{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
Handyhand

Få billig hjælp fra private

Beskriv din opgave og modtag gratis bud fra lokale med Handyhand.

Seneste udførte opgaver

• Samle et skab 700 kr.
  • Klippet buskas ned 1.500 kr.
  • Montere kattelem og lave hul 1.500 kr.
  • Sætte køkkenlåge fast igen 750 kr.
  • Udskiftning af termostater på 3 radiatorer 1.200 kr.

Opret en opgave

Kommentarer på:  bas forstærker
  • #1   5. maj 2008 er frisk på andre mærker giv et bud ..... rettelse

• #2   5. maj 2008 kom nu da

• #3   5. maj 2008 andre mærker, cool!

www.carstyleaudio.dk har en helix competition i sort og i hvid til salg til en kanon pris...

www.danskaudioteknik.dk har en eton 1200.1 til salg som også er prisstærk

og til sidst har www.autohifi.dk steg k-serien på tilbud hvor alle forstærkere i den serie kan anbefales herfra smiley

• #4   5. maj 2008 Jeg har personlig selv testet en Soundmagus digitalforstærker igennem 1 måned nu og er utrolig tilfreds i forhold til min gamle 6 kanals dhd forstærker.
    Den koster fra ny kun 995kr uden transport og fjernbetjening ;O)

Jeg var selv MEGET skeptisk når prisen ikke var højere men den lader til at virke perfekt og har 1x600rms i 4 ohm og 1x950 wrms i 2 ohm samt 1x1500wrms i 1 ohm ;O)
    http://www.komplett.dk/k/ki.aspx?sku=331578 Den er pt usolgt men der er en i markedet :
    http://www.bilgalleri.dk/html/mar_vis.asp?MarID=492622

• #5   5. maj 2008 JEG ville købe en sinus live sta-1500 rigtig fed klasse d forstærker. og den er ikke engang dyr

• #6   5. maj 2008 når du nu siger du har testet den sound magus, hvordan er det så foregået?

for jeg har selv lyttet til den og a/b testet den og sinus live op mod min steg k202, og jeg må indrømme at sinus live og sound magus er de 2 ringeste forstærkere jeg har lagt øre til...

mht de 1500 wrms ved 1 ohm skal du nok ikke regne med nogensinde at kunne presse dem ud af den forstærker da der er forskellige andre ting man skal tage højde for såsom hvad spænding det er målt ved og så har den langt fra 100% effektivitet

• #7   5. maj 2008 Den er testet med mine ører og ikke andet, jeg ved godt man skal tage opgivelserne med et gran salt og at den er opgivet ved 14.4volt og i 1 ohm ved 50Hz og med en høj THD+N < 2.5% men igen jeg kan kun sammenligne med den 6 kanals DHD forstærker jeg havde i før, og til sub er den meget bedre end den anden.
    Igen jeg ved også godt dhd også er et billigt mærke smiley

• #8   5. maj 2008 Okay, jamen ville også bare høre...
    min test var også kun med ørene, det var ikke det jeg ville frem til smiley det var mere måden...

der er ret mange der bare smider den i bilen og så kører rundt med den i en uges tid uden at stille eller røre ved den overhovedet og så mener de at de har gennemtestet den smiley - det var mere derfor jeg spurgte...

så vidt muligt a/b tester jeg altid den slags udstyr

• #9   6. maj 2008 Jesper. jeg installerede en sinus live sammen med en af pioneers større 12" og der var det klart at pioneer subben SLET ikke kunne følge med. Og kender flere der er virkeligt glade for deres sl. At sammen ligne med en blaupunkt sub er vist lige at strække den. De fleste bp subs er dælme ikke meget værd.

• #10   6. maj 2008 phillip: hvad får dig til at tro at det var subben der ikke kunne følge med?

• #11   6. maj 2008 At jeg prøvede først med en anden forstærker. Og der spillede den godt men ikke så højt. Så prøvede vi med den sinus live. Og der kunne vi ikke skrue ret højt op inden lydtrykket faktisk var ubehageligt højt. Og subben begyndte at forvrænge. Så vil du sikkert sige at det var forstærkeren der forvrængede. Men indtil jeg hører en sta 1500 med en sub der er så stor at det med sikkerhed ikke er den der forvrænger vil jeg sige at det var subben der ikke kunne følge med. Gain var kun på 25 procent. og ville mene at selv de dårligste forstærkere kan klare 50 procent gain normalvis. Og så har jeg jo hørt en sta 1500 trække andre enheder og det lød sku fint og højt.

• #12   6. maj 2008 pioneers større 12" kan jo klare flere tusinde rigtige rms watt.... så det der lyder i mine øjne som en underdimensioneret forstærker til en seriøs sub...

det er det jeg prøver at sige.. på papiret er sinus live vild, men ude i det virkelige liv brokker den sig vildt så snart man ber den om at yde bare en lille smule..!

