{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
Handyhand

Få billig hjælp fra private

Beskriv din opgave og modtag gratis bud fra lokale med Handyhand.

Seneste udførte opgaver

• Skifte toilet 1.200 kr.
  • Jord græs oprydning 2.500 kr.
  • skifte vandhane i bryggers 500 kr.
  • Sort and organize it equipment and cables 1.000 kr.
  • Udbedring af tilkalder stophane og montering af vaskemaskine 750 kr.

Opret en opgave

Kommentarer på:  spille højtaler til ??????
  • #1   8. jul 2008 Ja hvis de skal spille optimalt skal du spille 200 timer ved ½ volumen . Men hvem gør rent faktisk det? du skal bare ikke fyre helt op som det første

• #2   8. jul 2008 hehe okajjj så det derfor de er gået i stykker nu...??? hihihihihi pisssssssssssssssssssssss

• #3   8. jul 2008 For at membranen og gummiet og alt andet materiale i højtaleren bliver blødgjordt, Jeg spillede mine højtalere med lav volumen den første uge jeg havde dem, man kan også høre forskel på den første time man spiller musik, og så 1 år efter..

• #4   8. jul 2008 Den gummi kant der holder membranen sammen med chassiet (staveplade) bliver blødere med tiden, og vil (derfor) kunne holde til mere? samt at magneterne vel også lige skal vende sig til situationen? smiley

• #5   8. jul 2008 ttaaaarrrkkkk:P:P:P

• #6   8. jul 2008 Arrrrrrrrrrrrrrrrrrrh 200 timer ved halv volume er sgu ikke rigtigt...

Desuden er det for at undgå ridser og overgnavede tråde i svingspolen og ikke pga gummimembranerne.

De skal spilles til i ca 14-24 timer i ren musik. Det vil sige intet voldsom techno eller andet der har hurtig rytme eller dybe bas

• #7   8. jul 2008 Jesper, sludder... Sorry to say so... Men 200 timer så er det fandme nogle skod højttalere man har købt. Desuden kan man tydeligt høre på højttalerne efter ca 8-10 timer at de begynder at spille renere.

Hvis du sælger højttalere og du siger "Du må ikke skrue op for dem før de har spillet 200 timer" så sælger du næppe nogen højttalere.

jesper brug dine penge på noget kvalitet så vil du opleve at du sparer en masse tid på "indspilning"

• #8   8. jul 2008 jesper, LOL!!! for satan da... hvad ved du overhovedet om hvor min viden er fra? Du skriver "Skrevet: 08-07-2008 20:18:04

200 timer er slet ikke helt forkert.. 14-24 timer er slet slet ikke nok..." Vi snakker indspilning/tilspilning. Ikke hvornår en højttaler begynder at spille rent for der er næsten ingen der er ens. Nu kan jeg ikke se du har Stratus F1 noget sted, men i så fald må du have købt den brugt for de laves kun som F1 til specielle formål. Jeg har kørt med Hifonics Olympus serie, MBquart, Focal, Alphasonic og Soundstream. INGEN af dem har skulle bruge over 24 timer på at spille tæt på optimalt. Indsillingsmulighederne efter 24 timer er bestemt lige så gode som efter 100 timer. Og normalvis stiller man lidt ind hele tiden for at nå det helt optimale på sine enheder. Det bør du vide nu du har så stor ekspertise indenfor området...Hvis viden der er for ringe er vidst din... med alt dit blaupunkt lort!

• #9   8. jul 2008 mine kombosæt får sku bare hug! xD og det har de fået fra første minut hehe... ved godt de skal spilles til... men der er kun 2x 305wrms spændt for dem pt og da de kan holde til op omkring 2x700 wrms går det sku nok smiley men mine har en "tilspilningstid" eller hvad du vælger at kalde det, på 100 spilletimer!

