679 visninger
|
Oprettet:
hvilken klasse er bedst i anlæg {{forumTopicSubject}}
har kigge på nogle forstærker og der står klasse a-b på den ene og d klasse på den anden hva klasser er bedst??
aug 2007
Følger: 30 Følgere: 29 Biler: 3 Svar: 36
jun 2006
Følger: 36 Følgere: 34 Biler: 5 Emner: 35 Svar: 462
A-B er konventionel ringkerne forstærker
Klasse D er godt da de ikke bliver varme og det er nemt at lave mange watt til færre penge.
Jeg ville dog stadig mene at A-B oftest er de mest vellydende og dermed egner sig til diskant/mellemtone og Klasse D er bedst til subwoofer brug.
mar 2007
Følger: 23 Følgere: 21 Biler: 2 Emner: 91 Svar: 4.040
apr 2005
Følger: 10 Følgere: 8 Emner: 76 Svar: 2.794
B&O's ICEpower er et godt eksempel..
men en god klasse D forstærker er ikke billig..!
de fleste sub forstærkere, eller monoblokke (til bil) er klasse D, da det er meget lettere og billigere at lave en klasse D forstærker til 1000 watt..! og de fylder betydeligt mindre..!
maj 2007
Følger: 23 Følgere: 21 Biler: 1 Emner: 2 Svar: 510
det er en gang lort at lukke ud :S ... klasse d står ikk for digital!!!
man kan sagtens have en klasse D analog forstærker, evt helix expl og audison vrx 1.500 (spl edition)
ingen af dem er digitale men klasse d...
klasse d står for det frekvens område den dækker. en typisk klasse d dækker fra 5 - 300hz
hvorimod en klasse a-b spiller renere og dækker et typisk frekvens område på 5 - 20000hz ....
mange forstærkere dækker enda helt op til 200000hz. men det menneskelige re kan ikke høre mere end op til 20000 alligevel ....
apr 2005
sorry..
men damn en omgang vås..!
http://en.wikipedia.org/wiki/Switching_amplifier
apr 2005
http://en.wikipedia.org/wiki/Amplifier#Electronic_amplifier_classes
apr 2005
klasse D dækker for den sags skyld et frekvens område som en klasse a/b
eller ren klasse A
og nej.. det menneskelige øre kan ikke hører en højere frekvens en ca 20000 hz (an på alder bla.a.) men derfor vil musik med frekvenser højere en de frekvenser lyde mere dynamiske (også hvis resten af anlægget kan følge med)
jul 2003
Følger: 5 Følgere: 4 Biler: 4 Emner: 10 Svar: 191
apr 2005
har prøvet deres moduler..
de spiller fint, men de er ikke beregnet til bilstereo..
jeg brændte min af, på trods af at jeg havde købt deres egen strømforsyning dertil..
(og det er ikke fordi at jeg ikke ved nok om det.)
jul 2003
Følger: 24 Følgere: 23 Biler: 1 Emner: 39 Svar: 695
Jow, der findes fuldfrekvens D-amps, men de er stadig ikke særlig velegnet til HIGH-END brug !
Og ja, de fleste amps til Sub er desværre efterhånden D-amps. De har masser af effekt og til billige penge, men spiller sjældent særlig kontrolleret i de dybeste octaver, ofte noget rod at høre på !
Og jeg vil aldrig bruge dem til f.eks sub !
Hvis man vil ha RIGTIG HIGH-END så er der ikke meget andet end Ren KLASSE A og flasker (rør),."ikke hydrid" !
hvilken klasse er bedst i anlæg