{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
Handyhand

Få billig hjælp fra private

Beskriv din opgave og modtag gratis bud fra lokale med Handyhand.

Seneste udførte opgaver

• Nyt amatur 900 kr.
  • Hjælp til opsætning af en svævehylde og 3 små svævehylder, samt et klapbord i køkken 1.250 kr.
  • Reparation ag opvaskemaskine 1.500 kr.
  • Ophæng af køkkenskab fra Ikea, spejl og håndtag til skuffer 1.500 kr.
  • Opsætning af 3 lamper + rep. af tændknap på lampe 900 kr.

Opret en opgave

Kommentarer på:  db shark vs xzound madness? :O
  • #1   25. jan 2009 har selv en 12 tommer db shark og den brummer sku som den skal, men kunne godt have fornemmelsen af den der kan levere et ret hæftigt tryk smiley

• #2   25. jan 2009 Ser da umildbart ud til at være noget godt kram.
    Men jeg har desværre efterhånden så dårlige erfaringer med xzound højtallere at jeg nok aldrig selv ville turde købe en.

• #3   25. jan 2009 okay, jeg syntes sku mine xzound højtalere klare det meget godt, rundede 128 db på dem, derefter kunne de ikke følge med mere, men det også fint højt :P.. så bare den bass der nede i thansen, og syningerne osv så ud til at være ret gode, samt matrialet så okay ud, så kunne godt forstille mig den var ret hæftig smiley

• #4   25. jan 2009 Madness er VILD !!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!

• #5   25. jan 2009 Skal da heller ikke kunne sige de ikke har forbedret sig.
    Men min gamle xzound subwoffer sprang squ ved bare halv styrke.
    Den var endda sat til en xzound viper 1 monoblok.
    Som jeg btw sagtens kan anbefale til folk. Deres forstærkere har jeg aldrig haft problemer med. smiley

• #6   25. jan 2009 ja den spiller sku godt igennem...

• #7   25. jan 2009 har den i en 12 tommer udgave den spille mage godt og ders 2000 watts forstærker kan ikke følge med den spænger sikkering hele tiden det samme gøre alpine mono blok der heder vis någet med pdx 2200*1 eller sådan någet til en 8000 kr hade jeg håbe den kun holde til mere men nej så nu købe jeg en ved dansk auto hifi

• #8   25. jan 2009 hmm, sku lige før man skal udskifte sin db shark med sådan en madness hvis den er så vild som du siger holmeren smiley

• #9   25. jan 2009 den spille for vildt men du skal lave kabinette rimligt stort eller smide den en træ plade og lad den hænge frit hehe pt henæger min fridt med truk ned i hjul kasse men den spille ikke godt sådan da den ikke kan komme af med trykket i nu

• #10   25. jan 2009 den skal ha 105 liters åbent kabinet mener jeg

• #11   25. jan 2009 Jeg har uploadet en video der kommer en af dagene så i kan se lidt til den

• bamse v
    bamse v Tilmeldt:
    dec 2008

Følger: 2 Følgere: 1 Svar: 381
    #13   25. jan 2009 øøh, er dette ikke et direkte salgsfremstød? Udover det så kan jeg godt lide kommentaren med at det er ingeniører i USA som har lavet den. De må i så fald have været i samme stab som Bushs' rådgivere.

• #14   25. jan 2009 bamse V : Du har tydeligvis noget imod Xzound, og fred være med det, for det har jeg også.. jeg fortæller skam bare at den Sub her på alle tænkelige måder er pengene værd.. og Salgsfremstød ? nej syntes jeg nu ikke..

• bamse v
    bamse v Tilmeldt:
    dec 2008

#15   26. jan 2009 Har ikke noget imod X-zound da jeg aldrig har ejet noget af det. Men den ser da fin ud den enhed, men lad os nu være ærlige... Der er ikke nogen som helst som i USA som har haft gang i den enhed. Kan jo hurtigt nævne hvor inspirationen fra Madness kommer fra hvilket er ligegyldigt i denne sammenhæng. Så jo, den er sikkert fin til prisen