• #10   8. jul 2008 Jesper er jeg et fjols... det er dig der ikke kan snakke pænt til folk. Det er din viden der er skærpet. Jeg har slet ikke snakket om hvilken opsætning jeg har kørt, men derimod nævnt et lille udpluk af de gængse mærke som folk plejer at kunne forholde sig til. At du vælger at tolke det på din snæversynede måde er sgu lidt ynkeligt. Og ja efter 24 timer har du stortset spillet magneten til. Er du overhovedet klar over hvad det er der sker inden i en højttaler eller lukker du bare gylle ud for at lyde smart? Du sværger vel til RF eller noget i den dur... tsk tsk!

• #11   8. jul 2008 jeg ka så sige at alpine f1 status højttalere ka købes af alle, og de laves ikk kun til "specielle formål" som Custom Car Crew [MT] skriver, og det er rigtig nok, de ska ha 200 timers til spilning, og formålet er nemlig at blødgører ophænget og spideren, ka så tilføje at en LAT700 også ska ha ca 200 timer, og man ka sagtens hører forskel hele tiden, der sker bare mest lige i starten.

• Carsten S
    Carsten S Tilmeldt:
    jun 2004

Følger: 2 Følgere: 1 Svar: 152
    #12   8. jul 2008 Custom Car Crew [MT]

Har du nogensinde taget en enhed som har spillet 200 timer og en der er helt ny? For der er forskel meget stor forskel... Der sker helt klart mest de første 100 timer der ud over er det småting som sker men der sker noget når de får noget strøm igennem sig... F.eks diskanter de åbner sig meget jo længere tid som de spiller...

Og nej det er ikke fordi jeg kører med noget billigt lort. Du skriver selv i din profil at dine standard højtalere spiller overraskende godt (Det sætter jo lige standarden for hvad din reference er)!!!

Personligt har jeg enheder stående til tilspilning herhjemme i minimum 100 timer får de overhovedet nærmer sig bilen.

• #13   8. jul 2008 carsten s: hvad bruger du egentligt til at spille dem til med? og har du dem bare til stueanlægget?

• Carsten S
    Carsten S Tilmeldt:
    jun 2004

#14   8. jul 2008 Ricko:

Har en cd med sinustoner som jeg kommer på cd afspileren herhjemme som kommer på repeat ved en bestemt frekvens. Subs sætter jeg som regel en frekvens på mellem 20-40 Hz, mellemtoner sætter jeg til at køre et tonesweep og på diskanten sætter jeg et highpass filter og sætter dem til radioen...

• #15   8. jul 2008 Jeg har aldrig deltaget i EMMA, det har jeg ikke behov for. Jeg tror sådanset vi taler forbi hinanden. Og jo du skrev jeg ikke anede en skid. Den erfaring jeg har på dette felt er næsten lige så lang som hele din levealder... Men skide nu være med det, da det sådanset er irrelervant for fakta.

Tilspilning og at enhederne spiller rent er jo egentlig ikke den samme. Det vil sige man sagtens kan indstille anlægget efter det første (hele) døgns spille tid. Jo bedre kvalitet jo længere tid er magneterne om at blive 100% ensrettet. Har du "urenheder" i din magnet vil du ikke opnå fullrange på enhederne. I gamle dage sagde man jo større magnet jo bedre lyd (som grundregl). Men i dag sætter Thansen kæmpe magneter på deres enheder men af så elendig kvalitet at de skifte retning i tide og utide. Det stresser svingspolen og ødelægger den.

Det sidste jeg hørte fra Stratus/Alpine var at man skulle købe det via importøren og dertil skulle man bruge en sponsoraftale. Det er godt nok mange år siden efterhånden men sådan var det i hvert fald dengang.

