{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
6.427 visninger | Oprettet:

hjælp til tilslutning a kondensator {{forumTopicSubject}}

Hej..

jeg har allerede brændt den første kondensator a. men ved ikk hva jeg gør fokert. jeg har tilsluttet plus fra batteriet til plus på kondensator og videre fra plus på kondensator til plus på forstækeren og jeg har taget minus fra et godt stel og til minus på kondensator og bang den brændte a.-- så fik jeg en ny og har nu prøvet det samme med en sikring imellem men den springer hele tiden og der kommer ikk lys i displæayet på kondensator :S

hvad gør jeg forkert?? :S

Handyhand

Få billig hjælp fra private

Beskriv din opgave og modtag gratis bud fra lokale med Handyhand.

Seneste udførte opgaver

• Flytte rengøring 1.500 kr.
  • Elektriker 500 kr.
  • Elektriker 750 kr.
  • Loftudtag ingen strøm 1.500 kr.
  • 3 timers gartner arbejde 1.000 kr.

Opret en opgave

Kommentarer på:  hjælp til tilslutning a kondensator
  • #1   20. jan 2008 Har du ladet din kondensator op stille og roligt de første par minutter evt. med en modstand i mellem?

• #2   20. jan 2008 der er nogen kondensatore der skal lades op inden de bliver tilsluttet.. med en lille modstand foran.. har du gjort det.?

• #3   20. jan 2008 som de siger lad den os med en modstand evt en lille pære

• #4   20. jan 2008 hmm okay.. og hvis jeg ikk gør det brænder den a? eller er der en anden grund til den er brændt a?

• #5   20. jan 2008 det sprænger den sku da ikke af... du har et hul i din + ledning et sted....

den kan jo ikk springe sikringen eller ødelægge din kondensator bare sådan uden grund.... du er fanme heldig hvis der ikk er noget i din bil der er ødelagt hvis du ikk havde sikring på fra start...

• #6   20. jan 2008 det vigtigste er en stor sikring ude i dit motorrum lige efter plus...... hvis den går... er det normalt noget med ledningen....hvis den sikring går...enten har den kontakt til noget kraftigt i den anden ende.... eller at der er hul på ledningen.... at den ikk er ordenligt beskyttet...

• #7   20. jan 2008 jeg har en sikring lige efter batteriet men den gik ikk det gjorde den kondensator. :S

• #8   20. jan 2008 og hvor lille en pære ska det være? jeg kan vel ikk bare gøre det med en almindelig pære fra stuen? den er vel for kraftig

• #9   20. jan 2008 det er forresten en skod t hansen xzound kondensator hvis det hjælper :S

• #10   20. jan 2008 det er sku da ik din kondensator... den kan ikke bare "brænde" af... ved mindre den er istykker eller sådan noget...

ellers så sæt den på.. og lad den side lidt... den lader op selv om din bil er slukket...... du behøver ik en pære....

• #11   20. jan 2008 jeg har forklaret øverst hvad jeg gjorde.. og hvis jeg sætter en seperat sikring i lige før plus på kondensator så springer den efter få sekunder.. grunden til jeg har sat kondensatoren til er for a fjerne pive lyden fra generatoren og den er der endnu desuden er der ikk lys i displayet på kondensator det må sku da betyde lortet ikk duer. :S og de gnister der kom da jeg satte den til kom kun 1 gang nu kommer de ikk mere det må vel os sige de´n er død

• #12   20. jan 2008 Har selv købt sådan en og havde ikke noget problem med at sætte den til, der er normalt en lille modstand med som skal bruges ved opladning. Ellers er der den meget simple løsning med at gøre præcis som der står i maualen der kommer med ellers er det den mulig hed at som johan skriver at der evt er et hul på din plus lednig. Hvis du gør det som står i manualen og du nu har brændt 2 af dem af budre du tjekke ALLE ledninger igennem 110% før du prøver med en 3. så er det udelukket.

• #13   20. jan 2008 sikker på at det ikke er den sikring du har på der er gået.?

