{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
459 visninger | Oprettet:

ang. Rainbow {{forumTopicSubject}}

Rainbow har nogle pænt dyre højtalere(og godtnok også nogle i en mindre prisklasse) men det var ikke så meget det mit spørgsmål går på.

Rainbow's Sub og forstærkere findes slet ikke i samame prisleje som nogle af deres højtalere?

Så kan deres forstærker f-eks. hos carsound.dk til 2700kr.(Rainbow iPaul 2.400) overhovedet trække et af deres højtalersæt til f-eks. 6000kr.(Rainbow CS365 Vanadium)?

Jeg kører selv med Rockford, og her er forstærkerne noget dyrere end selve højtalerne, hvilket jeg også syntes ses hos andre mærker.

Nogen der har et svar?


Spar penge på din forsikring

Kommentarer på:  ang. Rainbow
  • #1   17. mar 2008 Ja det kan de nemt klare... Fordelen ved high end enheder er at de har en meget høj følsomhed og derved ikke kræver så voldsom meget power til at trække dem.
    Men deres iPaul serie er nu nogen ganske fede forstærkere og der er rigelig med power i dem da de er ganske strømstærke...


  • #2   17. mar 2008 ja de kan godt styre højttalerne pga deres høje følsomhed, men det kan gøres bedre hvis du vælger andre mærker! smiley

  • #3   17. mar 2008 Det kan de sagtens... Kører selv Ipaul på dyre rainbow enheder... Det fungerer virkelig optimalt...
    Monoblokken ligger altså også på 2KW... Rigelig med power ... Hemmeligheden er en virkelig stor og stabil strømforsyning der kan puste livet fra mange andre forstærkere...


  • #4   17. mar 2008 jeg har en Rainbow iPaul 4.300 forstærker der trækker min Rainbow Vanadium 12 sub og det går fint!

    (grunden til jeg bruger 4 kanals er at jeg ikke har købt en monoblok endnu, og det er meningen at når jeg får den, så skal den gamle trække mine komponentsæt i stedet)


  • #5   17. mar 2008 Den opsætning har jeg også prøvet... samtidig med at den trak 3-vejs komponent system også... Nu har jeg så fået ipaul 2KW mono i mellemtiden og den SPARKER RØV

  • #6   18. mar 2008 Thomas S: Citat" ... Det fungerer virkelig optimalt...""""

    Ahh....Thomas, er vel lige let overdrev at kalde det optimalt !!..men det fremmer jo produktet smiley


Kommentér på:
ang. Rainbow

Annonce