Jeg vil gerne give jer begge ret i at jo længere tid enhederne spiller jo bedre spiller de. Men hvor mange herinde har i sinde at bruge deres anlæg til SQ? Som jeg hører det vil 99,9% have noget anlæg der kan larme. Og det er det! Så er der vel ingen grund til de gør alt for at lave et SQ anlæg der kan være med til EMMA 09

• #16   8. jul 2008 Carsten S, ja det har jeg da. De første 24 timer er de kritiske. For tit og ofte udsætter folk deres enheder for stress efter 1 time. Kører du lowpass på dine mellemtoner?

Og lige til Jesper, Martin og Carsten, hvad er jeres baggrund?

• #17   8. jul 2008 Carsten S: har nemlig 2 kombonent sæt jeg skal have spillet til.. men kan man ikke spille dem til med delefilteret? det ville da være lettere i hvert fald smiley hvor højt spiller du? og hvordan kobler du dine højttalere til? mine kombosæt er på 2 ohm nemli smiley

• #18   8. jul 2008 6 års bilstereo erfaring, arbejder med anlæg/lyd til daglig, 2 plads til emma dm 07, 9 plads emma em 07 ellers ikk rigtig noget.

• Carsten S
    Carsten S Tilmeldt:
    jun 2004

#19   8. jul 2008 Bygget bilstereo i snart 15 år, deltaget i EMMA i mange år i både DK og udlandet. Bygget hjemmehøjtalere i mange år...

Og hvad med dig selv?

• Carsten S
    Carsten S Tilmeldt:
    jun 2004

#20   8. jul 2008 Ricko: Hmm... Normalt har jeg kun haft 4 Ohms eller højere enheder der skulle til spilles, ellers skal du bare have en tonegenerator.

• Carsten S
    Carsten S Tilmeldt:
    jun 2004

#22   8. jul 2008 Custom Car Crew [MT]

Om jeg kører lowpass på mine mellemtoner??? Forstår ikke lige dit spørgsmål, hvis jeg ikke kørte lowpass så ville mine enheder jo spille fuldtone og det ville skabe noget rod med fasen mellem diskanten og mellemtonen...

Du må forklarer dig lidt nærmere...

• #23   8. jul 2008 Også et flot projekt du har dig i den mazda smiley Hvilken klasse spillede du i?

• #25   8. jul 2008 jo tak, det er dog mere eller mindre skrottet til fordel for et andet projekt, det var kun expirienced unlimeted jeg var i.

• #26   8. jul 2008 Carsten S: jaah, det jo nok sådan noget jeg skal ud i... ellers kunne jeg måske seriel koble de 2 sæt på? så går de da i 4 ohm... men kunne man godt spille dem til på delefilteret?

mine kickbasser tager alt fra 20 hz og op af så de skal jo nok egentligt også spilles til ved lave frekvenser?

• #28   8. jul 2008 Kim L: ahhh du tænker hurtigt haha... ellers er det mig der tænker langsomt haha... dooh selvfølgeligt smiley

• #29   8. jul 2008 Kim L: det er skam ikke taget fra noget datablad hvis det var det du mente? smiley
    http://youtube.com/watch?v=GBeCl5ZyGUc
    - ved godt det "kun" er 33 hz, men de går faktisk lavere end det der...

• #30   8. jul 2008 Luk nu røven Jesper din kæmpe klovn! Du bliver ved med at svine til så hvis du ikke kan andet end at sige man ikke aner en skid så gå ud luft hunden eller sådan noget...

Kim L, læser du hvad jeg skriver? Det her omhandler ikke Stratus serien, det var noget Jesper begyndte at snakke om hvilket jeg tror er komplet ligegyldigt i denne tråd da det vidst er de færreste herinde der ofre så mange penge på et kompentsæt. Jeg har aldrig set nogen ide i at spille SPL så dem der har den interesse må om det og fred være med det. Men jeg tror ærlig talt du skal kigge lidt dybere i det jeg skriver frem for bare at lægge dig op af andres udtalelse eller give folk ret fordi du har fået besked på det smiley

Carsten, jeg har bygget stue/diskotekshøjttalere siden jeg var 10 hvilket er 20 år siden nu. Bilanlæg har jeg bygget de sidste 12 år. Og nej jeg følger ikke tidens mode og køber det nyeste hotteste eller bruger forfærdelig meget tid på dette mere. Men de regler der altid har været på dette punkt gælder lige så meget i dag som for 20 år siden.

