{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
690 visninger | Oprettet:

Mads S
Mads S
Tilmeldt:
2. okt 2007
Følger: 1 Emner: 4 Svar: 15

Hvilken CarPC? {{forumTopicSubject}}

Hej med jer

Jeg har været ved at kigge på ny radio til bilen, men hele processen har lige taget en drejning, da jeg fik øjnene op for CarPC smiley

Men da jeg er helt ny på CarPC området (Er ikke ny på computer, er nok lidt en nørd der :), er jeg ikke helt klar over hvad jeg skal købe og hvor jeg skal købe det. Så derfor spørg jeg lige jer.

Mine krav er følgende:

CarPC:
Gerne støjsvag
min. 1 GB RAM
min. 40 GB Disk (Gerne 2,5" SATA)
Skal bruges til radio osv.
Blueethooth til håndfri
DVD-Drev
In-Dash (1 DIN) skærm

Tror det var de mest basale krav, det gør ikke noget hvis jeg selv skal samle den eller lignende.

Har i forslag til producent, type og forhandler (Online shop eller lignende)??

Ydermere overvejer jeg at købe sådan en her:
http://kinapriser.dk/open1/openosc/openosc/usb-bil-fejlkode-tester-til-pc-p-89.html?osCsid=6817a1b92795b486cd1e1a5ca2b378c1

til den, så jeg kan læse bilens data ud, men er der nogen af jer der har erfaringer med sådan en og ved i om den kan bruges til en Peugeot 207 (Med CAN bus) ?

Hvis i har nogen forslag eller lignende til hvad jeg skal købe eller være opmærksom på, så sig endelig til.

På forhånd mange tak


Spar penge på din forsikring

Kommentarer på:  Hvilken CarPC?
  • Mads S
    Mads S Tilmeldt:
    okt 2007

    Følger: 1 Emner: 4 Svar: 15
    #1   18. nov 2007 Okay... kan du huske mærke osv. så jeg evt. kan finde det der inde...??

  • Mads S
    Mads S Tilmeldt:
    okt 2007

    Følger: 1 Emner: 4 Svar: 15
    #2   18. nov 2007 Hvordan funger radio delen af sådan en CarPC endelig??
    Er der indbygget en tuner i computeren?


  • #3   18. nov 2007 Radiodelen er noget som en car-pc endnu ikke har fået integreret til fulde! De USB baserede løsninger der findes er IMO ikke optimale! Med en UMTS opkobling kan du streame de ønskede radiostationer, og ellers er min klare anbefaling at du foruden din car-pc, stadig har din HU!
    Personligt er jeg HELT klart mest til installs hvor der både er skærm til car-pc'en, samt HU. Jeg synes det visuelt giver et super fedt look. Og at det samtidig også er funktionelt på flere måder, er et plus!
    Men der er mange meneinger om netop dette emne, så det er med at gøre op med sig selv, hvilken løsning man foretrækker!


  • Mads S
    Mads S Tilmeldt:
    okt 2007

    Følger: 1 Emner: 4 Svar: 15
    #4   18. nov 2007 Tak for det hurtige svar... Det du mener er at man kan købe en HU der er skærm til CarPC samt alm. Radio også?
    For sådan en vil nok være perfekt til det jeg gerne vil have... jeg vil nemlig gerne have en in-dash skærm (1 DIN).
    Men har du nogen forslag til hvad jeg skal købe??


  • #5   18. nov 2007 Hvis du går efter lydkvalitet vil jeg STÆRKT fraråde dig at købe en all-in-one car-pc! De fåes ganske rigtigt med både RDS radio, og effekt forstærker indbygget, men lyden er ekstremt skrabet!

    Jeg har efterhånden haft ret mange forskellige setups med mine car-pc's, og der er virkelig stor forskel på lyden, på den måde man vælger opsætningen!
    Til start kørte jeg blot med det onboard lydkort (AC 97) fra mit motherboard, og så ind i min HU's AUX!
    Det lød sådan nogenlunde -trode jeg, lige indtil jeg hørte hvordan det KUNNE lyde...
    Nu benytter jeg et Behringer FCA202 eksternt FW lydkort, en Clarion high-end HU, og kører dette sammen!
    Der er INGEN sammenligning overhovedet!