• #16   26. jan 2009 bamse V : Nu er det jo sådan jeg kender Thansen chefen herovre.. de har været til noget møde hvor der blev fremvist nye produkter og fortalt en del om dem, bl.a den sub her.. Så stop din viden om subben når du tydeligvis ikke aner en skid om den.. Du kan jo skrive en mail til hifi-bossen derinde og høre om det passer.. og så må jeg jo nok advare om at med den holdning du har nu bliver du skuffet for det ER faktisk amerikanere der har bygget den.. Så kom du bare ned deroppe fra med dine seje bemærkninger, og indrøm den sub er bedre en noget andet du har haft i din gamle bil

• #17   26. jan 2009 Nu er Madness subben altså heller ikke "så vild"... Der findes mange subs jeg hellere ville have i bilen som kan levere mere.... Og desuden den video som du linker til ?... Enheden sidder ikke i optimalt kabinet, og den bliver da slet ikke presset ?... Skal den enhed bevise noget, så skal den kunne tage flere tæv en db shark enheden... lykkes det, så har det min velsignelse... !

"Så kom du bare ned deroppe fra med dine seje bemærkninger, og indrøm den sub er bedre en noget andet du har haft i din gamle bil" Hahahaha smiley Du aner ikke en skid om hva manden har i bilen §!

• #18   26. jan 2009 Niclas A : No shit Sherlock.. du har jo ikke læst hvad jeg skriver, men ser tingene igennem og kommentere.. læs FFS hvad jeg skriver.. Der er da sygt mange små konger herinde der ved alt om alt hva ?

• #19   26. jan 2009 Ser skam du har skevet 105 liter... Men den skal høres optimalt før den kan vurderes... Enhver kan jo smide den i en kasse og juble... Er ikke i tvivl om Madness subben bliver en koncurrent til Shark modelen, og helt personligt håber jeg madnessen tværer den ud, da for mange bruger de skamløse shark enheder...

Sherlock... ahhh det er nu nok meget sagt... Men kan da se at de eneste info du har er 105 liter... ?... Hva med portstørrelse, tuning og lignende...
    Nogle folk herinde har arbejdet med bilstereo længere tid end andre og visse har nu os forstand på det...

Har endnu ikke set en grund til at den ikke skulle være tegnet i USA... det er sådan set ikke det der giver kvaliteten...

Men den der kommentar med bedre end noget andet du har haft i bilen ;).. Den var sku god...

Jeg er bestemt ingen konge ?... Men jeg intra mig i bilstereo, og jeg høre hva der kommer på markedet... Du bør have noget at sammenligne enheden med, og sålænge man ikke har hørt den i det optimale kabinet, er den bestemt svær at sammenligne...

Gider ikke skulle råbe og skrige... Siger det bar som det er...

• #20   26. jan 2009 Niclas A : Som jeg også skriver ligger tegningerne lavet en en dybt prof lydmand på deres bord.. og som jeg også skriver vil jeg gerne se om det er muligt og trække lidt mere info ud af dem.. 15" skal sidde i 129liters portet kabinet.. 2x 5" porte eller 3x 4" porte for at spille optimalt.. og ang og høre om den kan noget, så kan i jo ikke rigtig høre den i videoen.. den får 50% af hvad den kan klare og i et forkert kabinet.. og så meget som den trykker i det lille kabinet, så kan det KUN blive bedre, plus den nærmest kan det dobbelte med den rigtige forstærker.. folk glor på videoen og syntes den ser ud af helvedes til, og den ryster ikke deres skærm, ergo er det noget lort..

• bamse v
    bamse v Tilmeldt:
    dec 2008

#21   26. jan 2009 ok, fint nok. Spl Dynamics - SPL380D2 har samme chassis og opbygning med 8 gauge kabel som kommer direkte ud fra subwooferen. Dog en bedre magnet og bedre køling af svingspolen. Denne bliver ikke lavet i USA af nogen som helst ingeniører, men er faktisk en fed sub til en højere pris... Samtidig har den ikke lige høj peak belastning (næsten dobbelt så høj på madness?), men samme vedvarende (øh.........) Her får man faktisk også T/S parametre oplyst, fin ting ikke?

