1.477 visninger
|
Oprettet:
Coax vs. Komponent? {{forumTopicSubject}}
Hejsa gutter og gutinder.
Jeg står og skal have sat nogen nye højttalere i bilen, til fordørene i bilen.
Jeg står lidt og overvejer om det skal være Coax eller Komponent højttalere der skal sidde i dørene?
Jeg har ikke planer om at montere hverken sub eller forstærker lige nu.
Kun højttalere foran. (Der er plads til komponent sæt foran)
Jeg har det sådan her, kvalitet over kvantitet.
Jeg vil hellere have en god lyd, frem for noget der kan spille højt med lorte lyd.
Mit budget ligger på MAX 1000 kroner. Det gælder så at det er et sæt, altså der er 2 højttalere, en til hver dør.
maj 2007
Følger: 25 Følgere: 24 Biler: 2 Emner: 50 Svar: 318
der er meget beder diskant i hvis du eller placere den ordeneligt.
sep 2005
Følger: 53 Følgere: 58 Biler: 23 Emner: 645 Svar: 8.840
det ville jeg nok hoppe på
sep 2007
Følger: 2 Følgere: 4 Biler: 1 Emner: 19 Svar: 1.255
aug 2008
Følger: 3 Følgere: 2 Biler: 1 Emner: 26 Svar: 140
Steffen, diskant i a-hvad for 'en stolpe?
- Det tvivler jeg meget på der er. Tror kun der er de 2 der sidder i hver sin dør i fordørene. Som vidst nok er Coaxial? Det ligner sådan nogen.
aug 2008
De har bare ophørsudsalg..
sep 2007
A stolpen er den stolpe der sidder mellem forrude og forreste siderude. Her sidder nogen gange en diskant eller også kan der sidde en diskant helt oppe i hjørnet ved forruden.
Hvis ikke du har mod på at montere en seperat diskant selv (kræver for det meste du piller instrumentbord eller andet plastik af) er en coaxial en fin løsning (du har det allerede nu så du ved hvordan det lyder).
Bl.a. DLS og lanzar opti har nogen gode løsninger med seperat filter.
http://www.dls.se/en/car/prod.html?produkt=en_95
http://www.lanzar.com/itempage.asp?MODEL=OPTI62 (mener den også har seperat filter)
Mht. placering af diskanten så er det en god idé at flytte den op i instrumentbordet, men det ændrer ikke på at mellemtone og bas stadig spiller i døren (og så giver det faseforskel da lyden ikke kommer fra det samme sted som er det idéelle).
Så altså, du skal sætte dig ind i hvor meget arbejde der ligger i at flytte diskanten og om du har mod på det, for ellers kan du sagtens opgradere din lyd flere niveauer med et godt coaxial sæt med seperat delefilter.
aug 2008
sep 2007
Mente at det der bliver nævnt med benet for lyden o.l. stadig vil være der (og også er der omend i mindre grad ved et komponentsæt).
Held og lykke med projektet og vend gerne tilbage med resultatet når du når så vidt :).
V.h.
sep 2007
Nu så jeg lige dørene i din profil og kan se at du ikke har 6,5" som du kan skifte ud. Så vidt jeg kan se sidder der kun de 3-4" fuldtone enheder lige foran dørhåndtaget? Så skal du alligevel til at bygge hvis du vil have bedre lyd og så kan du lige så godt tage et komponent sæt (regn dog med at 1000kr ikke rækker langt).
aug 2008
Laver lige et galleri.
aug 2008
sep 2007
sep 2007
Kan du ikke tage et billede at instrument bords hjørnet også?
sep 2007
Den lyd du får med nye enheder afhænger lige så meget af om du bliver ved med at køre det over HU eller om du køber en forstærker til det.
aug 2008
Men tror jeg installere noget component istedet da det nok vil give lidt bedre lyd nu hvor der er plads til det.
Coax vs. Komponent?