Synes personligt denne tråd er røget ud på et dybt sidespor hvor det handler om at disse hinanden og nedgøre folk fordi man selv tror man er bedre... Meget undskyld men hold da fast en børnehave!

• #31   8. jul 2008 Carsten, grunden til jeg spørger om Lowpass på dine mellemtoner er at man normalvis faktisk sjældent kører mellemtone i en bil, men derimod en højfrekvens bas som kan tage mellemtoneområdet. Kan dertil sige at jeg altid har ladet de stuehøjttalere jeg har bygget spille radio i 2 dage før jeg overhovedet ville begynde at spille noget form af rigtig musik på dem.

Jesper, du har meget at lære... først at snakke pænt til folk... Og det næste er nok at du måske skulle prøve at spille mindre smart og mere fornuftig. P.S jeg gider sgu ikke skrive hvad jeg har i min bil. Jeg kommer til for mange træf og ser ingen grund til at lokke folk til og så en dag komme ud og finde min bil forsvundet... Ellers tak du!

• #33   8. jul 2008 Kim, sådan er vi så forskellige... Du kører sikkert også pænt i din bil de første 2500 km og ikke noget med at presse den eller noget...

jesper, Status... sorry det r sidder også langt fra t'et...

• #36   8. jul 2008 Pocket rocket 5 : nu ka enhederne jo godt spilles til mens de sidder i bilen og spiller, det jo ikk ligefrem fordi vi sidder foran en tonegenerator i 200 timer med et stopur og venter på at de er færdige, mine enheder ryger da altid i bilen og så ka de sku spille der.

Men nu ska jeg komme med et svar til Bjarke Z, ja de skal spilles til, men det sker automatisk når de spiller i bilen, sådan.

• Carsten S
    Carsten S Tilmeldt:
    jun 2004

#37   9. jul 2008 "
    Carsten, grunden til jeg spørger om Lowpass på dine mellemtoner er at man normalvis faktisk sjældent kører mellemtone i en bil, men derimod en højfrekvens bas som kan tage mellemtoneområdet."

???? Håber du selv forstår det du skriver der... Er det sjældent man kører med mellemtoner i biler??? Hvor fanden har du den lommefilosofi fra? Og jeg har godt nok aldrig hørt nogle kalde det en højfrekvens bas. Men som tidligere sagt når man har forstand som en 8 årig (og det har du jo bevist du har flere gange) så skal man ikke diskutere med voksne....

• #38   9. jul 2008 Kim L: har slet ikke læst de data så det skal jeg ikke kunne sige smiley har bare testet dem... hehe ved at kent ø bruger dem hele vejen fra 20 hz og op.. hans subs overlapper smiley

• #39   9. jul 2008 Kim, jeg kan ikke se det er noget andet... men det er åbenbart noget du ikke har forstand på... Jeg tror sgu dig og Carsten skal være mine nye guder... i er simpelthen alt for kloge til nogle ved noget som helst i ikke ved...

• #40   9. jul 2008 Jesper, du forstår ikke sammenhængen i det jeg skriver. Det var fordi jeg spurgte Kim om noget andet som han ikke mente var noget andet. Oven i det har jeg sagt jeg ikke gider gå og vise noget frem jeg har en gang oplevet folk har for lange fingre der mistede jeg anlæg for 44.000 kr.

• #41   9. jul 2008 Jesper... skal vi ikke bare måle tissemænd? Sgu da en sær måde at prøve at være smart på...

• #43   9. jul 2008 Jeg holder min kæft i den her tråd..

