{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
455 visninger | Oprettet:

ICE - projekt.. 2 x HU på samme linie? {{forumTopicSubject}}

Hej Alle,

Er i gang med et lille projekt.. Skal have sat 2 forskellige Headunits i den samme bil. De skal bruge de samme højtalere.. Havde planer om at splitte isostikket i bilen ud til 2 x isostik til strømmen.. Kan jeg gøre det samme med højtalerne? Så der sidder 2 lydkilder på samme højtaler? Har selvfølgelig ikke planer om de skal spille samtidig, men kan godt risikere de begge er tændt samtidig? Kan det lade sig gøre, eller skal ud i noget mere besværligt?..

Handyhand

Få billig hjælp fra private

Beskriv din opgave og modtag gratis bud fra lokale med Handyhand.

Seneste udførte opgaver

• Nyt amatur 900 kr.
  • Hjælp til opsætning af en svævehylde og 3 små svævehylder, samt et klapbord i køkken 1.250 kr.
  • Reparation ag opvaskemaskine 1.500 kr.
  • Ophæng af køkkenskab fra Ikea, spejl og håndtag til skuffer 1.500 kr.
  • Opsætning af 3 lamper + rep. af tændknap på lampe 900 kr.

Opret en opgave

Kommentarer på:  ICE - projekt.. 2 x HU på samme linie?
  • #1   15. dec 2007 Det kan du sagtens, men jeg kan ikke se nogen logik i dette? smiley

• #2   15. dec 2007 tjaaa jeg ville nok smide et par dobbeltensrettede dioder på den for en sikkerheds skyld:) elller hvad de nu hedder. så kommer de ikke til at gener hinanden.

• #3   15. dec 2007 det er i hvert fald en dårlig plan at lade dem kører samtidigt, så vil du højst sandsynligt brænde udgangene af på den ene af HU'erne :-s
    men du kan gøre det, hvis du kører over en forstærker og så bare samle phonostikkene med y-stik...

• #4   15. dec 2007 ikek hvis han gør det på min måde:P

• #5   15. dec 2007 Kan du ikke impedans mæssigt, og hvis man kom til at tænde begge på engang vil densvagest brænde af

"har prøvet det engang" smiley

Det du skal er at have en om skifter på hvor du har trestages 1 første hU 2. intet 3. Anden HU

Det andet vil være for risky + at du skal til at regne udgangs impedancen med når du sætter to HU sammen.

• #6   15. dec 2007 præcist, men det er sku noget bøvl, og hvorfor gøre det??

det giver jo ingen mening, så hellere bruge de penge på EN ordentlig HU smiley

• #7   15. dec 2007 Har kun de originale højtalere i, så vil jo skulle i gang med det store kabel arbejde, hvis jeg skal gøre det gennem forstærker.. Hvilket ellers lyder meget godt.. Har en 2kanals og en 4kanals liggende et sted..

Hehe, nej det giver nok ikke meget mening.. Det bunder såmænd heller ikke i nogen egentlig fornuftig ide.. Som sagt så er det lidt af et projekt smiley .. Det er begge DVD-hu'er med skærme osv. Den ene er så en flip ud, så de bliver også forbundet på kryds og tværs ifht videoudgange gps osv..

Men kunne jeg egentlig ikke bare køre den ene ud igennem lydingangen på den anden? De har begge lyd og videoudgange så man kan koble f.x en lotskærm eller lign på. Kunne man ikke vælge en af dem som "master" og så køre lyden fra den anden ind gennem masterens lydindgang og så derfra ud til højtalerne? Så er det i princippet kun masteren der spiller - den får bare signalet fra "slaven"??

• #8   17. dec 2007 Hejsa

jo det kan du da godt gøre, så skal du jo bare putte den ene afspiller i aux f.eks, på den som skal køre master. men så kan du jo ikke lave 2 foskellige ting på dem samtidigt, feks film eller lyd på slaven også gps på den anden. så får du hvertfald kun gps lyd.

MVH Erik

Kommentér på:
ICE - projekt.. 2 x HU på samme linie?

Annonce