{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
Handyhand

Få billig hjælp fra private

Beskriv din opgave og modtag gratis bud fra lokale med Handyhand.

Seneste udførte opgaver

• Skifte toilet 1.200 kr.
  • Jord græs oprydning 2.500 kr.
  • skifte vandhane i bryggers 500 kr.
  • Sort and organize it equipment and cables 1.000 kr.
  • Udbedring af tilkalder stophane og montering af vaskemaskine 750 kr.

Opret en opgave

Kommentarer på:  opbygning af baskasse. spørgsmål.
  • #1   5. jul 2008 lav den lukker så får du den ondeste bas helt stram og lækker

• #2   5. jul 2008 MMM... stram og lækker...

• #3   5. jul 2008 Kasper H - hmm okay, ved du hvad de andre muligheder gør ?

ThoMa$ N!nJ@ - Need COS YB ! - hehe

• #4   5. jul 2008 ja hvis du laver den Portet skal den være støre og du får ikk den samme bund

og refleks har jeg aldrig selv bygget men har fået af vide det er svært og bygge dem

men et godt råd så skal den være lukket hva for en bas skal i

• #5   5. jul 2008 om den skal værer åben eller lukket går jeg ud fra at i snakker om en "luftport" og kommer det ikke an på hvilken bas man vælger og hvor stor man bygger kassen...

Ja fatter aht af anlægs helvede... men spørger bare smiley

• #6   5. jul 2008 jo kommer også an på hvilken bas du vælger fx storker skal være åben en alpine r må gerne være lukket og det betyder der kan ikk kommer luft ind eller ud

• #7   5. jul 2008 Kasper H - har forsøgt mig med mig en VIBE 10" blackair .

• #8   5. jul 2008 søg på emnet i forum, det har været oppe ofte og jeg har flere gange uddybet forskellene, men kort sagt har du ikke meget erfaring i at bygge kabinetter så vælg et lukket. Besreflex er meget nemme at lave fejlberegninger på og der skal næsten intet til før du ændrer din tuningsfrekvens væsentligt, ligeledes vil en ikke korrekt port ofte generere portstøj

• #9   5. jul 2008 En lukket kasse kræver at man kan fodre enheden med nok watt, da den skal arbejde lidt hårdere. Det kræver også at litermålet er 100% præcist, da kassens indeholdende luft skal bringes i selvsving.

En portet kasse er lidt mere tilgivende idet man kan nøjes med en forstærker som er "for lille" og stadig få et godt resultat og lydtryk ud af det.

Åben eller lukket kasse gør ikke den store forskel i frekvensområdet - det kommer MEGET mere an på selve enheden og dens karakteristik.
    Om du skal bygge en lukket eller åben kasse, kommer an på hvad fabrikanten af enheden mener om det - og de folk du spørger.

Det er nemlig mindst lige så meget et spørgsmål om religion som "fakta".

I begge tilfælde kræver det at du tager opgaven seriøst og bruger de rigtige materialer og får samlingerne tætte osv osv. Man kan ikke bare flikke et eller andet sammen og tro det virker...

• #10   5. jul 2008 Sajmon - materialer blir en gang MDF plade, et par tuber trælim og nogle skruer. også de ting der kræves for om hvilke kabinet jeg vil lave.
    også forstærkeren yder 1x500rms. og subben kræver kun 450rms. så vil da ku bruge lukket kabinet.

• #11   5. jul 2008 Ville nok vælge et lukket kabinet, da præcissionen i bassen mange gange bliver bedre, da den lettere kan kontrolerer sig selv... Men et åbent kan man få fejlsvingninger, dog ikke i alle tilfælde.... Hvis du vælger at bygge åben kasse, vil jeg vælge et rør af airport typen, det er afrundet i begge ender, og giver klart den bedste lyd mhs. til rør... Problemet med de almindelige rør, er at der let opstår portstøj, gundet kanten på røret som lydbølgerne rammer.... Typen jeg mener har de f.eks. hos biltema hos dem hedder det Konisk basrefleksrør... Husk også at vælge den rette størelse i diameter, og dybde.... Held og lykke med projektet håber dette var en hjælp....

• #12   5. jul 2008 Sajmon og Manny har vist ramt hovedet på sømmet meget godt i denne tråd.. Der er guldkorn i begge de indlæg smiley

I din forstærker situation (og dine erfaringer taget i betragtning) ville jeg bygge et lukket kabinet.. Sørg for at få litermålene indenfor "rammerne" udstukket af producenten, og sørg som sagt for at alle samlinger er tætte..

Selve dæmpningen af kassen kan du lege dig lidt frem med. Nogen kan li en meget dæmpet kasse, andre en knap så dæmpet... Endnu et religions spørgsmål smiley

Held og lykke med projektet.

• #13   5. jul 2008 nAlen * - dæmpet, og knap så dæmpet? hvad menes der ? smiley heh

• #14   5. jul 2008 Du kan f.eks. æggebakke look eller vat materiale...Sælges også hos biltema billigt...

Kommentér på:
opbygning af baskasse. spørgsmål.

Annonce