Og jeg har et svar til tråd egeren Ja alle grej spilles til. Det er ikke nødvendigt at spille dem uden for med en tone generatør men hvis man har mulighed enhederne elsker det og det bliver mere Mør

How forasten min erfaring Tja double DK mester Advanced 5 og en 8.plads EM sidste år (Ud af 32)

• #46   10. jul 2008 Jesper, jeg kan stadigvæk ikke se tråden omhandler Status F1? Men skid nu hul i det

• #47   10. jul 2008 Stop nu mens legen stadigvæk er god... Du får ikke mere ret af at blive ved med at lege grammofon der er gået i hak.

• #49   11. jul 2008 læste lidt og faldte over en tåbe der påstår at højtalere ikke skal spilles til? smiley ...

så vil jeg li tilføje du er HELT forkert på den !!! og en enhed er først spillet ordentligt til EFTER 100timers spilletid eller mere! ...

mine komposæt skal jeg til at spille til og det gør jeg med 100timers 10hz testtone, BÅDE på diskant og midbass!

du kan IKKE indstille 100% korrekt inden den tid er gået, men er man vand til rockford, xzound, billigere alpine og pioneer sæt, og alt det andet billge skrammel der findes, så behøver du ikk spille til, fordi det kan ikk spille lyd alligevel, kun larm ...

syns det er ufatteligt folk ikk indser at de er forkert på den ... når alle mulige siger personen i mod ...

har hørt fra fabrikanten, at min midbass skal spilles til i 140timer, for at spille rigtig dybt ... og med go kontrol osv. før kan man ikke regne det og kan sige så meget, at hvis du tror en dyr enhed skal spilles mindre til, så lyd en revelator ringradiator ... så fortryder du hurtigt du har brugt 2400 på EN diskant, men hvis du gider ta dig sammen og spille den til i 100 - 200timer, så får du fornemmelsen af der ikke findes noget bedre i verden ...

man skal ikke sige noget uden at have undersøgt sagen inden.

just my 10 cent.

• #50   12. jul 2008 I har jer da vidst et rigtigt hyggeforum og fikse jeres venner herinde og hjælpe til hva smiley dejligt med moralsk støtte...

Jeg kan stadigvæk ikke se noget sted hvor der skrives at DENNE tråd omhandler enheder til 3-50.000 kr. Det er stadigvæk noget Jesper bringer på banen. Så jeres "konstruktive" kritik af andres erfaring gør ikke denne erfaring forkert. Jeg har bare en anden oplevelse af tingene. Lev med det eller lad være.

• #51   12. jul 2008 P.S Qoute fra ham der har oprettet denne tråds profil "En kanals forstærkerstærker til suben smiley fra mds smiley også til de andre højtaler i bilen. sidder der en eller anden fucket forstærkerstærke, men der skal os mds til , Når jeg har de penge:) haha".

Kan vi snart få lukket røven eller hvad?

• #52   12. jul 2008 PRS:

hva er nu det for noget? vi snakker om at spille enheder til? ikke sandt?

hvorfor så nævne noget totalt urelevant? om du kan lave forstærkere? for mig at se er det nu begyndt at ligne mudderkast og en "krig" om hvem der kan mest :S ...

stick to the topic

• #53   12. jul 2008 Jesper, ja det kan vi godt blive enige om... Men det omhandler stadigvæk ikke tråden!

• #54   12. jul 2008 Kent, jeg tror mere Pocket Raket ville svare på det Lasse skrev. Var det ikke en ide at skrive til ham i stedet? eller er han for god en ven? tsk tsk! indspist samfund i har jer... Men hvad med selv at "Stick to topic" for du mangler vidst at læse det første indlæg stadigvæk!!!

• #55   12. jul 2008 det var da utroligt, det er sjov læsning, men ka i da for helved ikk lade det ligge nu, jeg tror at Bjarke Z har fået svar på sit spørgsmål for meget meget lang tid siden.

Kommentér på:
spille højtaler til ??????

Annonce