{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
Handyhand

Få billig hjælp fra private

Beskriv din opgave og modtag gratis bud fra lokale med Handyhand.

Seneste udførte opgaver

• Afhentning af fliser 500 kr.
  • Opsætning fjernsyn på væg 500 kr.
  • Frithængende emhætte installation 3.000 kr.
  • Skift af radiatorventil 1.600 kr.
  • Grave 205 kr.
  • Opsætning af loftlampe, ophæng af 2 billeder, ophængning af lille TV, opsætning af spejl 600 kr.

Opret en opgave

Kommentarer på:  måle stel forbindelse
  • #1   19. aug 2008 du kan måle det hele med multi meter..

så holder du bare plus på den ene ledning, og så får du 12 v, når du finder stel med den anden..

• #2   19. aug 2008 Tror han mener om man kan måle hvor god en stel han har fundet....

• #3   19. aug 2008 Var egentlig lidt begge dele.
    Det er fordi jeg skal ha lavet en ny stel forbindelse til min bil radio, den brændte lige stelbanen af tre dage efter jeg købte den, så har lige fået den tilbage fra reperation idag, så skal lige ha lavet en ordentlig stel før jeg sætter den til igen. Derfor jeg skal ha målt stel forbindelse ud.

• #6   19. aug 2008 du kan også måle batterispændingen. derefter mål fra plus til din stelforbinderlse og se hvor meget spændingsfald der er

• #7   19. aug 2008 Med al respekt, men hvorfor udtale sig om noget man ikke er sikker i?

Man kan IKKE måle hvorvidt et stelpunkt er godt, med et multimeter!
    I stillingen "ohm" vil multimeteret sende eks 2V ud, som så måles i forhold til den udgangsimpedans apparatet har (eks 47Kohm).
    Ved denne kombination vil der i daglig tale ikke løbe en strøm, og derfor vil man måle det som værende tæt på 0 ohm. Selv målt igennem en lakering, vil man kunne måle tæt på dette, da der ikke løber en nævneværdi strøm.

For at måle ledeevnen er man NØDT til at trække en strøm, for kun på den måle kan man måle et evt spændingfald, da spændingsfaldet jo netop opstår i det der bliver trukket en strøm/afsat effekt.

Selv igennem en nål, vil man kunne måle en 0 ohms gennemgang i "passiv" tilstand. Men trækkes der en strøm vil man straks finde ud af, at de 0 ohm lige pludselig er vokset væsentligt.

Skal man måle gennemgang, skal dette ske under belastning, ellers har det INGEN effekt.

Et multimeter er guld værd, hvis man forstår at bruge det, men i dette tilfælde vil det ikke kunne bruges...

• #8   19. aug 2008 Hehe, så bare på med en polsøger, og se om lampen lyser mere eller mindre..

• #9   19. aug 2008 Ja man skal ikke måle noget ved at ohm'e det.. Det er slet ikke til at stole på..

Kommentér på:
måle stel forbindelse

Annonce