{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
1.521 visninger | Oprettet:

Store problemer med anlæg!! Er LOST {{forumTopicSubject}}

Hej BG!!

Jeg har fået installeret anlæg i min bil men vi kan ikke få det til at spille.

HU = HeadUnit

Der er mega meget generator støj og når jeg blinker så kan man høre klik-lyde i højtalerne og man kan høre cd'en som kører rundt i HU i bag højtalerne, som en tik tik tik lyd.

Nu vil nogle sige tjek stel:
Det er gjort og stel fejler ikke noget det er 100.

Vi har byttet rundt på alle mulige måder for at finde ud af hvor fejlen ligger.

Dvs vi har osse tjekket phone kablerne og nej de ligger ikke i samme side som plus kablet.

Men nu til emnet vi har sporet fejlen til min HU.

Hold fast det er lidt tricky det her.

De lyde som jeg beskrev før som kommer fra min HU er fordi min bil på en eller anden måde brænder HU'en af.

Dette ved jeg fordi vi ville prøve at fejlsøge på min hu og derfor tog vi en hu fra min kammi's bil og satte over i min bil. De omtalte lyde var der stadig.

Så vi tænkte det er ikke hu. Men da vi satte hans hu tilbage i hans bil fulgte problemet med over i hans. Altså hans hu var gået og sagde lige pludselig de samme lyde i hans bil han fik lige pludselig osse gennerator støj.

Vi har eftertjekket med en gammel hu vi ikke skulle bruge til noget.

Satte den først i min kammi's bil = ingen ting

Satte den i min = de omtalte lyde kom igen.

Satte den tilbage i min kammi's bil = nu var lydene også i hans.

Altså dette ver nummer 2 hu vi havde gjort det med og samme resutat.

Okay så prøvede vi med en 3 gammel hu og satte den i min bil.

Men vi trak strømmen altså plus og minus (kun til hu, ikke til resten af anlægget) fra min kammis bil over til min hu så min hu kørte på strøm fra hans bil og resten af mit anlæg fik fra min bil

Ingen ting... det spillede bare... så gav vi hu'en strøm fra min (Direkte fra batteriet for at gå uden om lednings nette da det kunne være mit lednings net der fejler)

= lydene kom igen 3. hu død (eller dvs. de er ikke døde men de laver de omtalte lyde.

så siger vi jamen så der overspænding på min bil. (at den brænder noget af i hu'erne

men da vi målte efter sagde batteriet 12.3 volt og generator 13.8 (hvilket er ganske normalt.) Påstand af mekaniker

Og så er det jeg ikke fatter en SKID.

Hold nu fast.

Når jeg så kobler miit anlæg fra og spiller med en af de (døde) hu'er på de originale højtalere så er der ingen ting

Men tror det er fordi det er phone udgangene der smækker i hu'en for der kører front højtalerene ikke over

Det skal siges jeg har haft en mekaniker og en elektrikker med ind over her + plus div kammerater og ingen har nogen sinde oplevet det her før... håber det jeg skriver giver lidt mening men det er virkeligt svært at forklare det her.

er der nogle der kan hjælpe???!??!
Prøvet noget ligende??!?!?!

Kig i min profil for info om anlæg

//Jan


Spar penge på din forsikring

Kommentarer på:  Store problemer med anlæg!! Er LOST
  • #1   4. jun 2007 Lyder som om der er noget meget galt i dit ledningsnet. Der er ikke andet for end at måle på alle de ledninger du har der går til din HU. Hvis ikke der er fejl på disse så kan jeg ikke se hvor problemet skulle ligge.

  • #2   4. jun 2007 Det er scu et fucking vildt problem du har fået dig de'r. beklager at jeg ikke kan hjælpe

  • #3   4. jun 2007 Freimann:

    Kan ikke se det mit ledningsnet for den 3 hu' trak vi strømmen direkte fra bat. altså uden om ledningsnettet og der gjorde den det osse... altså lydene... fatter det ikke... vi målte osse på stikkene oppe ved hu og der var spændingen den samme som på batteriet.... jeg fatter SÅ minus


  • #4   4. jun 2007 Jseper.. ja der står godt nok røg ud af mine ører på den her..

  • #5   4. jun 2007 hmm... tror ikke det er fejlstrøm, for så ville man nok få en reaktion fra sikringen i stedet for. Du har ikke byttet + og minus om på højtalerne, eller et eller andet, som kan fucke det op...? Ved godt, at det virker dumt, men kunne der være en fejl i Phono-kablet. Ved ikke hvad der skulle kunne gå galt, men måske har du fået ridset hul i ledningen, da du trak den... Ved ikke om det er en syg tanke, men det lyder som om, at i har prøvet alt.


