{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
647 visninger | Oprettet:

Opbygning af anlæg.. {{forumTopicSubject}}

Jeg er ved at bygge anlæg i min bil, og så kom jeg til at tænke på, at jeg da lige kunne spørge herinde hvad folk synes jeg skal bruge af materialer, og hvor store baskasserne skal være

1: Hvor tyk MDF plade synes i at jeg skal bygge baskasserne af..? Der skal sidde en 10" Alpine Type-R bas i hver..

2: Hvor mange liter synes i at baskasserne skal være på..? Der er oplyst 29L Men har fået at vide at omkring de 20L er nok til et lukket kabinet, Men jeg regner med at lave dem på¨omkring de 24.5L.. Hvad synes i..?

I kan se det sidste billede i min profil hvordan jeg regner med at det skal se ud..

Hvis i har forslag, så er i velkomne til at kaste dem afsted til mig..

/Kim S

Handyhand

Få billig hjælp fra private

Beskriv din opgave og modtag gratis bud fra lokale med Handyhand.

Seneste udførte opgaver

• Fix en lampe 620 kr.
  • Opsætning af stikkontakt til vaskemaskine 500 kr.
  • Shelf units need fixing to wall 650 kr.
  • Varme i radiator - stiften virker ikke 800 kr.
  • IKEA PAX garderobeskab 2.500 kr.
  • Samle to pax skabe uden låger 650 kr.

Opret en opgave

Kommentarer på:  Opbygning af anlæg..
  • #1   26. apr 2005 Hejsa Kim

1) 19 eller 22 mm plade plejer at være fint, formålet er jo at gøre kassen så stiv og resonansfri som muligt og det kan du sagtens få med både 19 og 22 mm plade.

2) Antal liter er helt afhængigt af enhedstypen samt om kabinettet er en åben baffle eller lukket, så jeg ville holde mig tæt på de opgivne 29 l.....om du skærer lidt af de 29 er intet porblem men ellers ville jeg holde mig til det. Synes det ser fint ud....byg løs.

Anders

• #2   26. apr 2005 Og husk en skrå side så den har noget at slå på smiley
    Skal den beklædes med filt kan jeg kun anbefale Fockford's filt, det er det nemmeste at arbejde i smiley
    Og lad være med at købe det billige spraylim, det klæber ikke en dart smiley

• #3   26. apr 2005 Christina - Hvor kan det købes? Og hvilken lim?

Står selvog skal til at bygge en sub kasse, så må jo hellere forhøre mig rundt omkring hos folk der har prøvet det rigtige smiley

• #4   26. apr 2005 Jeg har de bedste erfaring med Tivolim, har prøvet mange andre, men de slipper på en god sommerdag med masser af varme.
    Jeg ved ikke hvilke bilbutikker der forhandler det, men ellers kan du helt sikkert finde det ved din lokale sadelmager o.l smiley

• #5   26. apr 2005 Men Rockford filten forhandles ihvertfald i BilXperten/Bildillen smiley

• #6   26. apr 2005 nu i lige er i gang, kan i så ikke lige svare på noget for mig også? smiley

jeg fik at vide at jeg for lydens skyld(og for at stoppe raslen) skulle bygge min hattehylde af MDF plade, er den god nok? smiley

og har i nogen forslag ellers? jeg har min sub stående i bagaerummet, og det skulle eftersigende ødelægge en del af lyden fra højtalerne, hvad gør jeg ved det? smiley

• #7   26. apr 2005 Der skal slet ikk være højtalere i hattehylden smiley Kun bas skal komme bagfra, resten af lydbilledet skal være forfra.

• #8   26. apr 2005 hehe...fair nok...men passer det at trykket fra bassen, rent faktisk har indflydelse på lyden fra mine højtalere...?

for så kunne man jo bygge det lidt om, for bedre lyd....:-)

der skal selvfølgelig også lyd foran...i døre osv...:-)

• #9   26. apr 2005 Men MDF er glimrende Brian, og hvis du ik kan skaffe det (alle trævarehandler/trælaster bør have det) så kan en god spånplade også klare det.....

• #10   26. apr 2005 super...:-)...nu har jeg forresten også hørt at blylæder tager en del lyd, så man får mindre støj udefra osv....men er det ikke pisse tungt? og kan kan så få eventuel raslen fra f.eks. tag osv. væk? min bil larmer ad h til udefra, pga. der er soltag...når det er åbent, rasler det seriøst...hvad gør man?

• #11   26. apr 2005 Ja, trykket fra bassen kan godt påvirke membranerne, og dermed forringe lydbilledet..

• #12   26. apr 2005 okay...:-)

kunne man evt. nøjes med diskanter istedet? eller skal man have noget mellemtone, som på det anlæg man har stående i stuen?

Kommentér på:
Opbygning af anlæg..

Annonce