{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
622 visninger | Oprettet:

Søren  M
Søren M
Emner: 4 Svar: 13

Micra el Musica! {{forumTopicSubject}}

Hejsa!

Nå, jeg er ny her smiley Så jeg må vel hellere lige præsentere mig selv! Jeg kommer fra det sydfynske og har lige investeret i min 3. bil. En Nissan Micra fra '95. Førhen har jeg haft en Ford Orion og en Toyota Previa.

Men her inden for et par ankommer den nye dyt! Micraen! Som man altid gør, glæder jeg mig naturligvis smiley Men der skal jo gerne noget lyd i. Derfor vil jeg gerne høre hvad i har at sige - for det er slet ikke mit område.

Der er kig på en Pioneer DEH-P77MP... Er det en godt udstyr? Er vild med designet - men lyden skulle jo gerne følge med smiley

Så når vil til højtalere. En Micra har et par højtalere monteret i fordørene. Skal de skiftes? I så fald med hvad? Hvor store? Er det 5"?

Hvis de skal skiftes - skal der så trækkes nye kabler til dem? Og hvor kraftigt vil det skulle være?

Som i nok kan høre på mine spørgsmål aner jeg_intet_om den slags her! smiley Der skal jo også en Subwoofer til... Forstærker... Baghøjtalere... Kabler... Hvad i alverden smiley Kan nogen anbefale mig nogen retning? smiley

...for jeg er virkelig på bar bund smiley

Findes der nogle gode guides på nettet til hvad man bør gøre, tage højde for (det er jo en lille bil ;-)) og så videre smiley

Håber på en hånd!

// Yoc.

Handyhand

Få billig hjælp fra private

Beskriv din opgave og modtag gratis bud fra lokale med Handyhand.

Seneste udførte opgaver

• Afhentning af fliser 500 kr.
  • Opsætning fjernsyn på væg 500 kr.
  • Frithængende emhætte installation 3.000 kr.
  • Skift af radiatorventil 1.600 kr.
  • Grave 205 kr.
  • Opsætning af loftlampe, ophæng af 2 billeder, ophængning af lille TV, opsætning af spejl 600 kr.

Opret en opgave

Kommentarer på:  Micra el Musica!
  • #1   27. sep 2004 www.minvogn.dk

• #2   27. sep 2004 jeg her en pioneer deh-p7600mp den er kanon... så jeg tror ikke du går galt i byen med den HU.

• Søren  M
    Søren M Tilmeldt:
    nov 2003

#3   27. sep 2004 Hejsa!

Jeg sidder og kigger på minvogn.dk - der er god inspiration til placering af højtalere smiley

Er det smartest at holde det i samme mærke? (tænker på bas, højtalere, forstærker og radio)

HU - Hvad står det for? smiley

// Yoc.

• #4   27. sep 2004 head unit... det er radio'en.. smiley

• Søren  M
    Søren M Tilmeldt:
    nov 2003

#5   27. sep 2004 Hejsa,

Uhm - fair smiley Det vil jeg huske, hehe...

Det er jo en hel verden for sig selv det her - puuuha smiley

// Yoc.

• #6   27. sep 2004 hehe... ja det er íkke nemt...

• #7   27. sep 2004 hvis du kigger på www.autohifi.dk er der nogen råd men montering af stel osv...

• #8   27. sep 2004 du behøver ikke holde det hele i samme mærke, men der er jo nogen som synes det ser best ud på den måde...

• Søren  M
    Søren M Tilmeldt:
    nov 2003

#9   27. sep 2004 Hejsa Tommy,

Okay, kanon! Takker smiley Hm - det er godt nok svært for en ny at vide hvad der lyder godt sammen smiley Men man må vel starte et sted smiley

Det med at forstærker og jeg ved ikke hvad skal passe sammen- det tror jeg så jeg må gå ned til en forhandler og tale med ham om. For ellers skal i nok nå at blive trætte af mig smiley Exempelvis - har ingen anelse om hvor mangen kanaler der skal bruges for 2x for, 2xbag og en sub kan trækkes ordenligt - effek den skal være på - og jeg ved ikk ehvad. Argh smiley

// Yoc.

• #10   27. sep 2004 du skal have en 5 eller 6 kanals forstærker..

• Søren  M
    Søren M Tilmeldt:
    nov 2003

#11   27. sep 2004 Hejsa,

Okay - hvorfor 5 eller 6? Hvorfor ikke een af dem? smiley

Undskyld de n00b-spørgsmål - men som sagt er jeg helt ny på banen smiley

// Yoc.

• #12   27. sep 2004 du bruger f.eks kanal 1 og 2 til for og 3 og 4 til bag også 5 og 6 til sub...

sådan en forstærker som jeg har i er med 6 kanaler og 1400watt.. også koster den kun 2500kr

• Søren  M
    Søren M Tilmeldt:
    nov 2003

#13   27. sep 2004 Hejsa,

Uha, Tommy! Du skulle have været folkeskolelærer smiley

Hvor stor sub kan man vælge? Der er vel noget med effekten man skal se på? Og hvornår bliver det nødvendigt med en kondensator?

// Yoc.

• #14   27. sep 2004 du kan kigge på mit anlæg.. det er lige på grænsen til at jeg skal have kondensator.

det er lidt svært med sub, det er meget forskelligt hvordan de regner deres watt ud, mine hedder 1800watt pr styk.. jeg ville tage en 12" hvis jeg var dig med mindre du vil have en meget hurtig bas så skal du tage en 10"

• Søren  M
    Søren M Tilmeldt:
    nov 2003

#16   27. sep 2004 Hej Søren,

Så er du tilføjet smiley 50k til anlæg - det er jo mere end bilen smiley

Tommy - Nu snakker du om hurtigere basenheder - hvor er det nødvendigt? Giver det bedre lyd med 2x10 i forhold til 1x12, hvis man har brug for den hurtige? (og jeg kunne blive ved, men vi stopper lige her ;-))

// Yoc.

• #17   27. sep 2004 det kommer meget an på hva musik du spiller, men jeg synes det spiller kanon med 2x 12"...

• Søren  M
    Søren M Tilmeldt:
    nov 2003

#18   27. sep 2004 Hejsa,

Hvad bruger man til hvad slags musik?

// Yoc.

Kommentér på:
Micra el Musica!

Annonce