{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
582 visninger | Oprettet:

kasper h
kasper h
Følger: 1 Emner: 23 Svar: 44

hvilken af disse subwoofere? {{forumTopicSubject}}

hey champs.. jeg leder efter en super subwoofer.

de subs jeg har kigget på er følgende.

JBL P1220BR
http://www.hifispeed.dk/shop/jbl-p1220br-5792p.html

JBL W12GTI
http://www.hifispeed.dk/shop/jbl-w12gti-mii-4700p.html

MDS TEAM R12
http://carsound.dk/produkt.asp?id=5809&pk=27

Rainbow Vanadium 12
http://carsound.dk/produkt.asp?id=4134&pk=27

forstærker tror jeg bliver en jbl gto14001.

men hvilken af overstående subwoofere vil i anbefale, hvis man skal tænke på kvalitet for pengene? klart at jbl gti bassen spiller bedre end jbl power bassen. men er den de 2000kr ekstra værd når alt kommer til alt? der er ikke tale om konkurrence anlæg, udelukkende til at spille rent og flot, men samtidig højt.

Handyhand

Få billig hjælp fra private

Beskriv din opgave og modtag gratis bud fra lokale med Handyhand.

Seneste udførte opgaver

• Nyt amatur 900 kr.
  • Hjælp til opsætning af en svævehylde og 3 små svævehylder, samt et klapbord i køkken 1.250 kr.
  • Reparation ag opvaskemaskine 1.500 kr.
  • Ophæng af køkkenskab fra Ikea, spejl og håndtag til skuffer 1.500 kr.
  • Opsætning af 3 lamper + rep. af tændknap på lampe 900 kr.

Opret en opgave

Kommentarer på:  hvilken af disse subwoofere?
  • #1   9. maj 2008 kender desværre ikke så maget til dem du viser. men har hørt alpine,s basser spiller fantastisk godt og ren lyd. har selv bestilt 2 alpine 12t type r bas i kabinet. ca 4400 for det hele. og hvis du er intra i den helt store type x 12 t bas. koster vist 4300 pr styk. kan kun anbefale alpine. klart mit mærke.

• #2   9. maj 2008 af dem ville jeg vælge MDS måtte jeg selv bestemme mærke klart DLS.

• #3   9. maj 2008 Nu er der ikke frekvenskurver for nogen af dem, men synes det ser ud til at den MDS giver meget for pengene. Spørgsmålet er så om den er noget for dig da den ligner noget til dB drag med det ophæng den holder sig. Man kunne godt tro at følsomheden lider under det bildæk den er hængt op i, men kan ikke lige finde specifikationerne på carsounds side.

Jeg ville nok tage den rainbow hvis jeg skulle vælge, men har intet at bygge det på udover teksten.

Alternativt peerless?

• kasper h
    kasper h Tilmeldt:
    apr 2007

Følger: 1 Emner: 23 Svar: 44
    #4   9. maj 2008 jamen kom endelige med nogle steffen. vi skal bare ramme et prisleje der hedder 3-6000 kroner. dvs. minimum 3000kr, og max 6000 for subben. så har i andre ideer så kom endelig, men bid lige mærke i at det IKKE er til Db Drag smiley

ser frem til idt andre forslag og erfaringer smiley

• #5   9. maj 2008 JBL W12GTI
    http://www.hifispeed.dk/shop/jbl-w12gti-mii-4700p.html
    Er den der brager mest igennem... Den kan høres og mærkes, skal jeg hilse og sige...

Rainbow Vanadium 12
    http://carsound.dk/produkt.asp?id=4134&pk=27
    Det er den mest afbalanceret sub af dem du linker til. Den er ikke ligeså kraftig som JBL W12GTI , men tilgængel spiller den RENT... Du kan rigtigt høre at det er kvalitetslyd der kommer fra den bass..

Hvis du vil have bass med knald i så skal du vælge JBL W12GTI ..
    Hvis du vil have bass der spiller RENT så er det Rainbow Vanadium 12

• #6   9. maj 2008 Altså peerless laver nogen rigtig gode subber som også bruges i hifi sammenhæng.

Derudover så har jeg ikke hørt så mange subber, men DLS' generelle lyd kan jeg godt lide og den er mere hifi præget end dB præget.

Det skal dog siges at når det kommer til subber så er det ikke helt så vigtigt med farvningen af lyden, da du ikke kan bestemme den på samme måde som mellemtone/diskant.

Så du kan f.eks. godt køre med et andet mærke sub end dine højtalere i front, men 2 forskellige slags front lyder træls smiley

Der er sikkert nogen sub-o-maner som har hørt en masse forskelligt og kan guide dig bedre.

• #7   9. maj 2008 Hmm... Måske en LAT ?? De kan efter sigende lidt af det hele smiley

• #8   9. maj 2008 Jeg har også hørt både lat 500 og 700 der må være noget galt med opsætningen hvis de ikke er overbevisene..

• #9   10. maj 2008 De spiller heller ikke rigtig godt kassen er ikke optimal og de får vist ikke nok power, de er vist heller ikke tilfredse selv, kim fortalte at det bare var test kasser der stod og der ville kommer nye. Du burde prøve at lytte til zisser og martin a`s biler ,der er lat i dem begge og de dur fint

• #10   10. maj 2008 tag dog til et bm der er alle velkommen

• #11   10. maj 2008 Det er altså også kun hobby for mig. Det er faktisk hyggeligt lige at få lyttet et par biler og en lille sludder.

• #12   10. maj 2008 De ground zero er for ufølsomme efter min mening. Mener at have læst et sted at hver gang du går 3 dB op i følsomhed kan du gå en 10 faktor ned i effekt og få samme lydstyrke.

• #14   10. maj 2008 JBL GTi enheden uden tvivl efter min mening, har selv 2 stk af dem, og i det rigtige kabinet spiller de ganske enkelt så englene synger! KANON god SQ sub, samt har også rimelig godt SPL i sig. den er yderst detaljeret, og efter min mening spiller den bedre end de andre du har linket til.

men husk nu på at lyd er en smagssag, det kan være at netop W12GTi MK II spiller af lort til i dine ører.

• #17   11. maj 2008 @ Jesper
    Ja facts er ikke alt, men de er en god guideline. Lytning er og bliver altid subjektivt og så er der jo faktisk ingen grund til at spørge hvis den eneste rigtige løsning er at lytte selv.

Derudover så betyder følsomheden nu ikke lige så meget for lyden (ud over at bassen bliver hurtigere og mere kontant af høj følsomhed).
    Det vigtigste for mig ved følsomhed er at den spiller højere ved samme watt og er lettere at trække for forstærkeren (impedans spiller selvfølgelig også ind) og det kan vel aldrig være andet end et plus?

• #18   11. maj 2008 Jeg har næsten lige skiftet min Lat500 ud med en 700, og jeg vil gerne stå inde for at den er alle pengene værd. og mere til smiley

Kommentér på:
hvilken af disse subwoofere?

Annonce