  • #6   4. jun 2007 Steffen

    Det kan ikke være phone kablerne for når vi trækker strømmen til min hu (en hu som ikke er brændt af) fra en anden bil spiller anlægget som det skal..


  • #7   4. jun 2007 Bjarke
    Ja har forstærker plus kondensator

    ja haha sidste nødløsning bliver at sælge bilen smiley


  • #8   4. jun 2007 Hvad så med kabelgennemføringen fra motorrummet og ind... har selv en Carina E, og der ved jeg, at det var noget lort. kan der være gnavet hul på et kabel der?

    -I øvrigt en kanon beskrivelse af problemet smiley


  • #9   4. jun 2007 -men som du siger, har i målt på ledningerne, og forbindelsen er fin... jeg melder PAS! og hopper på Bjarkes vogn... sælg bilen smiley


  • #10   4. jun 2007 Har du prøvet med en anden forstærker?

  • #11   4. jun 2007 Steffen.

    Tror ikke kabelføringen fejlier noget da det er et problem fra min HU - den kører jo ikke på det kabel jeg har trukket om tilanlægget og som sagt spiller anlægget fint så snar hu får direkte strøm fra en anden bil og ikke fra min. og forstår det ikke da målingerne på de 12.3 og 13.8 ikke er noget kritisk.. det er faktisk rigtig fin..


  • #12   4. jun 2007 Kim B:

    Kan det være forstærkeren når det spiller fint når HU får strøm fra en anden bil? Men ja har prøvet en anden forstærker og det det sammen.. Vi har osse prøvet at stikke mine phone kabler over i an anden bil dvs en HU i en anden bil og så spiller det bare...


  • #13   4. jun 2007 Steffen:

    Vil du købe? ;P

    Den kører skide godt smiley


  • #14   4. jun 2007 det lyder fandme mærkeligt når det virker med strømmen fra din kammis bil. så kan det jo ikke være andet end din forsyning til din HU det er galt med. prøv evt. at skifte batt. men inden så prøv at koble generatoren fra eller spil uden den lader, og så prøv at spille med en HU du ved der ikke fejler noget, det kan være den der ødelægger noget i HU'en hvis den ikke virker optimailt, hvis den kommer med nogle høje peak spændinger engang imellem, kan det godt ødelægge noget i HU'en. og det kan du ikke måle med et voltmeter.

    jeg havde samme problem engang men det var min HU'der var i stykker, købte en ny og siden har der ikke været noget.

    men dette er det eneste jeg lige kan komme på der kan være problemet.


    Lars.


  • #15   4. jun 2007 Det skal osse lige siges at den 12" Alpine type R sub jeg har i kan sateme arbej'd det helt vild... kan kun anbefales smiley

  • #16   4. jun 2007 Hvis du gang på gang brænder stelbanerne i din headunit af, er det selv om du sriver at stel ikke er problemet , det som er problemet. problemet opstår når din forstærker eller headunit trækker stel gennem Phono kablerne. Og sådan som du omtaler det, så er det med 100% garanti stel som er problemet.

    Grunden til at du ikke har støj når din headunit er forsynet fra din kammerats vogn, er at de ikke har samme potentiale, og derfor kan der ikke trækkes stel gennem phone kablerne.

    Om det er din stel til din headunit eller stel til din forstærker kan jeg ikke svare dig på. Men det er helt sikkert det er en stel.

    Prøv at sætte en lille pære mellem skærmen på dine phonekabler 5w f.eks, og stel. Lyser den, så er der ikke noget at være i tvivl om. Lyser den ikke kan det dog være pga. strømmen ikke er stor nok til at få den til at lyse.


  • #17   4. jun 2007 Lars kan ikke se det hjælper at skifte bat men kan godt se det du snakker om med de peak spændinger der.. men nu skal du høre... Vi satte en hu i der ikke fejlede noget og bilen var på intet tidspunkt startet = ingen peak spændinger fra generatoren og der gjorede den det osse... altså self ingen generator støj men de tik tik lyde fra cd'en og blinklyset som går i højtalerne.. men som sagt med strøm fra en kammis bil = intet. Men når først en HU har været sluttet til min bil er den færdig = gør det osse i andre biler som den ikke gjorde det i før.

    Disse peak spændinger kan da ikke komme fra batteriet alene når genneratoren ikke kører kan det?


  • #18   4. jun 2007 Husk at forstærkeren skal spille ved testen, du kan evt. får den til at spille med en mp3 afspiller eller lig. Sno så en ledning omkring skærmen på phone kablerne og gør som jeg beskrev overfor.

  • #19   4. jun 2007 Lars S

    Dette er meget interesseant...

    Det har vi ikke tjekket da vi ikke vidste noget om det... men du må forklare...

