{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
1.014 visninger | Oprettet:

Kan jeg få mine penge retur? {{forumTopicSubject}}

Hey.. Jeg var nede i bilxperten i Randers og købe en Pioneer DEH-P88RS.. Den stod til 4999kr hvilket jeg sagde til fyren bag kassen var alt for dyrt da deres konkurrant i viborg ( Jari auto ) sælger den for 3999kr.. Han laver så en ny pris til mig der hedder 4250kr og det går jeg med til da jeg ikk lige orker at kører til viborg.. Han finder så ud af de kun har den model som de har som demo tilbage.. Den tager jeg så da jeg ikke gad at vente på de fik en hjem.. Butiks drengen for taget den ud og det hele er fint.. Så kommer jeg hjem og det er her problemerne starter.. Den virker som den skal. Men den giver en svag støj fra sig når motoren er slukket.. En slags generator støj.. Da jeg så prøver at starte bilen er der virkelig meget generator støj.. Jeg tænkte det ku være mine kabler så jeg prøvede at sætte min gamle pioneer i.. Og den spillede som den skulle uden noget støj.. Nå jeg kører så ned til bilxperten igen for at sige at der er noget i vejen med den radio, sælgeren siger så at jeg kan have kommet til at brænde stel forbindelsen af i den og fejlen kan være selv forskyldt.. Men han vil prøve at fixe den over garatien. Jeg mener nu at fejlen ligeså godt ku havde været sket da ham drenge de havde i butikken afmonteret.. Den bliver så sendt ind til pioneer siger han. Jeg sku så på ferie tirsdag og vil først komme hjem her ugen efter sagde jeg til ham, hvor han svarede den så også vil være klar.. Ringer så derned i butikken og spørg ham der var der.. Om min radio var kommet fra rep.. Jeg for bare afvide at der er ikke noget og han kender ikke til sagen da han var på ferie i sidste uge og der normalt går 3 uger med rep af en radio. Den var ikke den helt flinke tone han lagde an ham jeg snakkede med så jeg er mere int i at få mine penge retur nu.. Men kan jeg det når varen er til rep og de siger det muligvis er min skyld den er i stykker også selvom det var en demo vare fra deres butik som ligeså godt ku havde fået skaden da arbejdes drengen afmonteret den.. De har nu haft radioen i godt og vel 4 uger.. er der nogen der ander om jeg kan få mine penge retur..

Handyhand

Få billig hjælp fra private

Beskriv din opgave og modtag gratis bud fra lokale med Handyhand.

Seneste udførte opgaver

• Skifte toilet 1.200 kr.
  • Jord græs oprydning 2.500 kr.
  • skifte vandhane i bryggers 500 kr.
  • Sort and organize it equipment and cables 1.000 kr.
  • Udbedring af tilkalder stophane og montering af vaskemaskine 750 kr.

Opret en opgave

Kommentarer på:  Kan jeg få mine penge retur?
  • #1   3. aug 2007 Tror squ ikke der er så meget at gøre!! men de skal jo bevise at det er dig der har lavet en fejl!! har du klippet i de orignale ledninger eller har du brugt iso stik??

• #2   3. aug 2007 tror faktisk godt de må trække den længere endnu desværre... men du kan sagtens forlange de skal reparere den på garantien.. medmindre de kan bevise fejlen er selvforskyldt... og tro mig det kan de ikke... smiley

har selv brændt mine hu's af masser af gange... godt men fornyer sin garanti hver gang smiley

• #3   3. aug 2007 svaret på dit meget lange spørgsmål er: Nej !

De har ret til at reparere produktet 3 gange, før du kan forlange at få den ombyttet til en tilsvarende model, eller få et tilgode bevis.. du kan faktisk ikke kræve at få pengene retur, i følge dansk købelov. men derfor kan de jo godt være flinke og give dig dem retur aligevel... men de skal ikke.

• #4   3. aug 2007 De må forsøge at reparere den 2-3 gange, derefter har du krav på en ny eller pengene tilbage.

Derudover kan du, hvis der er urimelig lang reparationstid kræve en ny eller pengene tilbage, men indtil da er der ikke noget at gøre, med mindre du ikke har overskredet din 14 dages returret som mange kører med.

• Benjamin J
    Benjamin J Tilmeldt:
    apr 2007

Følger: 1 Svar: 4
    #5   3. aug 2007 iflg. købeloven har du ret til at få pengene tilbage, hvis garentien stadig virker og reperatioen er overkredet det man kalder acceptabel vente tid og hvad der er over 3 uger er ikke acceptabel. du kan dermed bede om penge tilbage eller et nyt anlæg. endvidere kan de evt tilbyde dig et tilgodebevis. det er faktisk de valgmuligheder du har, ud over at vente på reperatioen er færdig. Hvis ikke de kan acceptere dine krag, synes jeg at du skal sige,du vil gå til forbrugerstyrrelsen med sagen. Og så kan det være at de lytter mere til dig.
    mvh Benjamin

• #6   3. aug 2007 BoP//TEAM:EXTREME . har ret mht. pengene... mente nok der var noget om at det kun er hvis firmaet er "flinke" man kan få pengene tilbage...

