{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
863 visninger | Oprettet:

Tilslutning af forstærker. {{forumTopicSubject}}

Hej!
Jeg ved godt den har været oppe en del gange før men synes aldrig jeg har fået svar på alle spg. smiley

Jeg har trukket 10 kvadrat kabel fra + på batteri til 12v på forstærkeren desuden har jeg sat en sikring 40 cm fra batteriet i motorrummet.

så har jeg lavet et stel kabel på 50 cm og koblet det til stellet og til GND på forstærkeren.

så har jeg trukket 1 kvadrat kabel fra REM på forstærkeren til den blå/hvide (system remote control) på min headunit.

Hva mangler jeg så at tilslutte for at min forstærker virker? har sat højtalere og sub til i brokobling. men går ud fra der mangler et RCA signal kabel fra HU til forstærker?

Skal det bare sidde fra rear left + righ(på HU)t til rear left + right på forstærkeren ?

ps. Min forstærker er en JBL GTO 75.4 og min HU er en Pioneer DEH 6900IB

På forhånd mange tak :=)


Spar penge på din forsikring

Kommentarer på:  Tilslutning af forstærker.
  • #1   8. sep 2007 det sku være rigtig nok. hvis det er de rigtige ledninger du har brugt.. smiley

  • #2   8. sep 2007 Okay mange tak ville bare være sikker inden jeg tændte for svinet smiley !

    Er nemlig første gang jeg prøver mig med bilanlæg smiley


  • #3   8. sep 2007 okai.. hehe.. ja så det en go ting at ledninger sidder de rigtige steder.. smiley

  • #4   8. sep 2007 ja det skulle meget gerne sidde rigtigt. og husk at det er vigtigt at du ha en god stel. dvs at det er ren jern der hvor du har sat den på..

  • #5   8. sep 2007 Ved godt du har sat din sikring 40 cm fra dit batteri, men hvis det er helt rigtig skal din sikring side 20 cm fra din plus ellers kan du ikke være sikker på den springer i tide og så går det ud over dit anlæg hvis der skulle opstå en kortslutning..


    nu længere ledninger du bruger nå dårligere bliver din levering af strøm..

    hvis jeg var dig ville jeg købe en condensatoer på 0.5 eller 1.0 og smide ved siden af din forstærker så er du også sikker på din forstærker for alt den strøm den har brug for da dit batteri ikke kan levere det så hurtigt..


  • #6   8. sep 2007 Tommy p det der med sikringen om den sidder 20 eller 40 cm fra batt har ingenting at sige grunden til at den skal sidde tæt på batt er at hvis man nu fx sætter sikringen helt ude ven forstærkeren så vil kablet fra bat og hen til sikringen ikke være kortslutnings sikret og så ville kablet brænde over.

    og så den med dårligere levering af strøm.. jo længre kabel jo mere spændingsfald


  • #7   8. sep 2007 Mange tak for det alle sammen smiley

    Har fundet ud af det og det funker...

    Venter lige en måneds tid med med at hæve fahrad smiley !

    well kablet er 4 meter og med et kvadrat på 10mm er spændingsfaldet ikke specielt stort jo, så tror ikke det er så nødvendigt pt. hehe


Kommentér på:
Tilslutning af forstærker.

Annonce