• #13   6. maj 2008 Nu lavede den sub eller seriøs dB. da den fik lov. Men subben var også langt ude i ophænget, det lignede ikke at den kunne mere. sta 1500 er også opgivet til flere 1000 watt smiley Men watt betegenelser siger mig ikke en skid. Dem der er på forstærkere kan man som regel ikke stole en skid på. Bare ved at regne effekt over sikringerne kan man se det er løgn.
    Og watt på en højtaler er bare et forbrug ikke betegnelse for ydelse... Det ved du godt men håber der er nogen flere der læser det smiley

• #14   6. maj 2008 sl a 1500 selvfølgelig. Men der er selvfølgelig også en grund til at den er så billig

• #16   6. maj 2008 netop... men prøv at se hvad du kan måle af effekttab over sikringerne på en steg eller nogen af de andre jeg linkede til smiley der er næsten intet.. de ligger aller omkring 95% effektivitet

syntes at lige meget hvor vild en bass man sætter foran den sinus live skratter den som bare fanden... er overbevidst om at det er den lave effektivitet + den underdimensionerede strømforsyning den har og så dæmpningsfaktoren der gør det smiley

• #17   6. maj 2008 Ville bare sige at der er flere der syntes den spiller kraftigt http://www.bilgalleri.dk/html/for_messageDetail.asp?MSG_ID=326521

• #18   6. maj 2008 Jeg ville købe denne her
    http://www.komplett.dk/k/ki.aspx?sku=331578
    eller denne
    http://www.komplett.dk/k/ki.aspx?sku=331577

De er samme som sinus live bare billigere og fedt design på den lille.

• #19   6. maj 2008 ja der er mange der er fans af den smiley

men hvis du nu kigger på et ordentligt bilstereo forum hvor folk faktisk gider sætte sig lidt ind i tingene så får du et andet svar...

kig fx på bilstereoforum.dk

• #20   6. maj 2008 Tja jeg har kun haft gode erfaringer med den. men måler da lige en når kommer i nærheden af den.
    Men kan se der er flere derer godt tilfredse med dem.

• #21   6. maj 2008 hvis det er folk der sammenligner med rainbow eller lign kan jeg godt forstå det. Men vi snakker en forstærker der i soundmagnus koster uner 1000 kr

• #22   6. maj 2008 det er rigtigt... til de 1000 kroner får du nok ikke noget der kan mere end den.. smiley

men der var heller ikke noget budget på denne tråd smiley

• #23   6. maj 2008 Hehe nej min pointe var bare at hvis man skal sammenligne skal det ikke være med en til 50k Har du hørt den der er et nummer større til 2700kr?
    ps hvor for man billigst boston 6x9

• #24   6. maj 2008 Ricko [LydGeek] N - Nu kan jeg se at du er meget kritisk over for SLA-1500...
    Men kunne det tænkes at det er dig, som ikke kan finde ud af, at indstille den ordentligt ?
    Hvor stor effekttabet er skal jeg ikke kunne sige, men jeg synes dælme at den kan trykke mine 2 x 10" godt ud..
    Jeg har ihvertfald rigeligt med bass i min bil..

Du snakker hele tiden om din Steg forstrærker... Men altså, kan man sammenligne en forstærker til 1700kr med en til 6000 ?

Det er meget muligt at Steg er bedre end SLA-1500, men altså den koster også 3,5gange så meget som Sinus..

• #25   6. maj 2008 Nu koster en steg k202 som er den jeg selv har ikke 6000, men 3999 og den pris jeg har fået den til er lavere end hvad man ellers finder de sinus live forstærkere til...

men det kan sagtens tænkes at jeg ikke har fået den indstillet perfekt.. gad ikke bruge mere end 1 weekend på den for var simpelthen så utroligt skuffet...

"rigeligt med bass" det kan jo også defineres... hvis du prøver at a/b teste den med en anden amp som faktisk yder de 1500 wrms som de lover så kan du jo selv høre forskellen

rakker ikke ned på sinus live, det er højst sandsynligt den kraftigste monoblock i det prisleje.. men den er i mine øjne ikke pengene værd... (ved godt det modsiger sig selv, men mener at hvis man ikke har mere at bruge på bilstereo burde man have valgt billigere enheder)

• #26   6. maj 2008 Altså min holdning er at hvis man har brug for 1500 watt har man for dårlige enheder. Hvis man opretholder en sens på over 100dB er der slet ikke brug for så mange watt men det er en anden snak. Jeg syntes personligt den spiller godt og rigtig kraftfuld. Dog ville jeg vælge. http://www.komplett.dk/k/ki.aspx?sku=331578

Det jeg mente var om du sammenlignede med for dyre forstærkere ikke nødvendigvis en bestemt pris. Men har du prøvet
    http://www.komplett.dk/k/ki.aspx?sku=331577

Den ville nok være mere realistisk at sammenligne med også når man kigger pris.

vil lige pointere at man kan få 4 SoundMagus Class X-1502 for den pris din koster. Så lidt forskel SKAL der jo være. smiley

• #27   6. maj 2008 Har ikke prøvet den 3000 wrms model smiley men syntes og bare de laver for meget støj til at det er et mærke jeg har lyst til at beskæftige mig yderligere med smiley - men det er vel en smagssag som så meget andet? smiley jeg har i hvert fald nævnt de "imod" argumenter jeg har erfarret nu! hehe

Kommentér på:
bas forstærker

Annonce