    Så hvis du går efter god lyd, vil jeg til hver en tid anbefale et ekstent lydkort, og aldrig de løsninger der har det hele indbygget!

    Hvilken bil skal du have det monteret i?


  • Mads S
    Mads S Tilmeldt:
    okt 2007

    Følger: 1 Emner: 4 Svar: 15
    #6   18. nov 2007 Okay... ja lyd kvaliteten skal være i top... Det skal monteres i en Peugeot 207, hvor der er plads til 2 x 1 DIN, så i teorien kan jeg beholde den orginale radio og så bare sætte en 1 DIN skær i og så sener udskifte den orginale radio til en lidt bedre, når pengene er til det, hvor jeg så også evt. kan beholde bilens org. ratbetjening og display.

    Men jeg er stadig væk meget i tvivl om hvad jeg skal købe...nogen idéer, det må jo gerne være billigt, evt. engelsk/tysk online shop?


  • #7   18. nov 2007 Jeg er personligt mest til CSTM installs, så jeg ville klart bygge skærmen ind, hvor der var plads! Har du billeder af din midterkonsol?

    Den radio du har nu, har den AUX? For det kræver en AUX ingang på den pågældende enhed, hvis du skal benytte den som effektforstærker for car-pc'ens signal!

    Hvad skal du have i af "rigtige" forstærkere? Skal det bygges videre op, eller skal det bare være en moderat løsning?


  • Mads S
    Mads S Tilmeldt:
    okt 2007

    Følger: 1 Emner: 4 Svar: 15
    #8   18. nov 2007 Jeg vil ikke lave en CSTM install... vil gerne holde det så simpelt som muligt... Jeg vil mene radioen har en AUX indgang, da man kan købe et stik til en MP3-afspiller som orginal ekstra udstyr....
    Jeg skal ikke have nogen ekstern forstærker i, jeg kan fint klare mig med radio's forstærker til at starte med, da det helst ikke må fylde for meget.
    Jeg har desværre ingen billeder af min, men den ser sådan her ud:
    http://www.penize.czech-tv.cz/specialy/automotorevue/galerie/167/hi-5.jpg


  • #9   18. nov 2007 OK. Helt i orden.

    Hvis du alligevel benytter den originale radio i et stykke tid, er der ingen grund til at opgradere lydkort, før denne er skiftet!

    Så vil løsningen, som du selv siger, nok være en indash skærm, og en HU nedenunder!
    Du kan også få 1-din car-pc's, men så må du undvære din HU hvis du også skal have indash skærm!
    Og ellers er der flere 2-DIN løsninger, dog desværre med "onboard" lyd!

    Har du overvejet hvor selv car-pc'en skal monteres?


  • Mads S
    Mads S Tilmeldt:
    okt 2007

    Følger: 1 Emner: 4 Svar: 15
    #10   18. nov 2007 Ja okay.. lydkortet kan jo altid sættes i, hvis der er en ledig PCI port i computeren...
    Nej jeg har faktisk ikke helt overvejet endnu hvor selve computeren skal monteres, det afhænger jo lidt af hvor stor den er... Hvis den ikke tager alt pladsen, kunne den jo monteres i handskerummet, hvis jeg kan få ledningerne ud, uden at gennembore handskerummet.


  • #11   18. nov 2007 Hvis du benytter et mini-ITX kabinet, kan du sagtens montere den i handskerummet, alt efter hvor stort dette er! Dog vil der ikke være plads til et "rigtig" PCI lydkort, og man benytter derfor ofte FireWire i stedet!

    De "ordentlige" kabinetter, har XLR og DC-stik til strømtilslitning, så disse er ikke noget problem at få iggenem. VGA stikket er det der fylder mest, men vil nok mene at du burde kunne få det ført ned til handskerummet, uden at massakrere det helt!

    Nå, jeg skal videre nu...skriver lige en pm..


Kommentér på:
Hvilken CarPC?

Annonce