• #7   3. aug 2007 Jeg har brugt iso stikket, har jo sat et tons af radioer i før i andres biler osv.. Så er ikke helt nybegynder på punktet og jeg satte den radio til ligesom alle andre radioer jeg har sat til..

• #8   3. aug 2007 Benjamin j.. Det lyder jo godt det du siger.. Men alle andre siger noget andet.. Nogen der er helt sikker i deres sag?

• Benjamin J
    Benjamin J Tilmeldt:
    apr 2007

#9   3. aug 2007 Ja, jeg er sikker. Det er rigtigt at de må prøve 2-3 gange at lave produktet, men de må ikke overskride det man kalder acceptabel tid. Gå selv ind og læs købeloven. Det hele står der.

• #10   3. aug 2007 Okay tak..

• Benjamin J
    Benjamin J Tilmeldt:
    apr 2007

#11   3. aug 2007 så lidt

• #12   3. aug 2007 Til alle der går og tror at ting skal til rep 2-3 gange, så er det forkert! den gamle købelov siger at en ting skal til rep 2-3 gange før du kan få dine penge retur! men man har fundet ud af, at det overhovdet ikke kom forbrugeren tilgode! så derfor har man lavet den om! de første 6 månder kan man altid få pengene retur! hvis der opstår en fejl inden for det tidsrum, FORMODER man at fejlen var der da produktet blev købt! man skal ikke vente på at produktet bliver sendt til KRONTROL for fejlen! man skal have pengene med det samme! det er dem der skal bevise at fejlen er din! og det kan man faktisk ikke!.

Formodningsreglen/6-måneders reglen
    En anden vigtig ændring i den nye købelov er, at man inden for de første 6 måneder af den 2-årige reklamationsfrist opererer med en såkaldt formodningsregel. Formodningsreglen betyder, at hvis varen går i stykker inden for de første 6 måneder efter købet, er der en formodning for, at varen var defekt fra start af. Det betyder samtidig, at inden for de første 6 måneder er det sælgeren, der skal bevise, at kunden har behandlet varen forkert. Efter den normale bevisbyrderegel er det forbrugeren, der skal bevise, at der er en mangel ved varen, men denne hovedregel undtages i den nye købelov inden for de første 6 måneder efter købet.
    (Læs om formodningreglen i købelovens §77a stk 3)

Ombytning må ikke udskydes:
    En kundes mobiltelefon går i stykker efter 1½ måned. Sælgeren tilbyder reparation, men køberen ønsker ombytning efter den nye købelov. Sælger kræver at bruge 14 dage på at undersøge, hvorvidt det er rimeligt, at han skal ombytte telefonen. Her fastslår Forbrugerklagenævnet, at sælgeren ikke har krav på at bruge 14 dage til at foretage en indledningsvis undersøgelse af, hvorvidt varen skal ombyttes eller repareres. Der er taget hensyn til, at køberen ikke får stillet en lånetelefon til rådighed, og at han daglig har behov for telefonen. Resultatet bliver, at han kan få ombyttet varen.

så kan de fatte det.

link
    http://www.forbrugerraadet.dk/raad/forbruger/alle/kobelov/

• #13   4. aug 2007 Hey Jesper M

Hvor står der i dit link at man kan "de første 6 månder kan man altid få pengene retur! " ???

Jeg kan kun få det til at man kan vælge mellem at få varen til reperations, eller til ombytning(ny varer magen til?)

Håber på et svar, da jeg står og skal ned og diskutere om en bærbar.

• #14   5. aug 2007 Inden for de første 6 månder, kan man få ombyttte varen! eller ophæve købet! og købe sin vare i en anden butik!
    så jo du kan ophæve dit køb og få dine penge retur! det står ikke ordret! men regler er regler og dem skal vi alle følge! de vil nok prøve at overbevise dig om noget andet! for de er ikke meget for at udbetale dem! men det skal de! du siger bare at du godt kender reglerne! hvis de begynder på nóget!.
    Har selv været turen i gennem flere gange! og jeg har altid fået mine penge tilbage!.

• #15   5. aug 2007 hvis jeg var dig ville jeg ringe til pioneer og høree dem hvis skyld det er.
    har haft samme problem dog med jari auto. sjovt nok sagde de det var min skyld. men efter noget snak frem og tilbage fandt vi jo ud af det var dem der hvade lavet lort i den. det var også en pioneer demo model.
    mvh.

Kommentér på:
Kan jeg få mine penge retur?

Annonce