• #14   20. jan 2008 den slår kun knist første gang.. det er normalt.. fordi så er det kommet lidt spænding i ..

det betyder ikk den er gået i stykker smiley

• #15   20. jan 2008 der er ingen sikring i kondensatoren.. og sikringen i motoren er os fin.. jeg er bange for jeg har sat den forkert til og begge 2 er brugt så har ikk manual med til den.. er der nogen der har tegning eller link til nogen pic a hvordan det ska sidde ordenligt :S

• #16   20. jan 2008 her er der tenginger til hvordan man opsætter sådan en dims, så kan du se om du har gjort noget forkert,

http://www.bilgalleri.dk/html/alb_vis.asp?AlbumID=17806

• #17   20. jan 2008 ja tegning nr 7 viser hvordan. det skal se ud..

• #18   20. jan 2008 hallo du kan umuligt gøre det forkert... umuligt... og den kan ik brænde af..

den enste måde noget kan brænde af på... er hvis det kommer noget UDEFRA... og rør ledningenrne...

f.eks at der går hul på + kablet..... eller at du har noget lort liggende i baggaerummet.....

og husk!!!!at du skal sætte ALT til..før dusætter STEL - til-... det er den SIDSTE du skal sætte til..

du snakker om gnister og alt muligt.... det er fordi du sætter stel til før +.... og det må du sku ikke

• #19   20. jan 2008 okay den er måske ikk brændt a men hvorfor er der ingen lys i displayet så :S

• #20   20. jan 2008 måske er displayet bare gået..

• #21   20. jan 2008 der skal ik være lys i en kondensator før den virker.. og hvis det er et voltmeter display...lyser den kun når den måler....

dvs nårdu køre rundt.. måler den engang imellem når der sker spændninger..

du sætter ikke plus fra batteri.. og plus til forstærker i samme ingang vel??

• #22   20. jan 2008 som johan siger så er det ret usandsynlig at den er død. jeg har endnu ikk ehør om nogen der har sprunget sådan en.. og hvis den er fuld opladet og du kortslutter den så gir det et ordenligt skrald..

• #23   20. jan 2008 det er jo ikk gået på 2 smiley

og mit ser ud som på billede 7 ...

hva har jeg så gjort galt.. :S

pæren der viser den er tænddt lyser heller ikk.,. kan det være fordi jeg har over 1 meter fra kondensator til forstærkeren ??

kan det evt. os være derfor displayet ikk lyser

• #24   20. jan 2008 jeg har taget plus fra batteri og sat på der hvor der står plus på kondensator og taget et kabel videre derfra til forstærkeren :S kunne heller ikk forstå hvis det var sådan men fik a vide det var sådan :S

• #25   20. jan 2008 hvis din lampe på forstærkeren ikke lyser så er din sikring gået. det kan man nemlig ikke altid se om den er så prøv skift den..

• #26   20. jan 2008 jamen mit anlæg spiller jo så kan sikringen ikk være gået...

der er 2 måder jeg kan konstatere der er et problem.. og det er generatorlyden og
    displayet + kontrol lampen på KONDENSATOREN lyser ikk.. der er fin lys i forstærkeren..

• #27   20. jan 2008 altså hvis dit anlæg spiller??? så virker det sku da??

og en kondensator virker sku da ik særlig meget på generator støj...det er fordi du kryser dine phonoledninger med noget strømførende ledninger...

• #28   20. jan 2008 det lyder helt hen i skoven det der.. hvis det er tilsluttet som på tegningen. så er det rigtig hvis displayet ikke lyser på din kondensator så er det istykker men derfor kan de godt virke alligevel.. generator støj har intet med din kondensator og gøre..

• #29   20. jan 2008 hvis det er sådan en kondensator fra thansen skal den osse ha remote på før der er lys i den..

• #30   20. jan 2008 argh lol så det sku da derfor der ikk er lys i smiley lol... jamen fint så det problem løst.. og nej min kabler krydser ikk.. der må være en anden grund end det med krydsende kabler :S

• #31   21. jan 2008 altså du har sørget for dine phono kabler ligger en én side af bilen hvor der ikke er et eneste andet strømførende kabel, og så strøm til forstærker ligger i modsat side?

• #32   13. dec 2009 prøv med et filter foran din HU... eller forbi en auto-elektrikker og få noget gjort ved din generator (hvis det er når du kører støjen kommer).
    i begge tilfælde er det rigtigt nok en kondensator smiley (er bange for tsvansen løb om hjørner med dig).....

• #33   29. mar 2010 In + på kondesator = Batteri plus
    Out + på kondensator = forstærker
    - på kondensator = Stel

Kommentér på:
hjælp til tilslutning a kondensator

Annonce