Techcenter? Rent tyveri.. {{forumTopicSubject}}
Jeg skriver faktisk dette indlæg fordi jeg er rasende over hvor dyre danske ting er i forhold til udenlandske.
Jeg kom i denne beklagelige situation, at DVD Drevet gik i stykker på min Pioneer HD3BT...
Da jeg indsendte den til fejlfinding hos techcenter for 300kr, fik jeg at vide at hele DVD drevet var i stykker og skulle udskiftes.
Og min skærm var ridset oven i købet, så den ville jeg også gerne have skiftet.
Jeg fik oplyst en pris på 5484 kr for et nyt DVD drev og en ny skærm.
Jeg er nu så heldig at jeg er polak, så jeg ringede til Pioneer i Polen.
Har lige fået min radio tilbage, og de har også skiftet rammen uden om skærmen, så min HD3'er ser sprit ny ud, og selvfølgelig repareret den.
Og prisen for hele denne service var 1208 kr.
Forskellen er at teknikerne i polen skiftede 2 "chip" som var brændt af, og i danmark ville de skifte hele drevet..
Kan det virkelig være rigtigt?
Har lige fået installeret min HD3'er i bilen igen, og den virker upåklageligt.
Så en opfordring til alle jer andre, hvis i har bøvl med jeres anlæg, undersøg priserne i udlandet
jul 2006
Følger: 37 Følgere: 36 Biler: 2 Emner: 92 Svar: 1.885
Det burde ik være sådan nej
nov 2005
Følger: 25 Følgere: 25 Biler: 4 Emner: 33 Svar: 991
jul 2005
Følger: 52 Følgere: 45 Biler: 1 Emner: 3 Svar: 600
Hvis du har dette "tilbud" (hvis man kan kalde det, det ;)) fra Techcenter på skrift, så syntes jeg du skulle sende det ind til Pioneer Danmark og spørge om de selv syntes det er fair behandling?
jul 2005
Følger: 52 Følgere: 45 Biler: 1 Emner: 3 Svar: 600
feb 2006
Følger: 70 Følgere: 70 Biler: 1 Emner: 163 Svar: 5.913
jul 2007
Følger: 15 Følgere: 14 Biler: 1 Emner: 38 Svar: 45
Jeg har selv skilt lortet ad og kigget, det er 4 skruer og 2 stik, så er drevet skiftet..
Synes bare det er tyveri at techcenter ikke hellere vil reparere det originale, i stedet for.
Men det er selvfølgelig den nemme løsning, de giver jo ikke en valget, og det er nemmest for dem..
jul 2007
Følger: 15 Følgere: 14 Biler: 1 Emner: 38 Svar: 45
aug 2005
Følger: 70 Følgere: 70 Biler: 4 Emner: 20 Svar: 467
Længe leve polen..!
mar 2007
Følger: 15 Følgere: 14 Biler: 1 Emner: 79 Svar: 4.141
det er samme eksempel med det JJ siger. I danmark skal vores sælgere have timeløn for at yde en service, derfor skal carsound tjene på deres vare. Den butik i England kan være en webshop der ikke yder service og derfor kan tillade sig at tjene langt mindre for at få samme overskud.
sep 2005
Følger: 53 Følgere: 58 Biler: 23 Emner: 645 Svar: 8.840
nu ved jeg ikke præcist hvordan det er med bilstereo, men med IT ligger fortjenesten per solgt vare på ca 1% når det er via webshops... ellers er priserne simpelthen ikke konkurrence dygtige...
mar 2007
Følger: 15 Følgere: 14 Biler: 1 Emner: 79 Svar: 4.141
maj 2007
Følger: 22 Følgere: 21 Emner: 1 Svar: 16
Jeg vil også klart sige at der er flere faktorer der spiller som det også nævnes flere gange.
ang. prris forskel på det rainbow sæt løn osv.
der er en ting der er meget vigtig at huske.
Hvis en af jer starter en webbutik i jeres egen bolig, så slipper i ffor alt hvad der reelt set er udgifter da i i forvejen betaler husleje osv.
Tager i derimod og åbner en butik, så skal man udover lønninger, betale husleje, strøm, lagerrenter til banken osv.
Jeg tvivler megeet kraftigt på at carsound har omkring 40.000 i avance på det sæt, eller kan sige, det har de IKKE.
indkøbsprriser er ikke det samme i alle lande.
mange vil gerne gå på nettet og købe et samsung tv til 3000 under den danske pris, og kan ikke forstå at der er stor stor forskel.
Det er bl.a. et spørgsmål om tingene er købt ind i USD, EUR eller NOK. osv. det har meget stor betydning.
Men for at vende tilbage til tråden.
helt klart, gå til pioneer og hør hvad de har at sige, hvordan det kan have sin rigtighed at tech vil skifte det hele istedet for 2x ic kreds.
Techcenter? Rent tyveri..