{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
793 visninger | Oprettet:

BAGHØJTALER {{forumTopicSubject}}

Så bliver der sku afholdt afstemning !!

Baghøjtaler ja eller nej !

Den går på om jeg skal købe baghøjtaler eller om jeg skal skifte de orginale front ud til nogen rigtig gode højtaler. Jeg har allerede 12" pioneer sup og forstærker bagi , der er ikke standart lavet plads til højtaer ved bagsædet og hattehylen er simpelhen bare for "greve 18 år" så de skal bygges ind i siden.. Så er det folk spørg " hvorfor baghøjtaler ? "

ved det ikke.. ? Derfor her med sendt til afstemning !

Handyhand

Få billig hjælp fra private

Beskriv din opgave og modtag gratis bud fra lokale med Handyhand.

Seneste udførte opgaver

• Nyt amatur 900 kr.
  • Hjælp til opsætning af en svævehylde og 3 små svævehylder, samt et klapbord i køkken 1.250 kr.
  • Reparation ag opvaskemaskine 1.500 kr.
  • Ophæng af køkkenskab fra Ikea, spejl og håndtag til skuffer 1.500 kr.
  • Opsætning af 3 lamper + rep. af tændknap på lampe 900 kr.

Opret en opgave

Kommentarer på:  BAGHØJTALER
  • #1   17. feb 2009 noget ordenligt komposæt.. synes det giver den bedste lyd

• #2   17. feb 2009 baghøjtalere giver et mere rundt lydbillede,jeg ville dog stadig anbefale 6/9ere i hattehylden men jeg vil sige

JA

• #3   17. feb 2009 jeg har komposæt både foran og bagi... syns det er lækkert at der er ordenlig lyd i hele bilen og så lyder det os godt for dem der sidder bagi smiley

• #6   17. feb 2009 er så glad for at jeg ikke har mine 6*9 højtalere mere, dem skal du kun have hvis du ikke har en bass. jeg har et component sæt foran og et i bag, det bedste sæt er forest, og vil klart anbefale dig at skifte dine front højtalere.

• #7   17. feb 2009 først kvalitet i fronten.. og BAGEFTER kvalitet bagi smiley

jeg syns helt klart man skal ha begge dele.. men front er vigtigst..

og ville ALDRIG anbefalde 6/9... et godt kompo sæt... 6/9 er et mærkeligt blanding af bas og lyd.. der ikk rigtig ved hvad den laver...

• #8   17. feb 2009 For din egen skyld vil jeg også satse på de forreste højttalere. Men det er fedt at køre med 4 højttalere for så kan alle være med uden at musikken er for lav bagi smiley Jeg stemmer for baghøjttalere også, fordi jeg har det med det ligesom surroundsound smiley Altså at lyden også skal komme bagfra smiley

• #9   17. feb 2009 lyder til der er flest til at skifte fronten til et godt komponet foran..

jeg er sku heller ikke helt vild med at operear dem ind i sidebeklædningen :s

men ja højtaler skal IKKE ses men høres og de ville aldig komme til at sidde i min hattehylde.

takker so fare smiley

• #10   17. feb 2009 Dennis..

Ja det var jo også sådan jeg havde det , men er jo så blevet belært flere gange at det er noget jeg helt har misforstået..

og er nok kun sket 3 gange på 1 år atder har sidet nogen bag i , så det om de kan høre eller om det er for højt issue er der slet ikke smiley

• #11   17. feb 2009 forand

• #12   17. feb 2009 Der findes ikke noget der hedder Rundt lydbillede ved mindre det er surround sound Basta... ! Eneste grund der skal findes til bagøjttalere, skal være at der VIRKELIGT skal spilles højt... Har generelt slukket mine, pånær når jeg spiller op forskellige steder... Så får de lov at klikke... Men jeg siger bestemt NEJ til BAGHØJTTALERE... !

• #13   17. feb 2009 Ja, det er jo godt nok et emne der skiller vandene.
    Ser man på det rent lydmæssigt, vil det give et mere korrekt lydbillede kun at have front-højtalere, da mennesket øre og hørelse kun kan fokusere på forfra kommende lyd.
    Altså vil der fra et par baghøjtalere ikke kunne dannes et hørbart stereoperspektiv ifht anskureren (lytteren).

Akoustisk set vil det også være en fordrejning a lydbilledet, da et par baghøjtalere vil ramme anskueren senere end et par fronthøjtalere, og derfor forstyrre lydbilledet. Rent faktisk kan man i værste tilfælde være ude for at lyden fra baghøjtalerne kan opfanges som en form for "modfase", under bestemte steder i et givent musiknr.

Så set med lydnørdens øjne, vil et par baghøjtalere aldrig være optimalt. Ej heller med rum-korrektion.

Hvis jeg skal være helt ærlig synes jeg dog ikke problemet er så stort som mange gør det til, i et "normalt" setup.
    Hvis jeg skulle have en vinter-bil kunne jeg eks godt finde på at sætte et par baghøjttalere i, for at give lidt fylde og bund.
    Som jeg har det nu, kører jeg kun med front kompo-sæt, samt en sub.
    Men der er målet også lidt mere "korrekt" lyd, og ikke bare fylde.

Jeg vil dog sige i dit tilfælde at du KLART skal købe et godt komponentsæt til front. Altid start med fronten. Det er den der danner hele lydbilledet.
    Og det lyder først rigtig forkert hvis man har et par dårlige front-højttalere og et par gode bag-højttalere...For så er det alt for markant at lyden "kommer bagfra", og ikke bare fylder lidt.

Så med dit setup, hvor du ovenikøbet HAR en sub, så vælge et ordentligt sæt til din front...Og vent med bag...

• #14   17. feb 2009 Essal..

TAK for svaret , lyder jo rigtig fornuftigt og som den lyd spasser jeg er så må det være bedst jeg satser på detgode front komponent sæt smiley

Mange tak alle for svarne ! Baghøjtalerne tabte hehe

• #15   17. feb 2009 hehe er vi glade for... 1 - 0 Til os smiley

• #16   17. feb 2009 Essal AKA Aze .og niclas A jeg er helt eing med jer.. her jeg bruger også kun min eldig bag højtaler til show hvor bil skal spil højt.. uden for de 4 dør eller er de slådet fra.. standart.

Kommentér på:
BAGHØJTALER

Annonce