449 visninger
|
Oprettet:
Diskant eller andet i midterkonsol ? {{forumTopicSubject}}
Jeg har et kombonentsæt ts-e176c forand i dørene, med discanten i stykket ved sidespejlet. I hattehylden har jeg 2x blaupunkt (skal skiftes ud til pioneer) Der er pisse god og ren lyd i bilen nu. Men jeg vil gerne have noget mere "surroundsound" i bilen. Så synes lidt jeg mangler noget lyd centreret i midten, evt midt i instrumentbordet oppe ved ruden.
Mit spg. er om der bliver for meget diskant/skarp lyd hvis jeg sætter to diskanter mere til. Eller om jeg skal sætte 2x 3" op istedet som giver lidt mere mellemtone end diskant?
sep 2006
Følger: 22 Følgere: 19 Biler: 5 Emner: 9 Svar: 265
dec 2004
Følger: 69 Følgere: 65 Biler: 4 Emner: 88 Svar: 3.537
maj 2007
Følger: 8 Følgere: 7 Biler: 1 Emner: 3 Svar: 148
For at det skal komme til at virke ordentligt er du jo nødt til at have en speciel centerkanal, da du ellers blot trækker stereobilledet fuldstændig ud af fokus...
Men som Klaus siger, så tag og arbnejd med det du har og få det til at lyde ordentligt... Hvis du mangler lyd er det mere sandsynligt at højttalerne er placeret forkert i forhold til hvordan du sidder.
Men hvis du har centerudgang, eller vil købe et anlæg med sådan en udgang, så SKAL du have en fuldtone enhed monteret... Det er jo vigtigt at du får mellemtone osv i centeren også...
mar 2007
Følger: 15 Følgere: 14 Biler: 1 Emner: 79 Svar: 4.141
nu ved jeg ikke hvad du mener præcist, men pas på du ikke forvirre ham mere end højeste nødvendigt. Det er IKKE nødvendigt med en fuldtone enhed... som på enhver anden kanal er komponent sæt at foretrække.
feb 2006
Følger: 36 Følgere: 35 Biler: 2 Emner: 265 Svar: 561
jul 2003
Følger: 24 Følgere: 23 Biler: 1 Emner: 39 Svar: 695
Så UD med den gamle HU og køb en med indbygget DSP !
At "lege" med centerenheder, i en mere eller mindre god stereoopsætning, er næsten dødsdømt på forhånd. Du skal ihvertfald vide hvad du har med at gøre og det vil tage oceaner af tid at få til at koble rigtigt med resten !
Z
Diskant eller andet i midterkonsol ?