3.253 visninger
|
Oprettet:
Isolering af baskasse {{forumTopicSubject}}
Hejsa
Jeg er ved at designe en baskasse til min Hertz HX 300 D subwoofer. Spørgsmålet er så, hvis jeg bruger 22mm MDF-plade, hvor meget isolering vil i så mene, at jeg har brug for inden i selve kassen?
mar 2007
Følger: 23 Følgere: 21 Biler: 2 Emner: 91 Svar: 4.040
jul 2008
Følger: 3 Følgere: 2 Biler: 1 Emner: 7 Svar: 21
Okay
Men tak for svarene
dec 2006
Følger: 28 Følgere: 28 Biler: 2 Emner: 91 Svar: 2.322
Derfor er det at foretrække at undlade at bruge isolering, hvis kassen passer til subwooferen
jul 2008
Men er ret ny indenfor området, så du må lige bære over med mig
jul 2008
jul 2008
Kan se at min enhed har en Fs-værdi på 37,0 lyder det til at det bedste kabinet ville være den såkaldte "åben baffel"-version. Er der mulighed for evt. eksempler på sådan et kabinet?
Umiddelbart havde jeg hørt fra et par kammerater at de synes at et godt lavet basreflex-kabinet sammen med min enhed gav en rigtig fed bas. Lige pt. har jeg en enhed sluttet til i et selvstændigt lukket kabinet i bagagerummet. Har dog ikke rigtig hørt andre end lige netop den type, så lidt svært at finde ud af hvad jeg selv hælder mest til
Jeg har dog lavet nogle udregninger på et basreflex-kabinet, og kommer til at ligge omkring de 21 liter nu med lydisoleringen medregnet (Tak Jan! :)) som bliver anbefalet i papirerne til subwooferne. Så det ender nok med at jeg vil bygge mig sådan 2 kasser og bruge det design jeg har i tankerne. Det virker dog lidt alternativt ift. normalt, men glæder mig nu til at finde ud af om det vil virke - ellers er der jo ikke andet for end jeg må redesigne mit bagagerum og opbygge et nyt
Ellers skal i have mange tak for hjælpen, jer som har skrevet her i tråden. Er i hvert fald blevet klogere indenfor feltet. Skal dog lige have læst lidt mere på lektien tror jeg, eftersom jeg stadig ikke 100 % er inde i alle de forskellige begreber etc., men det kommer jo nok
jul 2008
jul 2008
jul 2008
Isolering af baskasse