Digital Designs, som nogle nok kan nikke genkendene til har deres R&D i forskellige steder i verden, også asien men i kan jo selv kigge på disse her som er langt dyrere subs end madness, men som dog også har haft denne opbygning (og specs) længere end hvad Madness har eksisteret.

http://www.ddaudio.com/dd/GalleryWoofers/2007_2512side.jpg (billigste enhed fra DD med den opbygning)
    http://www.ddaudio.com/dd/galler2.jpg (serien over 35'er)
    http://www.ddaudio.com/dd/GalleryWoofers/9112-side.jpg (91:er serien, med neodymium motor)
    http://www.ddaudio.com/dd/GalleryWoofers/2007_9512g_side.jpg (95:er serien som har langt større motor (og specs er selvfølgelig opgivet) end Madness og bedre komponenter, men selvfølgelig har Madness jo tilsvarende effekthåndtering..

Så at Madness er udviklet med ingeniører i USA (ok, ja som så har ringet overe til en fabrik i Asien og sagt at vi skal lige have et logo på og en magnetkappe og så skal den være billig), ja så må jeg give dig ret....

• #22   26. jan 2009 bamse V : Du er satme da ikke normal.. har du set prisen på de subs ? jeg sidder jo ikke og snakker om den sub kan spille 170dB alene f.eks.. de subs du linker til fra DD (deres 95' serie) koster jo 5-6-7000,- FFS.. det kan slet ikke sammen lignes.. Du er en lille smule for dum nu smiley

• bamse v
    bamse v Tilmeldt:
    dec 2008

#23   26. jan 2009 Ville dog lige nævne, at jeg ikke tvivler at den Madness subwoofer kan noget. OG JO, DEN ER HELT SIKKERT ET FEDT ALTERNATIV TIL DB SHARK, men lad os nu ikke komme med historier om det ene og det andet. Få den ud og spille (i en bil eller til konkurrancerne) og så ser vi hvad den kan. Den skal nok brumme fedt set i forhold til hvad den er!

• #24   26. jan 2009 bamse V : Det er nok ikke et salgstrick at en DbDrag mand fortæller han skal ha 4x15" i bilen, da han syntes Stroker en mellemtone forhold til.. så mon ikke han ved hvad han taler om ? nogle er til MDS, andre er til GZ og helt tredje tror de ved alt.. ikke Bamse ?

• bamse v
    bamse v Tilmeldt:
    dec 2008

#25   26. jan 2009 Ok, nu er jeg dum fordi at jeg viser dig eksempler på subs også SPL dynamics som er en god del billigere end DD som har tilsvarende opbygning hvor deres R & D ikke ligger i USA. Samtidig findes disse subs også i alle mulige andre afskygninger i Kina.... Men ok, MADNESS ER BEDST OG ER UDVIKLET AF PROFESSIONELLE LYDMÆND I USA, da vi jo ved at de fleste andre firmaer ikke gør det, så hvorfor skulle MADNESS så gøre dette og selvfølgelig betale dyrt for det, når det samme kan gøres ved at ringe til en af jeres eksisterende leverandører i Asien og til en langt billigere penge.... Der er jo en grund til at MADNESS subben er billig, ikke fordi den er dårlig, men fordi der nok er blevet regnet på hvor det bedst kan betale sig at udvikle den.

• bamse v
    bamse v Tilmeldt:
    dec 2008

#26   26. jan 2009 HEHE, jo Bamse tror han ved alt....... En dB drag mand burde jo netop vide at hvis han har en stroker som spiller mellemtone så har han jo bygget den forkerte kasse og hvorfor han har gjort det er så en anden sag, da der slet ikke måles i dette frekvensområde i dB drag ;0)

• #27   26. jan 2009 bamse V : Det kunne også være lydmanden der har spillet DbDrag med stroker ved hvordan subben spiller i alverdens tænkelige kabinetter og opstillinger og derfor kan konstatere at den Madness her spiller super godt forhold til.. og hvis du nu glor på hvad der bliver skrevet, så er det den ALM stroker der er mellentone, og Stroker PRO den ligger på siden af.. Du er så dum som mange andre, og læse halvdelen af det der bliver skrevet, sætte det sammen i dit lille hovede og så komme med et fuldkommen latterligt svar.. LÆS FFS HVAD DER STÅR !!

• bamse v
    bamse v Tilmeldt:
    dec 2008

#28   26. jan 2009 For mig er der kun en Stroker :0), men at jeg er bliver kaldt dum er da lidt synd da jeg jo nu fortæller dig at Madness er en fin sub (men da jeg er dum, så må det da være dumt at sige at den er fin?) Sjovt nok er det ikke meget feedback du oplyser mhp på hvorfor der ikke er parametre på subben, (lydmanden i USA må da have dette tilgængelig da den er udviklet i samarbejde med ham) Og det var ikke meget feedback på hvorfor andre har R & D andre steder i verden, men at THANSEN vælger at gå over til USA og så samtidig sælge det til en brøkdel af prisen.

