Skift ledningerne i ISO-stik fra bil? {{forumTopicSubject}}
Jeg er igang med at montere højtalere i min Golf 3.
Der har ikke været monteret højtalere i bilen før, pånær oppe ved forruden, så efter lidt gravearbejde har jeg fået koblet højtalerne til ledninger nede ved dørene foran.
Men de spiller ikke en tone.
Kun højtalerne oppe ved foruden spiller som de skal.
Fra bilen er ledningerne samlet i 2 ISO-stik. Som passer i den tilhørende Radio jeg har købt. (form-mæssigt
)
Men jeg har brug for at skifte ledningernes placering, da de ikke passer med ledningerne i Radioens stik.
Dvs. flere af ledningerne fra bilens stik, sidder ved tomme pladser på Radioens stik.
Hvordan kan jeg ændre ledningerns placering i stikkene? (Værktøj? Køb nyt stik? ???)
okt 2008
Følger: 1 Emner: 1 Svar: 9
Hvad koster sådan et stykke værktøj? og hvor kan det evt. købes?
okt 2008
Hvor ender ledningerne i døren så henne? De er nemlig trukket...
okt 2008
Højtalerne er sat til stik i døren, hvis ledningfarve er at finde på ISO-stikket som tilkobles radioens stik. I de 2 bundter, er ledninger med samme farve som dem der går til begge diskanter og døre.
Så derfor går jeg ud fra, ledningerne er trukket og sat til ISO-stikket.
Der hvor jeg vil hen, er at ikke alle ledninger bliver koblet til Radioens ISO-stik. De ledninger som ikke bliver koblet til radioen er farvemæssigt identisk med dem som går ned til døren.
Det er derfor jeg gættede på, at ved at flytte dem til de retmæssige pladser, vil jeg kunne få lyd derned?
okt 2008
Hvordan får jeg målt det?
okt 2008
Skal jeg vende tilbage når jeg har anskaffet mig sådan en?
okt 2008
Efter jeg har været inde i hvert hjørne af bilen, har jeg konstateret, at der ikke går noget stik/ledninger fra døren i chafførerens indvendige side, hvor relæ og sikringer sidder. (Hvid rund plastikholder) Dog er ledningerne forbundet igennem døren, og der er 2 metal hoveder til et kabel.
Hvilke type hovede skal jeg skaffe for at få forbindelse, og hvordan får jeg trukket ledningerne op til hullet, hvor mine ISO stik sidder?
I passagerens side, kom jeg dog ikke ind til der hvor den runde plastikholder/samler sidder... Da det så ud til jeg skulle pille handskerummet ud. (Fandt dog en Parkeringskvittering fra 199x(slidt væk), som var betalt med 0,5 DMARK. 12. Oktober.)
okt 2008
Mange tak.
Skift ledningerne i ISO-stik fra bil?