    Lad os så sige jeg brænder nogle stelbane i min hu ved at jeg trækker stel over min phonekabler hvad skyldes dette?

    Hvordan kan stel gå i mine phoe kabler ;S og hvordan retter jeg op på det?


  • #20   4. jun 2007 Skal da lige siges at den med pæren er ren teori, og ikke noget jeg har prøvet i praktisk, men den virker i terorien smiley

  • #21   4. jun 2007 ja det lyder sku godt nok mærkeligt selv for en elektriker... hehe..

    nej det burde de ikke kunne, jeg er bange for jeg også må melde pas, men lytter med på evt. nye forslag til fejlen, da jeg synes dette lyder meget mystisk.


    Lars


  • #22   4. jun 2007 Lars S

    Det jeg ikke frstår er hvordan skulle det stel komme i mine phone kabler? og hvor finder jeg synderen?


  • #23   4. jun 2007 Forstærkerens stel har forbindelse til phonokablerens yderkappe som fungere som skærm. Det samme har din headunit. Hvis f.eks forstærkerens stel er for dårlig, vil strømmen forsøge at finde den nemmeste vej til stel, og det vil være phonokablest skærm da den er direkte forbundet til stel. Når der så løber en for stor strøm igennem phono udgangen for din headunit brænder stelbanerne over, da de ikke er lavet til at være nogen strøm af betydning.

  • #24   4. jun 2007 ....Bære nogen strøm af betydning...
    Rettelse.


  • #25   4. jun 2007 Lars S

    Dvs det stel forbindelsen fra karossen til forstærkeren der gør at mellen min forstærker og Hu der søger den stel i de kapper fra phonekablerne?
    Hvilket forklarer at det spiller fint men strøm til HU fra en anden bil?

    Er det sådan jeg skal forstå det?

    Men sys bare mit stel er godt nok udført..

    Altså både min kondensator og forstærker får hver deres stel. Stel er taget under bagsædet ved selen og det er ren metal mod metal har slebet det med slibeskiver efter vi troede det var det der var galt.

    Vi har endda brokoblet en stel mere over på den bolt hvor jeg får stel,,, hvad mere kan jeg gøre?


  • #26   4. jun 2007 Lars S

    Kan det i teorien ikke være phone kalberne så.. som er defekte? For det ville jo forklare at når jeg enten får strøm til min hu fra en anden bil (som vi har prøver hvor det spiller fint) eller hvor vi stikker mine phone kabler over i en anden bil (og det osse spiller fint) som du selv nævner med potentiale?

    Er det ikke lige så sandsynligt? for vi har faktisk ikke skiftet phone kablerne da de jo spillede fint fra en anden bil... det kan jo være de er defekte fårstået på den måde de løber sammen inde i kablet et sted?



  • #27   4. jun 2007 Jeg skal da ærligtalt indrømme at det lyder underlig, speciel hvis du er så sikker som det lyder til du er på at din stel er iorden, men sådan som du beskriver det, lyder det tydelig somom du brænder dine stelbaner over.

    Hvor mange mm2 er dit forsyningskabel, og hvor mange mm2 er din stel, de har vel samme størrese, eller en stel som måske er lidt tykkere ?

    Er kabel skoene pressse forsvarlig, hvad sker der hvis du trækker lidt i din stel. Kan du hive ledningen ud af skoen, er det ikke godt.

    Ellers prøv det jeg beskrev med pæren tidligere.


  • #28   4. jun 2007 Det er selvfølgelig altid muligt at dine phone kabler er def. men det burde ikke kunne brænde en headunit af, kun give støj.

    Men syntes da også du skrev at dem havde du udelukket ?


  • #29   4. jun 2007 Lars S

    Kabelskoene er undskyld udtrykket Kneppet sammen med en skrugestik smiley

    Så hårdt endda at vi ødelagde den ved at hænge 100kg i den efter at vi nettop ville være sikker på det ikke var det problemet lagde... er sikker på vi ikke kan tage bedre stel...

    Forsyings kabel er på tykkelse med en ringefinger det samme er stel..


  • #30   4. jun 2007 Ja dem havde vi udelukket (troede vi ) efter som at når mi trat strøm fra en anden bil eller satte dem over i en anden bil så spillede de fint.. men som du selv nævner så er det jo også muligt eftersom der er en andet potentiale på den anden bil...

  • #31   4. jun 2007 Når vi trak --- skal der stå i første linie

  • #32   4. jun 2007 Fisk smiley

    Prøv den med pæren, gerne i begge ender. Som sagt, fungere i terorien, kunne da være spændende at se om det fungere i praktis.


  • #33   4. jun 2007 Altså Pæren mellem De kapper og Stel og hvis den lyser der så er det kablerne eller hvad?

