322 visninger
|
Oprettet:
Remote og phono? {{forumTopicSubject}}
Hey alle!
Har læst mig til at remote skal fra radioen til forstærkeren via en blå ledning der hedder RMT eller antenna, men den synes jeg ikke min radio har..? der står kun nogle tal på alle ledningerne..?
Og siden jeg kun har mulighed for at tilslutte 1 phonokabel i headunitten er der så grænser for hvor mange enheder jeg kan sætte til..?
(ja radioen er noget billig pis, men en ting af gangen
sep 2004
Følger: 59 Følgere: 56 Biler: 2 Emner: 58 Svar: 7.895
Jeg er 99% sikker på at din headunit har remote udgang - kig på isostikket og læs hvad der står på de forskellige kabler. Eventuelt kan remoten sidde separat fra de andre ledninger.
Nej, der er ikke nogen begrænsninger for hvor mange enheder du kan sætte til din headunit - altså via forstærker.
Men når du kun har et sæt udgange på din headunit, vil du komme ud i noget snavs med at dele signalet op.
Når du deler signalet op, vil du komme ud i at det bliver umuligt at styre din forstærker fra din headunit - men det kan SAGTENS spille.
Hvis du tænker at du vil ud og have ny headunit indenfor relativ kort tid - så sørg for at trække et eller to ekstra remote-kabler nu, så er det hele klar til du skifter headunit og du slipper for at trække kabler IGEN
apr 2008
Følger: 1 Emner: 21 Svar: 42
Problemet er bare med den remote, at der står kun tal på alle ledningerne, ikke noget med RMT eller noget i den dur der kan bruges,
Og hvor går det RMT kabel egentlig hen nu hvor forstærkeren ikke er tilsluttet..?
Når jeg nu finder kablet piller man det så bare ud og erstatter det med en nyt langt et man fører til bagagerummet..?
sep 2004
Følger: 59 Følgere: 56 Biler: 2 Emner: 58 Svar: 7.895
Så lodder du bare det lange remote-kabel på og fører det om til forstærkeren.
Remote kabel skal du ikke bruge hvis du ikke har forstærker, remote kablet er det som fortæller forstærkeren hvornår den skal tænde og slukke, der er konstant 12v på removekablet, så på den måde kan du måle dig frem til hvilke kabler det umuligt kan være.
apr 2008
Følger: 1 Emner: 21 Svar: 42
tak..
Remote og phono?