3.550 visninger
|
Oprettet:
højstrømsrelæ, klemme 31? 85 og 86? {{forumTopicSubject}}
hmm hmm sidder lige og makker lidt med at få batteri nr 2 i vognen...
søger nogen der ved noget om de højstrømsrelæ'er man bruger til at skilde batteri'erne med?
er kommet så langt at klemme 30 er batteriet i motorrummet, klemme 87 er forbrugsbatteri (det i bagagerummet) men hvad med klemme 31 (85) og endnu vigtigere, hvad med 86?
85 er stel ikke? altså klemme 31...
men hvad med 86? det plejer jo at være til en kontakt, hvad er det i det her tilfælde?
dec 2002
Følgere: 10 Emner: 18 Svar: 2.552
sep 2005
Følger: 53 Følgere: 58 Biler: 23 Emner: 645 Svar: 8.840
sep 2005
Følger: 53 Følgere: 58 Biler: 23 Emner: 645 Svar: 8.840
jan 2003
Følger: 32 Følgere: 35 Biler: 7 Emner: 42 Svar: 7.332
30 og 87 er der hvor strømmen løber igennem.. 30 er plus ind og 87 er plus ud..
Har du så et ben 87a så kommer der strøm ud når ikke relæet er klikket i.. altså den skifter mellem 87 og 87a
dec 2002
Følgere: 10 Emner: 18 Svar: 2.552
Du skal se på det som en adskillelse mellem dine 2 batterier når bilen er slukket. Vil du derfor kunne bruge det ekstra batteri til musik når bilen er slukket, skal du have forbundet det sådan at adskillerelæet kun trækker når bilen er startet.
Når bilen er slukket, er der ingen forbindelse mellem plus på de to batterier, og derfor tappes startbatteriet ikke.
Relæet skal altså trækkes af tændingsstrømmen og ikke REM fra radioen. Dette fordi du ønsker at kunne tænde radioen når motoren er slukket..
Det er lidt kringlet at forklare.
jul 2006
Følger: 122 Følgere: 118 Biler: 9 Emner: 127 Svar: 2.384
sep 2005
Følger: 53 Følgere: 58 Biler: 23 Emner: 645 Svar: 8.840
anyways, det er installeret og kører perfekt
højstrømsrelæ, klemme 31? 85 og 86?