{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
805 visninger | Oprettet:

Brian P
Brian P
Tilmeldt:
20. maj 2005
Følger: 1 Emner: 17 Svar: 43

Anlæg kommer med metal-skrat lyde... {{forumTopicSubject}}

Ja .. Som opfølger på mit tidligere indlæg omkring anbefalet batteristørrelse til en Golf ... Vil jeg nu hører om det er rigtig opfattet af mig at det er batteriet som er syndebuk mht. Når jeg skruger op for mit anlæg, til et middel punkt, ja så begynder den at komme med metal-skrat lyde når der kommer et bas-slag... Og det hele begyndte igår da jeg kørte i regnvejr, og havde både for- og bagviskere tændt, varme i kabinen samt elruden tændt, og selvfølgelig hørte musik .. Da regnen så stoppede, slukkede jeg selvfølgelig for viskere og elrude, men da jeg så prøvede at skrue op for anlægget begyndte den på de metal-skrat lyde. Og har så fundet ud af at det kun er et 45 ah timers batteri der sidder i, og det er i mine øjne for lidt. Men vil gerne lige have bekræftet at det er batteriet den er gal med, og som ikke kan levere strøm nok og derfor sætter HU'en ud som den gør. Eller kan det være andre ting?


Spar penge på din forsikring

Kommentarer på:  Anlæg kommer med metal-skrat lyde...
  • #1   1. jun 2005 Hej Brian

    Vi fik jo løst issue'et omkring hvad batterispænding er...;-)
    Men det lyder som et batteri, som er lidt sløvt. Ældre batterier er ikke særligt hurtige til at aflade og når forstærkeren forsøger at trække en høj strøm til bassen kan batt. sandsynligvis ikke levere varen. Ofte plejer det at bevirke at forstærkeren står og blinker eller lyset blinker i kabinen.
    Kondensator og et nyt batteri vil løse dit problem.

    Mvh. Anders


  • #3   1. jun 2005 Det er selvfølgelig smag og behag om det er pænt, men det kan jo altid sidde et sted man ikke kan se det.

    http://www.wazted.dk/marea/galleri/kabine/image086.jpg

    Jeg satte et voltmeter i min bil pga mit anlæg. Så kan du altid holde øje med hvor meget batteri du bruger når du tænder aircon, elruder spiller højt med anlæget osv.. Du vil ikke kunne undvære det hvis først du får sådan en dims smiley

    Nu kan jeg også have anlæget tændt uden motoren kører, jeg kan jo se hvornår jeg bør tænde motoren igen inden batteriet er fladt.


Kommentér på:
Anlæg kommer med metal-skrat lyde...

Annonce