{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
Handyhand

Få billig hjælp fra private

Beskriv din opgave og modtag gratis bud fra lokale med Handyhand.

Seneste udførte opgaver

• Flytte rengøring 1.500 kr.
  • Elektriker 500 kr.
  • Elektriker 750 kr.
  • Loftudtag ingen strøm 1.500 kr.
  • 3 timers gartner arbejde 1.000 kr.

Opret en opgave

Kommentarer på:  Isolering af baskasse
  • #1   3. dec 2008 jeg har nu lagt en omgang æggebakke skum på alle siderne i min kasse. det giver altså en helt anden lyd.

• #2   3. dec 2008 Jan F:
    Okay smiley Har du et link hvor jeg evt. kan finde info omkring det? Eller kender du sådan lige umiddelbart dimensionerne på det, så jeg kan beregne den indre volumen og få trukket isoleringens volumen fra det totale volumen?

Men tak for svarene smiley Jeg vil i hvert fald lige få det undersøgt smiley

• #3   3. dec 2008 Hvis kassen er det antal litter, som subwooferen er bygget til så lad være, man bruger isolering, for at få bassen til at tro at der er flere litter i kassen, og derved skabe en større lyd.

Derfor er det at foretrække at undlade at bruge isolering, hvis kassen passer til subwooferen

• #4   3. dec 2008 ja okay - havde bare fået indtrykket af, at den volumen man får oplyst skal være ekskl. subwoofer, dæmpning, reflexrør etc.

Men er ret ny indenfor området, så du må lige bære over med mig smiley Men tak for informationen smiley

• #5   3. dec 2008 Har et papir på min subwoofer hvor der står at hvis man vil have et reflexrør på 82 mm i diameter og 275 mm dybde, så skal kassen være på 21 liter. Jeg har fået mine mål etc. til at give 20,97 liter hvor subwooferens volumen er trukket fra. Må prøve med og uden lyddæmpning og se hvilken forskel det giver smiley I de originale helt lukkede kasser er der lydisolering i, kender dog ikke dimensionerne på den kasse.

• #9   3. dec 2008 Sikke en omgang smiley Må lige se på hvordan jeg skal designe mit kabinet ud fra de givne informationer omkring mine enheder.

Kan se at min enhed har en Fs-værdi på 37,0 lyder det til at det bedste kabinet ville være den såkaldte "åben baffel"-version. Er der mulighed for evt. eksempler på sådan et kabinet?

Umiddelbart havde jeg hørt fra et par kammerater at de synes at et godt lavet basreflex-kabinet sammen med min enhed gav en rigtig fed bas. Lige pt. har jeg en enhed sluttet til i et selvstændigt lukket kabinet i bagagerummet. Har dog ikke rigtig hørt andre end lige netop den type, så lidt svært at finde ud af hvad jeg selv hælder mest til smiley
    Jeg har dog lavet nogle udregninger på et basreflex-kabinet, og kommer til at ligge omkring de 21 liter nu med lydisoleringen medregnet (Tak Jan! :)) som bliver anbefalet i papirerne til subwooferne. Så det ender nok med at jeg vil bygge mig sådan 2 kasser og bruge det design jeg har i tankerne. Det virker dog lidt alternativt ift. normalt, men glæder mig nu til at finde ud af om det vil virke - ellers er der jo ikke andet for end jeg må redesigne mit bagagerum og opbygge et nyt smiley

Ellers skal i have mange tak for hjælpen, jer som har skrevet her i tråden. Er i hvert fald blevet klogere indenfor feltet. Skal dog lige have læst lidt mere på lektien tror jeg, eftersom jeg stadig ikke 100 % er inde i alle de forskellige begreber etc., men det kommer jo nok smiley

• #11   5. dec 2008 Syret så langt man kan komme ud i en tråd efter at have spurgt om isolering smiley hehe smiley et eller andet sted er det lidt sjovt smiley

• #12   6. dec 2008 haha nej jeg har aldrig noget imod at snakke offtopic - især ikke da jeg jo har fået svar på mit spørgsmål smiley

• #13   6. dec 2008 Haha ja kender det godt smiley nu har jeg endnu ikke skrevet så meget her inde, men har et eller andet med altid at få drejet de tråde hen på noget totalt OT smiley

Kommentér på:
Isolering af baskasse

Annonce