Igen, jeg siger ikke at Madness subben er dårlig. Du sammenligner jo den selv i forhold til noget... Derfor kom sammenligningen med SPL dynamics også på borden. Men den Madness skal nok lave et eller andet.

• bamse v
    bamse v Tilmeldt:
    dec 2008

#29   26. jan 2009 Men hvorfor snakker vi i det hele taget om Stroker.... Gik sammenligningen ikke på dB shark vx xzound madness?

• #30   26. jan 2009 Dark - Mange tak smiley kunne ikke siges bedre !

• bamse v
    bamse v Tilmeldt:
    dec 2008

#31   26. jan 2009 Ce bón!

• #32   26. jan 2009 Darkliner . : Du er da ligeså snotdum som de andre.. det er da vildt som i ved alt om stereo.. Ham lydmanden JEG kender, er tidligere dBDrag deltager.. har jeg sagt de har vundet ? NEJ.. dvs du læser HELLER ikke hvad jeg skriver.. Thansen har en gut der sørger for alt HFI til og fra deress butikker.. og den sub er, om du vil/tror det eller ej, bygget af ingeniører fra USA.. og det kan godt være den er bygget af børn i KINA, men når den nu engang lever op til de krav der er stillet på den kunne den skam vre samlet i afghanistan hvis det skulle være.. Thansen er bare smarte og få det lavet til halv pris frem for noget hvor de sidder 50 mand per woofer og samler den til 300$ i timen hver og den så ender med at koste spidsen af et jet-fly.. Og det kan godt være Rasmus J leger prof og indstiller venners anlæg og ikke kan indstille en forstærker og derfor konkludere at nu er det bare noget lort.. og det kan godt være Rasmus J har "stået" med en Madness sub i hånden og mener det er noget papirlort.. men har du hørt den ? gu fuck har du røv ? og derfor er den noget lort ? i kraftedme så pisse kloge allesammen.. i sidder og beder folk købe Rainbow og lort uden og vide hvad fanden det er.. Hør her piger.. TAG NED OG HØR DEN istedet for at sid her og spil så fucking smarte på baggrund af at i intet ved.. det er da VILDT så meget i pludselig ved om ingenting..

• Anders l
    Anders l Tilmeldt:
    jan 2009

Følger: 1 Svar: 2
    #33   26. jan 2009 xzound er ikke 4 poser jord vær. Hvor imod shark virker. Ville aldrig vælge andet en en shark. Jo måske DD 9500. Kan lige oplyse at jeg har spillet 154db på 2stk 12" shark med 8000 rms watt foran 4000 til hver.

Hold dig fra xzound.

• #34   27. jan 2009 Nu kommer jeg fra thansen... Den skal i sku have... smiley Spurgte om prisen på den nye Madness 15" :D... Han siger så 7000 kr :D.,.. Og han kunne ikke finde den på nettet... Er det i dette tilladt at slå ekspedienten for ren og skær dumhed ?

• #35   14. jun 2009 har selv 12 tommeren i min bil, den spille fantastisk, oploader en film senere så i kan se hvor vild den er, har en video hvor jeg holder helt stille hvor mine nøgler hænger ned fra tændinglåsen og de hopper for vildt ! Den bass er 100 % pengene værd! Folk kan mærke trykket når man køre forbi med lukket ruder! Den spiller med 2 x 2000 watt maddnes serie forstækere for at få nok at lave af og 4 farad kondensator!!

• #36   9. mar 2010 Holmeren: Kan godt lide at du skriver: Tag ned og hør den... Hvor henne? smiley Det er sgu de færreste thansen butikker hvor du kan lytte på basserne smiley

Ville helt klart købe en dB Shark istedet for. Sæt de 2 basser ved siden af hinanden, fyr 1500-2000 watt i dem begge, og se hvilken der først brænder af... Jeg vil gætte på Madness subben, da den er lavet af noget ringere materiale.. Og at du sammenligner den med en stroker bas er bestemt ikke imponerende..

Kommentér på:
db shark vs xzound madness? :O

Annonce