde den sat sig stramt så jeg troede den var skruet op.. Gud jeg blev træt da jeg opdagede det

Men det eneste jeg ikke har er dæmpning, men det er fordi det kræver ret meget afskilning af bilen som jeg desværre ikke har tid til, selvom jeg rigtig gerne ville

Kommentér på:
ekstra sub/bas

Annonce