{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
669 visninger | Oprettet:

HU med skærm eller CarPC ??? {{forumTopicSubject}}

Hejsa folkens....

Jeg er ved at planlægge en masse nyt der skal ske med bilen her til vinter og er nu kommet til mit anlæg...

Da bilen bruges som hverdagsbil med ungen bagi vil jeg gerne have dvd afspiller i bilen med en skærm foran og skærme i nakkestøtterne...

Har kigget på mange HU´er med skærm og dvd hvor der kan tilsluttes flere skærme...
Men er også faldet over en CarPC...

Så hvad syntes i man skulle vælge ???

Skal primært bruges til musik... Og så film... Og der skal installeres et bakkamera...

Så disse tre ting skal kunne klares...

Jeg har lidt for og imod....

En HU er primært nem at stjæle..
En CarPC er fastmonteret og derfor ikke så nem...

Og så har jeg en ide om at der kan tilsluttes noget gejl til pc´en så man kan komme på nettet osv også via trådløs net....

Men hvis i stod i mine sko hvad ville i så vælge ????

I må også meget gerne komme med for og imod... smiley

Ole O.


Spar penge på din forsikring

Kommentarer på:  HU med skærm eller CarPC ???
  • #1   4. jul 2008 jeg ville helt klart vælge car pc har selv haft en hu i med en lille skærm der kunne vippes det var noget værre lort ved at alpine har lavet en med ting du efterlyser


  • #2   4. jul 2008 Ok... Ja kunne godt forestille mig at en HU ikke var helt så "stabil" som en pc..... Har du evt. et link ???

  • #3   4. jul 2008 grunde til at vælge en HU:
    starter hurtigt op
    stabil (går ikke i bluescreen eller lignende)
    let at installere

    grunde til at vælge en carpc:
    du har plads til mere musik
    du har mange (uendelige) udvidelses muligheder
    bakkamera, gps osv kan bygges ind
    trådløst internet
    ser pænere ud hvis det bliver lavet ordentligt, men mere arbejde i det


  • #4   4. jul 2008 Bjarne M: Ok... Så hvis du skulle vælge hvad ville det så blive ???

  • #5   4. jul 2008 hvis man har mod på at gå igang med en carpc, ville jeg gøre det...

    det værste er nok at en carpc tager længere tid om at starte op, så ved korte ture vil det være irriterende...
    men man kan evt beholde sin headunit og så tilslutte carpc'en til headunit'ens AUX indgang...
    så kan man bruge headunit til musik på korte ture og til radio, og så brgue carpc til langture...


  • #6   4. jul 2008 Jeg har carpc i min bil , og det er super fedt.. men kan alt med den.. og man slipper for at fumle med cder hele tiden.. og samtidig er det jo lidt blær

  • #7   5. jul 2008 Bluescreens er jo kun noget man oplever hvis man fucker tingene up.. Ja det er da rigtigt at det tager lidt længere tid at starte en car pc op, men konfigureret korrekt kan du jo sætte den til at gå i dvale istedet for at lukke ned når motoren slukkes, og derved slipper du for windows loadtider, eller hvilket os du nu måtte benytte..

    En car-pc er desuden lige så let at stjæle som en hu.. Intet er fastmonteret nok til at en tyv ik kan hapse det smiley

    Eneste umiddelbare ulempe jeg kan finde ved car-pc er nok på den rent lydmæssige front.. Men omvendt har jeg heller ikke testet lydkort på det sidste, så aner ikke hvad der er kommet af spændende ting og sager på den front..

    En anden evt ulempe kan være besværlighed ved "hurtigt" lige at skrue ned eller slå over på radio etc på en touchscreen... Det er altså bare noget nemmere lige at ramme en drejefætter på en hu smiley

    Generelt er fordele / ulemper ved dette nok nogen du skal gøre op med dig selv. Hvis du har evnerne og kan lave tingene selv, vil jeg sige car-pc uden tvivl.. Hvis du aldrig har så meget som åbnet et kabinet før ville jeg nok finde en løsning med hu smiley

    Held og lykke uanset hvilken løsning du vælger smiley


  • #8   5. jul 2008 Jeg har både HU og carpc.. det er mest brugervenligt synes jeg.. og på lydfronten kan man få nogle virkeligt gode eksterne lydkort..

  • #9   5. jul 2008 nAlen *
    bluescreens er for det meste driver fejl, så det behøver ikke være ens egen fejl.. kan være driver producentens fejl osv...
    men hvis man kun vil bruge sin carpc til musik og film er den nok rimelig stabil...

    ang opstart, er det rigtig at man kan vælge at sætte den i dvale, og hvis man har et bundkort som kan bruge S3 standby, bruger den kun en smule strøm til rammene...

    ang lyd og carpc, så kan man sagtens få nogle gode lydkort, men de koster så også en del alt efter hvilken kvalitet man forventer...

    som du siger er det lettere at skrue ned på en drejeknap end på en touchscreen, men af samme grund er der faktisk lavet nogle drejeknapper som man kan slutte til usb porten...


    Fabian P
    man kan også sagtens få nogle gode interne lydkort :o)


  • #10   5. jul 2008 Jaja.. det ved jeg.. men der er sjældent plads til dem i en carpc..

Kommentér på:
HU med skærm eller CarPC ???

Annonce