{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
1.012 visninger | Oprettet:

Hjælp til soundstream class a 10.2 {{forumTopicSubject}}

Har hivet min subwoofer frem, da den skal monteres i Mareaen.
Der er 2x12" Boxter DB warrior,og
Færstærker soundstream class a 10.2.

Jeg syntes sidst jeg havde monteret det, var der ikke VILDT meget sub lyd, var som om at der blev spillet alm musik gennem subs, er det mig som bare ikke har kunne finde ud af at justere det ordentligt, for har da haft dårligere forstærkere end den, som har pumpet bilen godt nok ( ellers er jeg ved gammel og døv smiley

Ved man kan stille en alm forstærker kun til at spille bas, men syntes jeg havde problemer sidst som sagt.

Hvor tykke skal kablerne være for at de er okay??

8 mm2 er vel gode nok eller?? hvis det er highend.

http://members.tripod.com/jkaudio/id134.htm

Anlægget som skal monteres er et Sony CDX 310 som har sub udgang.

Thomas

Handyhand

Få billig hjælp fra private

Beskriv din opgave og modtag gratis bud fra lokale med Handyhand.

Seneste udførte opgaver

• Nedtagning af to lamper 700 kr.
  • opvaskemaskine montering 700 kr.
  • Nyt amatur 900 kr.
  • Hjælp til opsætning af en svævehylde og 3 små svævehylder, samt et klapbord i køkken 1.250 kr.
  • Reparation ag opvaskemaskine 1.500 kr.

Opret en opgave

Kommentarer på:  Hjælp til soundstream class a 10.2
  • #1   18. jun 2008 hvilke kabler snakker du om her......

Hvis du snakker strøm så er 8mm2 langt fra godt nok.... Ikke til de specs den forstærker den rykker.... Du skal have minimum 20mm2 til selve forstærkeren, gerne mere hvis den kan tage det.

Men er det fra forstærkeren og ud til basserne så er 8mm2, en god størrelse.....

• #2   18. jun 2008 Synes virkelig det er synd at bruge den forstærker til at trække subs.

Men for at komme til spørgsmålet, så hvis 8mm2 er strømkabel er det alt for lidt.

Hvordan har du haft koblet dem til? mono (parallel, serie) eller stereo?
    Derudover er boxter jo ikke ligefremme lette at trække, og du giver dem (lige meget hvordan de er koblet til) mindre end de halve af hvad de er opgivet til, så er begrænset hvor meget bas du kan forvente.
    Til sidst skal du vide den forstærker ikke har noget low pass filter du derfor finde en anden måde at skære de frekvenser af som bassen ikke skal spille. F.eks. det over 60 hz.

• #3   18. jun 2008 Gode svar, jeg har nu købt en sony CDX 310 anlæg, som har sub udgan, og de spiller godt igen syntes jeg, købte 21 mm2 kabler, tror det er det der har givet lidt

T

• #4   30. nov 2012 Hej har du stadig den soundstream clas's a 10.2?

Kommentér på:
Hjælp til soundstream class a 10.2

Annonce