{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
3.426 visninger | Oprettet:

steffen h
steffen h
Følger: 1 Emner: 6 Svar: 21

Lyddæmpning {{forumTopicSubject}}

Hey BG.

Faldt over et andet indlæg omkring lyddæmpning her inde - og det satte så mig selv på sagen smiley

Jeg er kommet frem til at jeg snupper et par asfalt plader fra Harald nyborg til døre, bund - til at tage noget af dækstøjen mm.

så hiver jeg noget skum/filt i a stolperne - for at hjælpe på den meget vindstøj - Har en 206'er.

Lyder det som en fornuftig satsning? er der andre steder i vil ryge på som giver en grundlæggende god dæmpning - jeg er ikke ude i at skulle dæmpe alting smiley

Dernæst så sidder der jo en slags isolerings/dæmpe måtte under motorhjælmen- min er mildest talt lige til at kyle ud - kunne det være en idé at erstatte den med det her : http://www.biltema.dk/products/product.asp?iItemId=83277

Handyhand

Få billig hjælp fra private

Beskriv din opgave og modtag gratis bud fra lokale med Handyhand.

Seneste udførte opgaver

• Nedtagning af to lamper 700 kr.
  • opvaskemaskine montering 700 kr.
  • Nyt amatur 900 kr.
  • Hjælp til opsætning af en svævehylde og 3 små svævehylder, samt et klapbord i køkken 1.250 kr.
  • Reparation ag opvaskemaskine 1.500 kr.

Opret en opgave

Kommentarer på:  Lyddæmpning
  • steffen h
    steffen h Tilmeldt:
    sep 2007

#1   5. apr 2008 kan godt være jeg spørger dumt hehe
    men hvorfra vil du isolerer den? ude inde?

• steffen h
    steffen h Tilmeldt:
    sep 2007

#2   5. apr 2008 ok, kunne heller ikke forestille mig at det kunne holde til at ligge underbilen smiley

jeg har også tænkt lidt på at smide det overskydende i hjulbrønden...
    men den bliver vel lidt svær - det kan jo ikke rigtig komme til at sidde tørt?

• Mike J
    Mike J Tilmeldt:
    jan 2008

Følger: 2 Emner: 34 Svar: 176
    #3   5. apr 2008 Reservehjulet er udvendigt på en 206 smiley

Støjen i en 206 er primært vindstøj. Jeg har selv Dynamat i mine døre og bagklap og nu leget jeg lidt med hvor meget jeg skal dæmpe resten af min..

• steffen h
    steffen h Tilmeldt:
    sep 2007

#4   5. apr 2008 Jesper J - kan der ikke komme det når det er vild og dejligt dansk sommervejr med masser af regn?

streetracer - du har ikke gjort andet end dørene og bagklap for at dæmpe vind?

• steffen h
    steffen h Tilmeldt:
    sep 2007

#5   5. apr 2008 mike J - kan man ikke forme det her til at ligge der inde http://www.carsound.dk/produkt.asp?id=1681&pk=1012

• Mike J
    Mike J Tilmeldt:
    jan 2008

#6   5. apr 2008 Det er primært i anlægs øjemed jeg har dæmpet min..

Hvis det "bare" er general støj ville hjulkasserne og evt. motorrummet nok være det første jeg ville dæmpe.. Har overvejet at knalde Dynamat i mit motorrum, men det dur vel ikke hvis det også holder på varmen?

• Mike J
    Mike J Tilmeldt:
    jan 2008

#7   5. apr 2008 Du skal tænke på at bitumen/asfaldt plader og lign dæmper vibrationer mens det filt du linker til dæmper støj.

Du kan evt. få noget spray skum til a og b stolperne.

Burde man ikke kunne købe det filt der billigere et sted?? Man bruger det trods alt i alt muligt, vaskemaskiner etc.?

• steffen h
    steffen h Tilmeldt:
    sep 2007

#8   5. apr 2008 Street - har du et link til noget spray - kan det tage vindstøjen der fra?

• #9   5. apr 2008 Nogen der ved, hvem der sælger Dynamat i Danmark ??

• Mike J
    Mike J Tilmeldt:
    jan 2008

#10   5. apr 2008 Det virker vel lige så vel som filten..

• steffen h
    steffen h Tilmeldt:
    sep 2007

#12   6. apr 2008 hvilken lyd dæmper det - vind eller vej støj?

• #13   6. apr 2008 Steffen det kommer lidt an på hvor du dæmper i selve bilen... Taget dæmper eksempelvis ik det vilde i vind og dækstøjs afdelingen smiley

Overordnet set handler det om at dæmpe så meget ikke ønsket støj som muligt.. Det være sig dækstøj, udstødningslarm, vindstøj og pladeresonans..

• steffen h
    steffen h Tilmeldt:
    sep 2007

#14   6. apr 2008 og så er det i og for sig lige gyldigt hvad du dæmper med?

synes bare de/i kom frem til i den anden tråd at forskellige ting dæmpede forskellige hz

• #15   6. apr 2008 Her nogen der er gået godt til den det er da en måde at gøre det på¨.

http://www.bilstereoforum.dk/showthread.php?t=15265

http://www.bilstereoforum.dk/showthread.php?t=15269

• #16   6. apr 2008 Hvis du er ligeglad med vægt og pris er det i princippet ligegyldigt hvad du dæmper med...

Chaplin de billeder er jo er en af de mere seriøse konkurrencebiler i dk, så ja der er gået til den... Langt flere steder end almindelige mennesker vil opnå noget som helst ved at dæmpe smiley

• #17   6. apr 2008 nAlen: Ved det den holder inde ved DAT han bruger den også til demo
    med der er vist langt fra færdig.

Kommentér på:
Lyddæmpning

Annonce