  • #34   4. jun 2007 Så ved du med sikkkerhed at der er noget som trækker stel gennem din headunit, så skal du bare finde udad hvad

  • #35   4. jun 2007 Mange tak Lars det vil jeg prøve at arbejde lidt med...

    Kan være jeg skriver til dig senere hvis jeg har nogle spørgsmål

    / Offline


  • #36   6. jun 2007 Opfølgning:

    Vi har nu brøvet at måle om den får nok stel igennem karossen. Vi har målt modstand i stel ledningen og der er ingen dvs. stel skulle ikke fejle noget. Vi har målt på stel og plus oppe ved forstærker og kondensator og der ligger den på 13.8 volt når bilen er tændt.

    Vi har som Lars S foreslog målt på stel op til kapperne på phone kablerne og der viser måleinstrumentet intet udslag.

    Nogle der ved hvad det kan være?


  • #37   6. jun 2007 min gsi gjorde fuldstændig det samme.. det viste sig at min HU var færdig og ligeledes kablerne til den.. så fik bar ny HU og trak nye ledninger til den så spillede det fint..

  • #38   6. jun 2007 Casper W:

    Altså du trak bare nye phone kabler? og så var den lige i styrehuset?


  • #39   6. jun 2007 hmm har læst de fleste indlæg men ikk dem alle men der var en der snakkede lidt om at der var knavet huld på en af ledningerne og det kan sagtens være det der går ind og ødelægger det for dig har haft en ven med samme problem og han ødelage nemlig også flere hu'er på det men han tjekkede efter ved ledningerne og fandt ud af at en af dem var der gået huld på så han lappede huldet og nu er der ikk noget overhovedet men han har har så ikk kunne bruge de hu'er han ødelage dem har han så fået skiftet til nogle andre magen til hehe smiley men tjek ledningerne igennem for det kan være at stel og plus røre hinanden uden at man kan måle det idet at man så kun tager fat på plus også flytter den sig væk fra stel af imens man måler.
    så jeg vil sige tjek efter for hulder smiley


  • #41   6. jun 2007 Garfield:

    Jeg tror jeg prøver at lægge nogle helt nye kabler...

    Det er virkelig træls hehe det mega dyrt i HU's hehe


  • #42   6. jun 2007 Mar10n.

    Den smækker HU'en osså selv om der er ikke er kondensator på... vi har prøvet at pille den af.


  • #43   6. jun 2007 nej ikk phono kabler, bar dem bag min HU.. iso stik eller hva de nu hedder.. der var åbentbart fejl på dem..

  • #44   6. jun 2007 tror jeg vil være en god idet jan k held og lykke med det

  • #45   6. jun 2007 Casper W:

    Som beskrevet ovenfor har vi prøvet at tage en hu som ikke fejler noget og trækker plus og minus til den uden om mit lednings net og der smækkede den stadig phone udgangene på min hu... så tror ikke det stikkene bag på.. dem har vi målt på og de opfører sig som de skal...


  • #46   6. jun 2007 så kan jeg desværre ikk hjælpe, det lyder sq noget mærkeligt..

  • #47   6. jun 2007 Garfield:

    Jeg håber virkelig det er det... det spiller SÅ hammer godt det anlæg så det mega træls det sidder der man man kan ikke bruge det...



  • #48   6. jun 2007 Casper W:

    Jeg har haft så mange det at kikke på det og alle sammen ender op med at stå og klø sig i håret smiley


  • #49   6. jun 2007 Prøv med en anden generator.

  • #50   6. jun 2007 køre din signal ledning sammen med dine phonekabler???

  • #51   6. jun 2007 Har du prøvet at smække en ny stelforbindelse til din HU? med en gang 2,5mm² og til en ordentlig stelforbindelse... ?

  • #52   6. jun 2007 ellers prøv og træk en ordenlig ledning fra batteri - til kaross...

  • #53   6. jun 2007 Peter: Nej de kører ikke i samme side og der er allerede ledning fra ninus til stel på batteriet

  • #54   6. jun 2007 Torben L

    Kan ikke se det kan være genneratoren for den har vi målt på og den lader som den skal...


  • #55   6. jun 2007 hmm er godt nok blank...

    det eneste jeg kan komme med er det samme som <Casper W> og føre helt nye kabler....

    ellers kan jeg kun sige at du måske skal skifte kullene i generatoren eller fikse stel men de siger du jo er som det skal være så jeg kan desværre ikk komme med noget konstruktivt....


  • #56   6. jun 2007 ja... men på min fiat er ledning for lille den org lille stel mellem kaross... når der kommer anlæg i så har laver så der er to... der skal være masser stel...

Kommentér på:
Store problemer med anlæg!! Er LOST

Annonce