{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
530 visninger | Oprettet:

Opbygning af anlæg i glasfiber {{forumTopicSubject}}

Hey BG.
Jeg vil snart til at lave om på noget anlæg i min bil.
Det er så planen at jeg vil bygge det hele op i glasfiber og så få det malet bagefter. Mit spørgsmål er så, skal man bygge en kasse til subwooferne først i mdf og så bagefter lave det som man vil i glasfiber udenom?
Eller kan man godt lave hele kassen i glasfiber hvis man bare laver et tykt nok lag?

Handyhand

Få billig hjælp fra private

Beskriv din opgave og modtag gratis bud fra lokale med Handyhand.

Seneste udførte opgaver

• Nedtagning af 9x lamper 1.000 kr.
  • Fjerning af kalk i bruser 800 kr.
  • Opsætning af køkkenlåge som er faldet ned 1.000 kr.
  • Reparation af vaskemaskine 900 kr.
  • Eftersyn af knallert/scooter (Gilera Stalker 2006) 680 kr.
  • Skifte toilet 1.200 kr.

Opret en opgave

Kommentarer på:  Opbygning af anlæg i glasfiber
  • #1   30. aug 2007 okay.. så må jeg jo gøre det. hvad skal jeg bruge indvendig i kassen? mange plejer at lime noget skum af en art på siderne.

• #2   30. aug 2007 det kan jeg ikke helt give dig ret i bdog....

har selv bygget en del i fiber...og gøres det på den "rigtig" måde så kan man godt unge rungen og resonans fra kassen

• #3   30. aug 2007 jeg siger mange tak for hjælpen. nu skal jeg bare lige ha købt de sidste kabler, forstærker osv. og så en ordentlig røvfuld glasfiber.

• #4   30. aug 2007 bygger man feks. sin kasse op i begarummet med alle de små vinkler der nu gemmer sig der nede. Så bliver kassen så tilpas stiv og i og med den ligge lige op af bilen kommer der slet ingen rungende...og samtidig kan man jo så beklæde kassen på bagsiden. feks med noget gammel tæppe...så vil jeg mene at man kan putte nok så vild en bas i og ungå rungen

• #5   30. aug 2007 husk nu lige at tænk på dig selv nå du leger med polyester og fiber...det er møg giftig det lort

• #6   30. aug 2007 det var jo også det jeg ville mene, for jeg laver et skelet til kasserne først og med en masse stivere indeni. og så med 2-3 cm glasfiber udenpå, så burde det da blive vildt stift.

• #7   30. aug 2007 ja, jeg kommer til at stå i en carport med det. og måske lig en maske smiley

• #8   30. aug 2007 Det bliver hårdt som en sten vis du alså får alt luften ud af det....husk at være omhyggelig med af rulle luften ud at det

• #9   30. aug 2007 ja, det skal jeg huske,. det er første gang jeg skal til at lege med gladfiber. hvis det bliver godt så vil jeg bygge dørsider bagefter og så instrumentbord.

• #10   30. aug 2007 For at undgå resonans og vibrationer kan du støbe noget dæmpemåtte (bitumen, asfaltplade etc.) ind i siderne. Det har jeg gjort i min kasse og hjælper faktisk rimelig godt. Fik rådet af et par EMMA deltagere, som sagde at det var en mulighed da glasfiber ellers er svært at få lyd dødt. Man kan også blande sand i det polyester man bruger i de miderste lag for på den måde at give det mere masse og derved mere lyddødt. Det skal dog kun være i de midterste lag for kan give utætheder hvis det er i de lag der er inderst i kassen (indersiden).

Bare lige et par tricks du måske kan drage gavn af for at undgå resonans og vibrationer.

• #11   30. aug 2007 Nåh ja og så husk maske og handsker. Huden på mine hænder var ikke helt glad for polyesteren (glemte handsker i starten), og dampene kan give en sindsyg hovedpine så masken er rimelig vigtig.

Og det skal også siges at det skal være rimelig varme i luften for at det kan betale sig at arbejde med polyester for er det for koldt vil det ikke hærde ordentligt (altså gennemhærde. Hvis det ikke er gennemhærdet kan man risikere det bliver ved med at lugte af polyster i bilen). Det optimale er lidt over 20 grader.Men mindre kan også gøre det, bare det ikke er alt for koldt.

Kommentér på:
Opbygning af anlæg i glasfiber

Annonce