5.544 visninger
|
Oprettet:
{{ group.groupName }}
Medlemmer: {{group.memberCount}}Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
Andre forumemner med "Hvordan virker en"
Hvordan virker en tændspole?
Hej. Jeg vil gerne afmontere en tændspole fra en bil, så jeg kan lave gnister. Kan man sætte 12 volt batteri til, og så tændrør i tændkablet, og så ellers bare lave alle de gnister man vil?
Hej. Jeg vil gerne afmontere en tændspole fra en bil, så jeg kan lave gnister. Kan man sætte 12 volt batteri til, og så tændrør i tændkablet, og så ellers bare lave alle de gnister man vil?
Skrevet af: Simon R - 15. dec 2011
hvordan virker en bremseforstærker?
hej bg jeg undre mig over hvordan en bremseforstærker virker i store træk. vi snakker bare om en alm bremseforstærker på fx en gammel punto eller lign. håber der er nogle der lige kan forklare mi...
hej bg jeg undre mig over hvordan en bremseforstærker virker i store træk. vi snakker bare om en alm bremseforstærker på fx en gammel punto eller lign. håber der er nogle der lige kan forklare mi...
Skrevet af: Morten H - 12. dec 2010
Få billig hjælp fra private
Beskriv din opgave og modtag gratis bud fra lokale med Handyhand.
Seneste udførte opgaver
- Nedtagning af 9x lamper 1.000 kr.
- Fjerning af kalk i bruser 800 kr.
- Opsætning af køkkenlåge som er faldet ned 1.000 kr.
- Reparation af vaskemaskine 900 kr.
- Eftersyn af knallert/scooter (Gilera Stalker 2006) 680 kr.
- Skifte toilet 1.200 kr.
apr 2004
Følger: 54 Følgere: 52 Biler: 9 Emner: 464 Svar: 3.030
dec 2006
Følger: 54 Følgere: 59 Biler: 4 Emner: 682 Svar: 3.430
Godtså, her kommer en teknisk snak som den forklaring på hvad en kondensator gør og hvorfor den anvendes.
En blyakkumulator som et batteri kan levere ganske stor strøm MEN hvis man vil aflade eller trække strøm fra et batteri kan dette kun gøres med en stabil strøm. Hvis man f.eks drejer nøglen til startermotoren trækkes også en stor strøm men den trækkes over længere tid så akkumulatoren har tid til at levere varen.
Når en forstærker leverer en stor effekt gør den det meget ujævnt. Dens udgangstrin leverer måske 2'800Watt men den gør det i frekvenser som får strømforsyningen til at arbejde hårdt på at levere skiftevis 0W og 2'800 watt mange gange i sekundet. Man kan forestille sig at man tænder og slukker for en meget stor lampe x gange i sekundet, det kan batteriet ikke nå at levere effekt til da det aflader langsomt. Dette er en blyakkumulator bestemt ikke bygget til. Den kan derfor ikke nå at levere effekten før forstærkeren er videre i teksten.
En kondensator derimod kan indeholde en noget mindre effekt men den kan levere hele sin ladning på 1/1000 sekund (ligesom de hårde drenge nede i byen tøhøhø). En kondensator er derfor med til at udglatte den strømtilførsel, en forstærker har behov for for at arbejde korrekt.
Så: en kondensator giver ikke MERE strøm men den hjælper til med at forstærker(erne) får den strøm, de har behov for til rette tid og ikke ½ sekund for sent.
Det var alt for nu, håber dette kan opklare nogen af I-wonder-why spørgsmålene omkring dette.
Citat: Anders X-forstærker/højtaler bygger og Elektronikteknolog
maj 2006
Følger: 10 Følgere: 8 Biler: 1 Emner: 2 Svar: 3
apr 2007
Følger: 13 Følgere: 13 Biler: 2 Emner: 76 Svar: 1.038
nice forklaring btw.
dec 2006
Følger: 54 Følgere: 59 Biler: 4 Emner: 682 Svar: 3.430
jan 2003
Følger: 32 Følgere: 35 Biler: 7 Emner: 42 Svar: 7.332
jun 2004
Følger: 54 Følgere: 53 Biler: 4 Emner: 204 Svar: 2.245
jun 2004
Følger: 54 Følgere: 53 Biler: 4 Emner: 204 Svar: 2.245
Som nicki så flot skriver så køber man den for at udglatte spidsbelastninger ikke for at få mere opladet energi som sådan
Hvordan virker en kondensator ?